Avto > Testi
218 ogledov

Trivaljnik v mini cooperju dovolj za gokard občutke

mini
1/23
Anže Petkovšek
Mini cooper in 1,5-litrski trivaljni turbo bencinski motor sta dobra kombinacija. 100 kilovatov moči (136 KM) je zagotovilo za zabavno vožnjo, dovolj govori že podatek, da z mesta do 100 km/h pospeši v 7,9 sekunde. V ospredju testa s trivratnim modelom je bil tokrat prav pogonski sklop.

Da je mini cooper v novi generaciji tehnološko naprednejši, predvsem pa večji in prostornejšu, kot je bil kdajkoli do sedaj, smo ugotovili že lani, ko smo ga preizkusili z turbo dizelskim 1,5-litrskim motorjem z 85-kilovatov moči (116 KM). Le osvežimo spomin, pospešek od 0 do 100 km/h je spodobnih 9,2 sekunde, poraba na testu pa med 5,9 in 7,0 litra. Hvalili smo predvsem prožnost dizelskega motorja, menjalnik in kot je značilno za mini, lego na cesti.

In bistveno drugačni občutki niso niti z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom, ki se še bolje poda malemu "gokardu", kot dizelski brat. Vsekakor bi ga izbral raje, kot glasnejšega in manj uglajenega dizla. 1,5-litrski turbinski trivaljnik je v mini cooperju povsem nov. Zamenjal je večji, 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor, ki ga je BMW razvil skupaj s PSA Peugeot Citroënom, kasneje pa posodil še Toyoti.

Združuje več karakterjev

Trivaljnik se ne vrti zgolj v minijih, pač pa tudi v drugih BMW vozilih, kot je serija 2 active tourer, saj je mini cooper narejen na novi BMW modularni UKL paltformi. To pomeni, da je BMW vozilom soroden tudi menjalnik, kar se je tudi med testom izkazalo za dobro.

mini | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Trivaljnik prepriča s prožnostjo, saj ima voznik občutek, da ima vozilo več karakterjev- lahko je prav udoben potovalnik, ki se brez naprezanja v peti prestavi vozi s 50 km/h pri 1.200 vrtljajih v minuti. Na drugi strani pa se rad zavrti v zares visoke vrtljaje, moč in navor sta razporejena odlično, zato dobro pospeši tudi v višjih prestavah.

Voznik lahko s prestavljanjem unikatnega stikala ob prestavni ročici izbira med tremi načini vožnje - ekonomičnim, normalnim in športnim. Ob izbiri režima se ledice na robu osrednjega ekrana na armaturni plošči obarvajo v primerno barvo. To je le eden izmed številnih detajlov, ki minija loči od običajih avtomobilov, saj je izdelan, da vzbuja čustva, in to jim je uspelo še enkrat več. Režim ekonomično je primeren le za tiste, ki bi se radi potrduili, da bi dosegli čim večji približek tovarniški homologirani porabi goriva - kar pa nam ni uspelo, niti približno.

Varčenjši kot konkurenčnejši manjši trivaljniki

mini | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mini, pa čeprav cooper, in ne cooper S ali JCW, ni narejen za dolgočasno in počasno vožnjo, saj z vsem kar ima vgrajeno sili voznika, da posega po prestavni ročici in stopalki za plin. Režim vožnje športno in rdeče obarvana armaturka so bili zato najbolj pogosti med testno vožnjo. Preklaplajanje med režimi vožnje voznik in potniki dejansko občutijo, tako ob drži volana, kot pri odzivnosti, ko sem pohodil stopalko za plin.

Ko je vklopljen športni režim, lahko brez težav zapišem, da so bili med vožnjo razblinjeni tudi dvomih tistih, ki so rekli, da trivaljnik ni nič več kot glasen mlinček. 7,9 sekunde od 0 do 100 je dovolj zgovoren podatek. Za nameček je 1,5-litrski motor za trivaljnike obdarjen z navorom, 220 Nm ga je na voljo. Vožnja v športnem načinu se pozna na porabi, tam do devetih litrov je zrasla številka potovalnega računalnik, ki prikazuje povprečno porabo. No, z normalno vožnjo lahko računate na povprečje 6,5 litra, kar pa je zelo solidna številka. Nekaj podobnega porabi tudi na avtocesti, kar je od 0,5 do 1,0 litra bolje kot to zmorejo še manjši, litrski turbo trivaljniki v konkurenčnih modelih.

mini | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Vzmetenje je primerno športnim nagnjenejem - precej trdo, še bolj to občutiza potnika zadaj - čeprav je zadnja klop homologiran za tri, je v praksi bolj primerna zgolj za dva. Volan je zelo direkten in natančen, voznik ima pri vijuganju med ovinki še vedno tisti - "gokart" občutek. Všeč mi je tudi, da je bil testni model kombiniran z ročnim šeststopenjskim menalnikom, ki je cenejši kot smaodejni in bolj paše h karakterju malega „gokarda“. (samodejni ni na voljo).

Mini cooper stane skoraj 4.000 več od vstopnice v Mini scet (one). Bencinski trivaljnik stane vsaj 20.450 evrov, ali 4.200 evrov manj od naslednje stopnice, cooperja S in 1.400 evrov manj od dizelskega predstavnika s 85 kilovatov moči. Z vizualnimi in tehničnimi dodatki je cena segla skoraj do 30 tisočakov, veliko. Mini cooper je dražji od glavnega konkurenta Audija A1, ki pa je že precej v letih. Petvratni audi A1 z 1,4 TFSI štirivaljnim bencinskim motorjem z 92 kilovatov moči (125 KM) in šeststopenjskim ročni menjalnikom stane 19.939 evrov, a je cooper bistveno hitrejši, od 0 do 100 km/h za okroglo sekundo.

Podatki o vozilu: mini cooper (3V)Motor: bencinski, turbo, trivaljni, 1499 ccm
Najvišja moč: 100 kW (136 KM) pri 4.400 vrtljajih
Navor: 220 Nm pri 2.000 in 1.250 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.821 x 1.414 x 1.727, medosna razdalja 2.567
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 6,5 litra
Cena (v evrih): 16.600 (mini one) / 20.450 € (mini cooper) / 29.757 (testnik z dodatki)

Plusi: Vozna dinamika, krmilni mehanizem, menjalnik;
Minusi: Cena, uporabnost, (pre)trdo vzmetenje;

Komentarjev 1
  • Nevtrino 17:08 19.december 2015.

    Gregorček!----V povezavi na to stran imaš še vedno 'trivalnik', tvoj gokard pa pride najbrž od go-cart, kajne. Žurnal, žurnal, naj bodo med vašimi "dopisniki" taki, ko so absolvirali vsaj osnovno šolo...