Avto > Testi
94 ogledov

Peugeot pri 2008 zadel s kombinacijo "kajmaka in marmelade“

Peugeot 2008
1/24
Anže Petkovšek
1,2-litrski turbo bencinski trivaljni motor z 88 kilovatov moči (110 KM) in samodejnim šeststopenjskim menjalnikom na prvi pogled v malem križancu 2008 deluje kot „kajmak in marmelada“. A je kombinacija odlična. Z njim se lahko vozi dinamično ali udobno. Le razlika v ceni med ročnim in samodejnim menjalnikom, je višja, kot pri večjem modelu 308.

Peugeot 2008 sodi med pionirje B razreda križancev, ki je lani doživel pravi prodajni "boom", ne le v Evropi, tudi pri nas. Peugeotov model sodi med prve in najbolj prepoznavne predstavnike malih križancev, zato ima že "veteranski status" med malimi križanci, ki so se v zadnjih dveh letih namnožili. Prenovljeni model pri nas pričakujemo še pred poletjem, zato je morda zdaj zaradi izpraznitve zalog čas za ugodnejši nakup aktualnega modela.

Še pred prihodom prenovljenega modela, ki sem ga spoznal v Ženevi in v prvi vrsti prinaša nov izgled prednjega dela, spominja na model 508, in posodobljeno multimedijo, sem na testu preizkusil 2008-ico z bencinskim 1,2-litrskim motorjem v kombinaciji s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom in najbolj popolnim paketom opreme allure. To je tudi edini motor v ponudbi, ki ga je možno kombinirati s klasičnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom s hidravličnim pretvornikom navora, ki omogoča gladko prestavljanje, brez spuščanja pedala za plin. Pri Peugeotu so se pri samodejnih menjalnikih odločili za preizkušeno tehnologijo klasičnih menjalnikov, ki jih ponujajo tudi na manjšem peugeotu 2008.

Takoj sem ga vzljubil

Peugeot 2008 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Strah pred samodejimi menjalniki je mit, ki se ga veliko voznikov še ni otreslo, novinarji pa z najrazličnejšimi testi dokazujemo, da je strah pretiran, ovira zna biti le še cenovna pozicioniranost, vendar se tudi veliko bolj kompleksi samodejnimi menjalniki s ceno vse bolj približujejo ročnim. Odvisno od modela do modela. Pri 2008 je razlika v ceni skoraj 1500 evrov. To je še zgornja smiselna meja doplačila. Doplačilo za samodejni menjalnik je po mojem mnenju bolj smiselno kot doplačilo za posebno biserno barvo (600 evrov), panoramsko streho (700 evrov), ali celo 1,6-litrski BlueHdi dizelski motor z 73 kilovatov moči, ki ceno 1,2-litrskega turbo trivaljnika s samodejnim menjalnikom celo presega za 500 evrov. Dizel ima v takem vozilu smisel, če na leto naredite vsaj 15 tisoč kilometrov.

V ospredju testa je bila torej kombinacija samodejnega menjalnika in malega turbo motorja. Samodejni menjalnik v primerjavi z ročnim menjalnikom prinaša predvsem več užitka v vožnji. 2008-ica je z njim zelo poskočen avtomobil. Menjalnik prestavlja gladko in hitro, voznik lahko v prid bolj dinamične vožnje pritisne na tipko S, ki omogoči hitrejše pretikanje, to pa je možno storiti tudi ročno s pomikanjem prestavne ročice. Na žalost pa nima obvolanskih ušeskov, tako, da je treba roke umikati iz malega volana, ki doprinese k športnejšemu vtisu med ovinki. Še bolj dinamičen bi bil, če bi mu Francozi namenili trše vzmetenje, ki je prilagojeno bolj umirjeni in udobni vožnji (je še bolj udoben kot kompaktni model 208), zato je pri vožnji med ovinki nagibanja več kot v kakšni mazdi CX-3.

Peugeot 2008 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Zanimiv je predvsem 1,2-litrski turbo bencinski trivaljni motor. V kombinaciji z ročnim menjalnikom je glede na tehnično specifikacijo še nekoliko hitrejši, kot v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, vendar sem imel sam občutek, da je s samodejim menjalnikom bolj agilen in okreten. Predvsem je razlika v nizkih vrtljajih, kjer je poskočnejši, to pa se pozna predvsem pri pospeševanjih od semaforja do semaforja. Mali turbo je torej zelo odziven pri nizkih vrtljajih, hkrati pa je precej elastičen motor, saj se rad zavrti v višje vrtljaje. Pospešek od 0 do 100 km/h je nekaj nad 10 sekundami, kar ni bistvenega pomena, saj mi je bolj pomembna odzivnost ob pritisku na stopalko za plin, je pa zanimivo, da je hitrejši od konkurenčnega capturja, ki ima še močnejši bencinskim motor z 88 kilovatov moči (120 KM) in bolj sofisticiran dvosklopčni samodejni menjalnik. Dobra plat malega Peugeotovega motorja je navor. 205 Nm ni veliko, ni pa malo za to vrsto avtomobila, predvsem pa je na voljo že pri 1.750 vrtljajih.

Peugeot 2008 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Poraba ugodna

Poraba je seveda odvisna od sloga vožnje. Na relaciji Kamnik - Ljubljana je bila poraba okoli pet litrov, če zapeljemo na obvoznico ali avtocesto še dober liter večja, ob bolj športni vožnji se ustali pri osmih litrih. V povprečju je bila na testnem krogu sestavljenem iz mestne, primestne vožnje in avtoceste, 6,6 litra na 100 prevoženih kilometrov. To je liter in pol več kot pri dizlu.

Podatki o vozilu: (Peugeot 2008 1.2 THP 110 Allure)
Prostornina motorja: 1199 ccm
Moč motorja: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 205 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 188 km/h, 10,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,6 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.159 x 1.739 x 1.556 medosna razdalja 2.538
Prostornina prtljažnika (v litrih): 350
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 110 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 13.860 (vstopni) / 19.479 (vstopni testni)/ 20.879 (testni z dodatki) / 17.687 (testni v primeru sklenitve Peugeot financiranja)

Plus: Kombinacija motor-menjaknik, okretnost, materiali, majhen volan;

Minus: Upravljanje z zaslonom na dotik, izgled ročice samodejnega menjalnika;

Komentarjev 1
  • blueone 21:16 15.maj 2016.

    Tole je 3 leta na cesti pa je že veteran...ta je pa dobra :-)