Avto > Testi
604 ogledov

S hibridnim kia nirom smo z izklopljenim bencinskim motorjem pospeševali do 100 km/h

Kia Niro
1/31
Saša Despot
Toyota postaja vse manj osamljen igralec na trgu hibridnih vozil. Kia je celo pred Toyoto in njenim C-HR predstavila hibridNega športnega tereneca NIRA. Pri Korejcih smo se s hibridno tehnologijo (optima) in električno (soul), že pobližje spoznali, ampak, ali so lahko v tako kratkem času ujeli Toyoto, ki ima za seboj 20 let razvoja hibridov? Testirali smo hibridnega križanca kia niro.

Pri Kii so se hibridne zgodbe v osnovi lotili enako kot pri Toyoti, s kombinacijo bencinskega in električnega motorja in baterije, a hkrati zelo drugače, z uporabo dvosklopčnega robotiziranega samodejnega menjalnika. To naj bi bila bistvena prednost nira pred Toyotinimi hibridi in edinim tekmecem v razredu hibridov križancev C-HR, ki ponuja brezstopenjski CVT samodejni menjalnik. Dvosklopčni menjalnik je manj neopazen, manj slišnen, saj ne "tuli," kot brezstopenjski menjalnik, ko odločno pohodimo stopalko za plin ali pri vožnji v klanec. A o tem kasneje.

Hibridi alternativa dizelskim vozilom

Hibridi torej počasi le prodirajo na trg, tudi slovenski. Avtomobilisti so dojeli, da samo z zmanjševanjem motorjev in dodajanjem turbin ne bodo zadostili vse strožjih norm glede emisij. Hibridi so dokazali, da lahko uspešno konkurirajo dizelskim avtomobilom, in to s precej bolj realno porabo goriva. Pri niru sicer nismo pričakovali, da bi v povprečju porabil 3,07 litra bencina na 100 kilometrov, kakor je s Kiinim hibridnim križancem uspelo vozniku Wayneju Gerdsu in sovozniku Robertu Wingerju, ki sta za vožnjo od mestne hiše v Los Angelesu do mestne hiše v New Yorku ob svetovnem rekordu za najmanjšo porabo goriva v vožnji od zahodne do vzhodne obale ZDA v kategoriji hibridnih vozil, gorivo v kia nira točila le štirikrat.

Kia Niro | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ko sem prevzel na test nira, sem imel kar nekaj vprašanj, saj smo istočasno v redakciji testirali toyoto C-HR. Že od daleč se vidi, da je niro oblikovan zelo konzervativno. To je moderen avtomobil, vendar pa oblika še zdaleč ni tako izstopajoča kot pri vesoljski toyoti C-HR, ki je pri mimoidočih vzbudila veliko več čustev. Ali je to dolgoročno v redu ali ne, bo pokazal čas. Kia stavi na bolj "brezčasen videz".

Čeprav to vizualno dobro skriva, je niro pravzaprav narejen na posebni platformi, tisti, na kateri Hyundai izdeluje ioniqua, konkurenta priusu. Niro je "nasajen" nekoliko višje, torej je sedenje višje in s tem pogled naprej boljši, a se sedi nižje kot v križancih B ali C razreda. Višina sedeža je približno centimeter in pol višja kot v kompaktni limuzini. 

Baterije niso okrnile prostora v prtljažniku

Litij-ionske polimer baterije z zmogljivostjo 1,56 kWh so skrili pod zadnje sedeže, zato je prtljažni prostor dokaj prostoren. 427 litrov pomeni 50 litrov več kot v C-HR, ob podrtju zadnjih sedežev dobimo za 1425 litrov odlagalne površine. Zmoti zelo visok rob nakladalne površine in tudi ozka odprtina, ki vodi do prtljažnika. Kar nekaj omejitev za družinsko rabo, kar pomeni le, da se je treba nekoliko bolj potruditi pri zlaganju. 

