Priključni hibridi bi morali biti most med bencinskimi in dizelskimi avtomobili, ter 100-odstotnimi električnimi avtomobili. Avtomobilski proizvajalci so končno naredili korak v pravo smer. Tudi Renault z rafalom, ko je po hibridnem modelu zdaj ponudil še kombinacijo bencinskega ter treh elektromotorjev, ki ob večji bateriji, zagotavljajo veliko moči, navora, štirikolesni pogon in električni doseg za večino dnevnih voženj le na elektriko. Hkrati pa na dolgi poti ni potrebe po ustavljanju na električnih polnilnicah. Cena tovrstnega zmogljivega pogona ostaja visoka.

Renaultove priključne hibride poznamo že več let. Preizkusili smo različne modele z oznako E-tech. Šlo je za pogonski sklop, pri katerem so konstruktorji uporabili kombinacijo pristopa iz formule 1 in električne tehnike renaulta zoeja. Niso namreč, tako kot nekateri drugi proizvajalci, uporabili menjalnika CVT ali DSG, ampak so ubrali svojo pot, ki deluje brez vsakršne sklopke, ampak njeno vlogo opravljajo elektromotorji. Renault je pred leti prvotno uporabil priključno hibridni sklop, ki ga sestavlja 1,6-litrski atmosferski bencinski motor na notranje zgorevanje in dva elektromotorja ter štiristopenjski sekvenčni menjalnik brez sklopke. Motor ima »zastarelo« tehniko brez turbine in z osmimi ventili, ki pa se je izkazala za smiselno.

Elektromotor se je pred štirimi leti med našim testom v karavanskem meganu na papirju morda zdel precej šibak, a mu je navor, ki je na voljo že od nizkih vrtljajev, pomagal, da malce več kot 1,6 tone težak avtomobil dovolj živahno spelje z mesta in tudi solidno pospešuje. Ni pa se izkazal za pravega športnika.

A tehnologija je prinesla tudi minuse, na primer konkretno 100 litrov manjši prtljažnik in omejeno vožnjo na elektriko. Baterija s kapaciteto dobrih 10 kWh je zadostovala v praksi med 30 kilometri vožnje, če smo vozili dinamično oziroma, do 40 kilometrov ob defenzivni vožnji. Bistveno premalo za nekoga, ki živi v Kranju, Kamniku, Logatcu, da bi se v službo v Ljubljano in nazaj domov vozil le na elektriko. Priključni hibridi so že dolga leta izvzeti iz subvencijske sheme, predvsem zato, ker naj bi vozniki večino časa vozili s prazno baterijo in na bencin in ne elektriko. Prav zaradi tega, ker zanje ni veljala subvencija, je bila za marsikoga cena te sicer zelo zanimive tehnologije previsoka.

Majhen turbo bencinski motor in kar trije elektromotorji
Renault je zdaj predstavil priključno hibridnega rafala, svoj najbolj prestižen model, v katerega je vgradil bistveno večjo baterijo, vse skupaj pa nadgradil z zmogljivim pogonskim sklopom s 300 KM (221 KW) in štirikolesnim pogonom. Gre za Renaultov prvi priključni hibrid, izdelan na platformi CMF-CD. Je pa tehnična osnova zelo podobna šibkejšemu samopolnilnemu hibridu. To pomeni, da tudi rafalov turbo bencinski motor ne more računati na več kot tri valje. Toda na pomoč mu priskočijo kar trije elektromotorji. Srce priključnega hibridnega sistema je 3-valjni 1.2 TCe s turbinskim polnilnikom, ki deluje v varčnem Millerjevem ciklu s turbopolnilnikom s spremenljivo geometrijo. So pa pri Renaultu v primerjavi s hibridom povečali moč bencinskega motorja s 96 na 110 kW in navor z 205 na 230 Nm. A to je šele začetek, saj ima rafale, ki ga polnimo s pomočjo kabla na električni vtičnici, še tri elektromotorje. Sprednji z močjo 50 kW in navorom 205 Nm, ki mu je dodan še močnejši zadnji elektromotor. Ima 100 kW in 195 Nm navora. Tretji elektromotor z močjo 25 kW in navorom 50 Nm je del 6-stopenjskega samodejnega menjalnika. Menjalnik uporablja dve prestavi za elektromotor in štiri za motor z notranjim zgorevanjem. Sistemska moč je kar 300 konjskih moči oziroma do 221 kW.

Več moči, boljši pospešek
V takih okoliščinah rafale do 100 km/h pospeši v 6,4 sekunde, kar je 2,5 sekunde hitreje od hibrida. Zanimivi so tudi drugi podatki o pospeševanju, na primer le štiri sekunde od 80 do 120 km/h, kar boste najbolj opazili pri kakšnem bliskovitem prehitevanju počasnejših vozil na podeželskih cestah, ali vključevanju na avtocesti, ko morate hitro pospešiti iz priključnega na vozni pas. Za primerjavo, hibrid za enak pospešek potrebuje 5,6 sekunde.

