Avto > Testi
23940 ogledov

Takšna je razlika med dejansko porabo goriva in podatki računalnika

PRIMA test C-suv
1/17
Gašper Pirman/Siol.net
Na velikem primerjalnem PRIMA testu smo prišli do ugotovitve, da praviloma računalniki v avtomobilu kažejo manjšo porabo goriva, kot je dejanska. Kateri od devetih avtomobilov najbolj laže in kateri sploh ne laže?

Ena od kategorij, ki smo jih merili v okviru primerjalnega PRIMA testa devetih športnih terencev oziroma križancev, najboljši je bil peugeot 3008, smo gledali tudi na porabo goriva in celo odstopanja dejanske porabe goriva, ki smo jo izmerili na testnem krogu od tiste, ki jo kaže potovalni računalnik avtomobila.

Zaviranje v sili AEB Zaviranje pred pešci Avto Primerjalni test zaviranja v sili je bil ura resnice za proizvajalce

Testni krog se uporablja zato, da morebitni kupec vozila dobi realen vpogled v dejansko porabo goriva, ne oglaševano s strani proizvajalca oziroma prodajalca vozila. Hkrati pa se dejanska poraba goriva tudi razlikuje od tiste, ki jo kaže potovalni računalnik avtomobila.

PRIMA test C-suv | Avtor: Ciril Komotar/Komotar minuta Ciril Komotar/Komotar minuta

Da smo to ugotovili, smo pri Žurnal24.si staknili glave skupaj z uredništvi in predstavniki še sedmih drugih slovenskih medijev: televizijsko oddajo Volan, časnikoma Dnevnik in Finance, avtomobilsko revijo Avto Fokus, vlogarjem Komotar Minuta in spletnima portaloma Siol.net in Avtomobilizem.com. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni test v Sloveniji.

Kot v resničnem življenju

Prav zato smo skrbno izbrali testni krog PRIMA testa v skupni dolžini 122,7 kilometra. Testna trasa je bila sestavljena iz vožnje po avtocesti (25,7 kilometra, hitrosti do 135 kilometrov na uro), na regionalni cesti pa smo najprej vozili umirjeno (19,8 kilometra, varčna vožnja) in na drugem odseku dinamično (15,2 kilometra, višji vrtljaji, hitrosti do 110 kilometrov na uro). Kasneje smo še enkrat zapeljali na avtocesto (39,7 kilometra, hitrosti po števcu do 135 kilometrov na uro) in testni krog končali po mestnem voznem ciklu (22,3 kilometra, hitrosti po števcu maksimalno pet kilometrov na uro nad omejitvijo).

PRIMA test C-suv | Avtor: Ciril Komotar/Komotar minuta Ciril Komotar/Komotar minuta

Peugeot 3008 Pozabite na Alibabo Avto Peugeot 3008: "Najboljši motor" v "najboljšem avtu"

Pri vseh devetih vozilih, hyundai tucson, kia sportage, VW tiguan, renault kadjar, peugeot 3008, opel grandland X, seat ateca, toyota CH-R in nissan qashqai, smo tam, kjer to omogočajo, izbrali način vožnje Normal in ne Eco ali kaj drugega in prižgali sistem stop&start. Vsi avtomobili so bili obuti v zimske pnevmatike, tudi vsi ostali zunanji pogoji so bili identični, saj smo vožnje opravili hkrati z vsemi avtomobili.

Skoraj liter razlike med prvim in zadnjim

Po končani vožnji smo vse avtomobile polnili na isti bencinski črpalki in po točno določenem protokolu izmerili dejansko porabo goriva. Razlika med najvišjo in najnižjo povprečno porabo je bila 0,91 litra, po celotnem testnem krogu pa je bil najbolj varčen opel grandland X, ki je edini porabil manj kot šest litrov (5,98 litra).

PRIMA test C-suv | Avtor: Ciril Komotar/Komotar minuta Ciril Komotar/Komotar minuta

Opel grandland X Za dobrih 20.000 € Avto Opel grandland X je tipičen slovenski avto za dobrih 20 tisočakov

Na avtocestnih odsekih (5,93 litra) in v režimu varčne vožnje (3,67 litra) je bil najvarčnejši nissan qashqai, na dinamičnem ciklu je spet najmanj porabil opel grandland X (7,38 litra), v mestu pa je imela občutno prednost hibridna toyota C-HR (3,88 litra), ki je tekmece premagala za približno dva litra. Pričakovano je bila toyota najpotratnejša na avtocesti, kjer hibridni pogon ob visokem potovalnem tempu izgubi prednost. Testni krog je pokazal, da se hibridni pogon zlahka kosa z dizelskim, če poteka večina vožnje zunaj avtocest, pa je lahko tudi varčnejši.

Najbolj potraten z gorivom je bil VW tiguan, edini med testiranimi avtomobili z dvolitrskim motorjem, vendar s primerljivo močjo kot 1,6- in 1,7-litrski turbodizelski motorji v sotekmecih. Majhne razlike v povprečni porabi smo zaznali pri bratskih peugeotu 3008 in opel grandlandu X, nekoliko večjo med hyundai tucsonom in kio sportage. Tudi renault kadjar in nissan qashqai sta imela kot koncernska brata zelo podobni povprečni porabi goriva. Seat ateca je bila s 6,37 litra povprečne porabe na lestvici uvrščena v zgornjo polovico.

PRIMA test C-suv | Avtor: Ciril Komotar/Komotar minuta Ciril Komotar/Komotar minuta

Nissan in robot Avto Najbolj duhamoren test pri avtu

Za zelo zanimive so se pokazale tudi razlike med dejansko izmerjeno porabo goriva in porabo po potovalnem računalniku avtomobila. Pri Nissanu qashqaiju in renault kadjarju je potovalni računalnik kazal za 0,22 litra manjšo porabo, kot je bila v resnici, seat ateca je "lagala" za 0,47 litra, tiguan za 0,36 litra, enako C-HR in peugeot 3008, računalnik pri Oplu grandland X je kazal za manj kot deciliter večjo povprečno porabo, kot je bila v resnici. Edini avtomobil, pri katerem se je dejanska poraba goriva ujemala s tisto na potovalnem računalniku, je bila pri hyundai tucsonu. Edini, kjer je potovalni računalnik pokazal večjo porabo, kot je bila v resnici, pa je bila kia sportage.

PRIMA test C-suv Prima C-suv Avto Peugeot 3008 zmagovalec primerjalnega testa križancev

Najbolj varčni motorji
122,7 kilometra poti, izmerjena dejanska poraba (l/100 km)

1. Opel grandland X: 5,98
2. Kia sportage: 6,07
3. Peugeot 3008: 6,09
4. Renault kadjar: 6,12
5. Toyota C-HR: 6,28
6. Nissan qashqai: 6,32
7. Seat ateca: 6,37
8. Hyundai tucson: 6,7
9. VW tiguan: 6,89


Komentarjev 6
  • Ledena 22:26 15.december 2017.

    Zakaj imam obcutek,da je nekdo ljubosumen,ce vozimo bmw,mecke in audije?Svabi so zakon.Hebes porabo.

  • Fulmmer 15:00 15.december 2017.

    Fucky, zgleda da ti še mopeda nisi imel, glede na svojo težo in hitrost imajo mopedi ogromno porabo....

  • Fucky 14:02 15.december 2017.

    Prav imaš strauski. Še manj pa porabi moped, tako da ti predlagam za naslednje prevozno sredstvo.