Tudi v potovalni kabini je prostora presenetljivo veliko. 2,7 metra medosne razdalje so dobro izkoristili. Zadnji sedeži niso pomaknjeni nazaj, tako kot pri japonskem konkurentu, zato je občutek na zadnji klopi manj utesnjen, pa še okna so večja, kar je vsekakor plus. Kia je z zadnjo generacijo avtomobilov naredila velik napredek na področju kakovosti materialov in izdelave. Tudi v potovalni kabini deluje kompaktno, spoji so narejeni kakovostno, komponente so med seboj zložene brez površnih špranj, v katere lahko vtaknemo prst.

Kia Niro | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kia Niro | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 

 

 

 

 

Pri obliki nira nekih večjih zamer nimam. Za moj okus je še vedno nekoliko preveč črnine in umirjenosti za ta razred vozil, a so občutki v kabini pod prsti dobri na armaturni plošči, sedežih, gumbih. Armaturna plošča je oblikovana moderno, enako velja za večopravilni sistem s preglednim, odzivnim in visoko ločljivim 8-palčnim zaslonom na dotik, ki podpira 3D navigacijo. S področja povezljivosti ima vse tehnologije, ki jih zahtevni kupec želi: apple carplay in android auto, poslušanje digitalnega radia, v povezavi z navigacijo tomtom lahko spremljate hitrostne kamere v živo, spremljate promet v živo … Zelo dobro. Bolje, kot to zmore največji konkurent.

Zakaj ne morem sam izbirati režima EV?

Nira poganja kombinacija štirivaljnega 1,6-litrskega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom z 77 kilovatov moči in 147 Nm navora in elektromotorja z 32-kilovatov moči. Skupaj zmoreta 104 kilovate moči (141 KM), pri čemer niro obljublja, da v zrak izpusti komaj 88 gramov CO2, kar je za križanca vrhunski rezultat. Moč na cesto prenaša 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik z največjim navorom 265 Nm, ki je plod lastnega znanja. Kaj to pomeni na cesti?

Avto že v prvi prestavi hitro spelje z mesta. Dvosklopčni menjalnik omogoča prenos veliko navora na cesto že v nizkih vrtljajih, kar pomeni tudi tišje pospeševanje kot pri CVT menjalniku v C-HR. A ko odločno pohodimo stopalko za plin, tudi Kiina avtomatika zapoje bolj "glasno". Če pospešujete zvezno, predvsem v hibridnem načinu vožnje, pa deluje zelo umirjeno.

Kia Niro | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tako kot drugim hibridom je treba dati tudi niru priložnost, da ga začutite in da vam hibridna tehnologija zleze pod kožo. Niro je daleč od športnika, njegova prednost je pospešek do 60 km/h, od tam naprej je umirjen potovalnik, pri katerem lahko računate na majhno porabo. Na trenutke me je razočaral, nato pa spet popolnoma presenetil. Zmotilo me je, da kljub temu, da napolnjenost baterije praktično nikoli ni padla pod četrtino vrednosti, nisem mogel vedno voziti zgolj v električnem načinu. Ko pa je sistem izklopil električni motor, sem se lahko tudi nekaj kilometrov vozil na elektriko, tudi pri hitrostih do 100 km/h, pri čemer sem tudi nežno pospeševal, ne le jadral in vzdrževal hitrost. Tega s C-HR nisem mogel početi. Vendar pa se je vsakič, ko sem se ustavil, vključil še bencinski motor, ki ga nisem model na lastno željo izklopiti od samega starta.

Pri niru se bencinski motor izklopi bolj agresivno in opazneje kot pri vesoljskem Japoncu, tudi nagibanja karoserije v ovinkih je nekoliko več, prav tako ima voznik slabši občutek na volanu. C-HR je bolj dinamičen avtomobil. Pa še nekaj me je zmotilo, v kabino se pri niru prebije hrup, ki prihaja izpod koles. To je še posebej slišno v električnem režimu vožnje, ko se motorja ne sliši in slišimo le hrup koles.

Odličen na avtocesti

Točko v primerjavi s konkurentom bi mu pripisal za vožnjo na avtocesti, kjer do izraza pride dvosklopčna avtomatika. Tam ne boste opazili razlik s klasičnim križancem z motorjem na notranje zgorevanje. 