Okreten v mestu in stabilen na avtocesti in pri dinamični vožnji
Obenem vsi našteti elektromotorji omogočajo pogon vseh štirih koles, hkrati pa se Renault pri rafalu ni odpovedal svojemu znanemu krmiljenju zadnjih koles 4Control, ki zmanjšuje radij obračanja in povečuje stabilnost pri večjih hitrostih na avtocestah. Vsekakor je še boljša novica kot 300 konjskih moči, da ima li-ionska baterija zdaj kapaciteto do 22 kWh. To se je med testom močno poznalo pri uporabi električnega načina vožnje. Če nam je pri stari Renaultovi tehnologiji skoraj vso zalogo baterije zmanjkalo že pri prihodu iz Kamnika v Ljubljano, smo zdaj brez težav prevozili pot še nazaj domov in imeli še dovolj zaloge za vse opravke. Kar 82 kilometrov ob povprečni porabi bencina 2,1 litra na 100 kilometrov smo lahko naredili na elektriko s polno baterijo.

Med tednom le na elektriko
Priključno-hibridni rafale je s takšno zalogo moči v električnem načinu prevozil več kot 80 kilometrov med različnimi merjenji med testom, tudi, ko smo z vozilom na relaciji Ljubljana Kranja zapeljali na avtocesto, kjer smo lahko na elektriko pospeševali vse do hitrosti 135 km/h. Največja hitrost je sicer »skromnih 180 km/h, a ta podatek je bolj pomemben za Nemce, ki na nekaterih odsekih avtoceste ne poznajo omejitve hitrosti.« Podatek o dosegu 80 kilometrov in več drži tudi, če vozimo bolj dinamično. To je izdatna porcija električne vožnje za vsakodnevno uporabo, ki je lahko uporabna za številne voznike, ki se z okoliških krajev vsak dan vozijo v Ljubljano na delo in svoje vozilo večino časa polnijo doma na vtičnici. Pri trenutni ceni elektrike tudi sončna elektrarna ni pogoj za prihranke, če baterijo vozila polnimo počasi ponoči, ko večina drugih domačih porabnikov miruje.

Škoda le, da rafale ne podpira DC polnjenja, za razliko od novih priključnih hibridov iz skupine VW. Tudi njegov serijski vgrajeni polnilec z močjo 7,4 kW je povprečen, tako, da polnjenje na javnih polnilnicah od 0 do 80 % zahteva dve uri in 10 minut. Še 45 minut dlje do 100 %. Tako je uporaba električnega pogona na daljših poteh omejena. Smo pa preizkusili tudi, kaj se zgodi, ko se baterija na dolgi avtocestni poti povsem izprazni, takrat bo poraba bencina precej visoka, več kot 8,5 l/100 km. Ko smo na 250 kilometrov dolgi avtocestni poti začeli s polno baterijo, je bila povprečna poraba bencina na cilju 6,5 l/100, kar je zelo dober podatek za tako zmogljivo vozilo.

Seveda je med voznimi režimi na voljo tudi način E-save, ki voznikom omogoča, da pustijo rezervo energije v bateriji za čas, ko jo želijo porabiti, na primer pri vstopu v mestno območje z nizkimi emisijami, ali da med vožnjo po avtocesti na primer baterijo napolnijo do 25-odstotne zmogljivosti z motorjem na notranje zgorevanje.

Cena na prvi pogled občutno višja od hibrida, a prihranek je lahko velik
Slabost ostaja manjši prtljažnik v primerjavi s hibridom (-88 litrov), a je s 539 litri in obliko še vedno zelo uporaben. Cena je v primerjavi s tudi zmogljivim samopolnilnim hibridom, ki zmore 147 kW moči (200 KM), na prvi pogled visoka. Priključni hibrid je 6.500 evrov dražji (začetna cena 55.900 evrov, testni model z najvišjo stopnjo opreme in vsemi dodatki je stal 65.240 evrov), kar pomeni, da vam ob nakupu hibrida ostane še za več koz 4.000 litrov bencina. Če se boste vsak dan vozili iz Kranja v Ljubljano in nazaj na elektriko, bi utegnili razliko pokrpati v dobrih dveh letih. Vsekakor vredno izračuna, sploh zato, ker je rafale s 300 konjskimi močmi in štirikolesnim pogonom tudi zelo dober vozniški avto.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Očitno bo potrebno tudi proizvajalce hibridov in električnih avtomobilom prisiliti, da bodo začeli objavljati podatke o povprečni porabi v realnih razmerah, ne pa teoretično porabo doseženo v kontroliranih razmerah! V predstavljenem testu je med tovarniško obljubljeno porabo zgolj 0,7l bencina… ...prikaži več na 100km in porabo 2,1l v realnih razmerah 300% razlike, pa avtor uporabo tovrstne tehnologije obvlada bistveno bolje od povprečnega voznika...
Renault ima zdej bolj zanimivo povsem električno 4x4 katrco z platneno streho. Tud cenovno precej ugodnejšo, iin tudi oblikovno bolj uporabno za širšo množico. To cuv segment avtomobila iz članka je bolj za izbrance zasnovan :) https://www.facebook.com/share/p/12K4WX5jQYa/