Avto > Testi
260 ogledov

Škoda fabia postaja zgled

ŠKoda fabia
1/22
Saša Destpo
Škoda je leta 1999 predstavila prvo generacijo fabie, ki je bil takrat nizkocenovni avtomobil za manj zahtevne voznike. Danes, v tretji generaciji, je to eden od modelov B segmenta z najbolj popolnim paketom. A preboj na vrh je terjal svojo ceno.

Škoda je znamka, ki je v zadnjem desetletju, ali dveh, najbolj napredovala. Predvsem zaradi skupine Volkswagen, ki je decembra leta 1994 prevzel večinski delež v podjetja Škoda. No, pravi preboj za Škodo in posledično tudi fabio se je pravzaprav zgodil s poenotenjem platform koncerna, kar pomeni, da ima "češki" avtomobil večino tehnologij, pogonskih sklopov in asistenčnih sistemov, kot jih premore polo, nekatere pa si deli celo z golfom ali passatom.

Fabia je moderen avtomobil

Glavna razlika je v obliki, ki je sicer dokaj konzervativna in ne tako drzna kot pri konkurentih, a je dizajn moderen in meni všečnejši kot kdajkoli prej pri fabii, in tudi všečnejši od pola.

Fabia ni nič več starinska, je nekoliko širša in nižja in zato z ostrimi linijami že na pogled zelo športna, kot rapid in octavia, kar sovpada z voznimi občutki. Polnih led žarometi bi bili pika na i, a v ta, manjši avtomobilski segment pri Škodi in Volkswagnu še niso posegli.

Zaradi medosne razdalje v potovalnem prostoru je nadpovprečno prostorna. Tudi na zadnji klopi bi moralo biti dvema odraslima udobno. 330-litrski prtljažnik je družinsko uporaben, z zanimivimi rešitvami, ki jih zagotavljajo mreže, predalčki in v več višin nastavljiva odlagalna polica. Zmoti le visok nakladalni rob prtljažnika, pri podiranju sedežev pa nastane neugledna stopnica. Če potrebujete več prostora je na voljo tudi karavanska izvedenka.

ŠKoda fabia | Avtor: Saša Destpo Saša Destpo

Trde plastike je še veliko

Veliko odlagalnih prostorov in pametnih rešitev smo pri Škodi že navajeni in so tisti del, ki jih vozniki in sopotniki cenijo. Manj sem bil zadovoljen z materiali, ki so sicer kakovostni, a bi lahko bile linije mehkejše. Še vedno je preveč trde plastike in robustnosti. Toyoti je z yarisom že na pogled uspelo bolje.

Multimedijski sistem z ekranom na dotik je preizkušen in dober. Delovanje je preprosto, hitro in enostavno. Bližnjice omogočajo stikala ob ekranu, kar je bolje, kot, če bi morali ikone pritiskati na ekranu, kar je domena predvsem francoskih znamk. Stikala si po večini deli z polom, kar ni slabo, lahko pa bi bila za moj okus bolj samosvoja, saj je to Škodi z dvobarvno zunanjostjo uspelo, z zelo enostavno notranjostjo pač manj.

Prikrajšana za nekatere bonbončke

Testna fabia je imela za skoraj 1.600 evrov dodatkov, tudi odlične športne sedeže in športen volan, ki izboljšajo vozno izkušnjo. "Pod kožo" je to polo, kar pomeni veliko standardne tehnološke in varnostne opreme, del testnika je bil tudi sistem zaviranja v sili, ki deluje v kombinaciji z radarjem. So pa pri koncernu fabio prikrajšali za pomembne tehnologije - recimo radarski tempomat, ki do 160 km/h sam uravnava hitrost pred spredaj vozečim avtomobilom in sem ga pogrešal manj kot kamero za vzvratno vožnjo, ki jo polo ima, fabia pa ne. Sicer parkirni senzorji s prikazom na zaslonu povsem zadostujejo, a se, ko se enkrat navadiš, kameri težko odpoveš.

Športen volan in trdo podvozje

Tudi na cesti fabia ni povsem primerljiva s polom, ki ima možnost vklopa športnega vzmetenja, kar naredi vožnjo še bolj dinamično. A tudi brez tega se fabia tako na avtocesti, kot med ovinki, znajte nadpovprečno. Za 100 evrov ponuja športno podvozje, kar že tako trd avtomobil naredi še manj udoben. To občutijo najbolj potniki na zadnji klopi. Fabii, poleg pola, v dinamiki vožnje še najbolj konkuriral ford fiesta. 

Zahvaljujoč novi MQB Volkswagnovi platformi je v primerjavi s predhodnico lažja za 65 kilogramov, kar se je v kombinaciji z zelo prožnim 1,2 litrski TSI bencinskim pogonskim agregatom in petstopenjskim ročnim menjalnikom, izkazalo za dobitno kombinacijo. Cenovno in zmogljivostno je to pogonski sklop, ki bi ga iz pestre palete agregatov sam najbolj priporočal. Na testu se je fabia izkazala za zelo uravnotežen in razumen avtomobil. Elektro-mehanski volanski mehanizem je odličen, zelo direkten in podoben športnim različicam malih modelov. Hkrati je volan ravno prav odebeljen, še bolje pomembno pa je to, da ponuja vse informacije, ki jih voznik potrebuje izpod koles, tako na suhem, kot mokrem asfaltu.

ŠKoda fabia | Avtor: Saša Destpo Saša Destpo


Trše vzmetenje kot pri "francozih" sicer prinaša hrup v notranjost in bi lahko zmotilo tiste, ki so navajeni na udobje, petstopenjski ročni menjalnik pa je mešanica odzivne vožnje v mestih in še vedno varčne vožnje pri avtocestnih hitrostih. Serijska elektronska zapora diferenciala EDS z dodatkom XDS+ pomeni še bolj optimizirano in natančno vožnjo skozi ovinke. Potrjujem.

Ni več poceni

66 kilovatov moči ali 90 konjskih moči je povsem dovolj za solidno pospeševanje, dovoli celo sproščanje adrenalina. Na izbiro je za razumnih 700 evrov dodatka tudi zmogljivejši štirivaljni 1,2-litrski turbobencinski agregat z 81 kilovatov moči (110 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Vredno premisleka, a za seboj potegne nekaj več lastniških stroškov.

V kombiniranem načinu vožnje, ki je bila bolj dinamična kot varčna, je potovalni računalnik pokazal porabo 6,6 litra bencina na 100 kilometrov. 

Moderna fabia z vsemi pomagali ne more biti več poceni. Najbolje opremljen model z 1,2-litrskim motorjem stane že več kot 14 tisočakov, z športnimi in stilističnimi dodatki je bila cena  že skoraj 16 tisočakov. V primerjavi s polom je še cenejša za okoli 500 evrov. Če je to že dovolj, da bi si Slovenec izbral Škodo in ne Volkswagna, pa bodo najbolje pokazale prodajne številke.

Podatki o vozilu: Škoda fabia 1.2 TSI 66 kW (Style)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.1997 ccm
Največja moč: 66 kW (90 KM) med 4.400 in 5.400 vrtljajih
Najvišji navor: 160 Nm med 1.400 in 3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 182 km/h, 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,5 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 14.190 evrov / 15.781 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)

Plusi: Pogonski sklop, oblika, krmiljenje, prostornost in uporabnost, dinamika vožnje, nabor opreme;
Minusi: Končna cena, ob podiranju sedežev ne dobimo ravnega dna, manj udobno podvozje, plastika v notranjosti bi lahko bila mehkejša.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.