3,8-litra bencina na 100 kilometrov poti obljublja Kia normno porabo pri niru. Ob povsem normalni vožnji, brez vklopljenega režima eco, računajte na porabo pod šestimi litri, z vklopljenim načinom eco, ki prilagodi delovanje klime, motorja in še česa, je bila poraba 5,4-litra na 100 kilometrov, če se vozite v službo zgolj iz primestja v mesto, je poraba zlahka manjša od petih litrov.

Kia Niro | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če smo dvosklopčno avtomatiko hvalili in jo brez težav postavljamo ob bok sedemstopenjski avtomatiki v sportageju, pa se njena vgradnja pozna pri končni ceni. Testni avtomobil je imel tretjo od štirih paketov opreme EX champion, kar pomeni ogrevanje sedežev spredaj, 8-palčni zaslon večopravilnega sistema z vsemi tehnologijami povezljivosti in 4,2-palčnim TFT digitalnim zaslonom med merilniki, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji … Zato pa je treba za asistenčne sisteme (samodejno zaviranje v sili, zaznavanje vozil v mrtvem kotu … ) izbrati najbogatejši paket opreme, ki je 1.500 evrov dražji ali jih izbrati iz seznama doplačil.

Cena nira z opremo EX champion je 28.490 evrov, kar je primerljivo s ceno dvolitrskega turbodizelskega sportageja s 100 kilovatov moči (136 KM).

Podatki o vozilu: (Kia niro hibrid EX champion)
Prostornina bencinskega motorja: 1580 ccm
Moč bencinskega motorja: 77,2 kW (104 KM) pri 5.700 vrt./min
Navor: 147 Nm pri 4.000 vrt./min
Moč elektromotorja: 32 kW (44 KM) od 1.798-2.500 vrt./min
Skupna moč: 104 kW (141 KM) pri 5.700 vrt./min
Skupni navor: 265 Nm med 1.000 in 2.400 vrt./min
Zmogljivosti: 162 km/h, 11,5 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,4 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.355 x 1.805 x 1.535, medosna razdalja 2.700
Prostornina prtljažnika (v litrih): 427
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 88 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 25.990 / 28.460 (osnovni/testni)

Plus: Vožnja do 100 km/h na elektriko, prostornost, tiha vožnja na avtocesti;

Minus: Ne moremo sami določiti, kdaj vozimo na elektriko, hrup koles, asistenčni sistemi le v najvišji opremi;

Komentarjev 4
  • Rdečivrag 08:46 07.april 2017.

    Se strinjam s tabo. Hibrid je res ustvarjen za mesto. Ključno je po mojem predvsem to, da je hibrid v primerjavi z dizli precej bolj ekološki in v smislu izpuha čist, kar je ključno pri tistih, ki se vozijo predvsem ...prikaži več po mestu in na krajših razdaljah. Že to, da se dizel ogreje in da začne katalizator pravilno delovati, traja zlasti pozimi celo večnost.

  • Zima 11:36 05.april 2017.

    To je tipična napaka, da gledaš le končno porabo. Gre za alternativo dizlu s samodejnim menjalnikom, glede na to, da gre za križanca, je poraba dokaj primerljiva. Je pa treba upoštevati še vse preostale stroške lastništva in največja težava je, ...prikaži več da ljudje kupujejo dizle, čeprav delajo kratke razdalje in malo kilometrov. Dolgoročno je hibrid veliko cenejši od dizla, sploh, ko pri dizlu začne kaj crkovati.

  • Rdečivrag 11:20 05.april 2017.

    Jaz sem tudi vozil oba, pa je razlika v hrupu res velika. Toyota kriči med priganjanjem kot histerična ženska. CVT ne spada v tak avto. Oblika je pa stvar okusa, a se mi zdi, da se vožnje v vesoljski raketi ...prikaži več precej hitro naveličaš. Niro je po tej plati res precej bolj klasičen, je pa hkrati tudi bolj racionalen in nasploh prostoren in uporabniško prijeten avtomobil v smislu družinske rabe. Pri toyoti se pa vse začne in konča pri šopirjenju, dejanska uporabnost pa ni.