Avto > Testi
331 ogledov

Renault clio R.S. Trophy je cenovno dostopna raketa

Renault clio R.S. trophy
1/36
Gregor Prebil
Renault clio R. S. je v vseh svojih generacijah ponujal hitro in cenovno dostopno zabavo. Ob prihodu najnovejše generacije clia izpod rok ustvarjalcev Renault Sport smo se ob pogledu na samodejni menjalnik najprej spraševali, zakaj je bilo tega treba, a smo se z njim le nekako spoprijateljili. Želeli smo si le več moči in še hitrejšo odzivnost menjalnika. V Renaultu so nam ustregli.

Renault Sport je po vzoru na megana dve leti po premieri na trg ponudil še izboljšano in zmogljivejšo različico clia R.S. Poimenovali so so trophy. Ponuja še 15 kilovatov moči več (20 KM), bolj kruto vzmetenje, hitrejši dvosklopčnoi menjalnik in bolj direkten volan. Vse to prinaša še večjo mero športnosti, kar se je izkazalo tudi med samim testom.

Bolj kot moč razveseljuje dodaten navor

1,6-litrski turbo bencinski motor je skladen z Euro 6 standardi, dodatno moč (skupno 162 kilovatov moči ali 220 konjskih moči), pa so  zagotovili z večjim turo puhalom. Povečanje polnilnega tlaka prinaša tudi za 20 Nm več navora, 260 Nm ga je na voljo od 2.000 pa kar do 5.700 vrtljajev v minuti, med 2.500 in 5.700 vrtljaji pa v peti in šesti prestavi funkcija overboost zagotavlja še dodatnih 20 Nm navora. To je bilo ključnega pomena za izboljšanje dinamike vožnje, osebno pa mi je še bolj pomembno, da so izboljšali dvosklopčni samodejni šeststopenjski menjalnik EDC, ki zdaj pretika veliko hitreje, - pri Renaultu pravijo, da prestavlja do polovice hitreje.

Renault clio R.S. trophy | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Za razliko od še zmogljivejših vozil, eden takih primerov je BMW M3, ki sem ga preizkusil pred kratkim, lahko pri clio R. S. trophy bolje izkoristiš vse tehnične prednosti tudi na naših cestah. Rdeče območje vrtljajev, v katere se lahko zavrti motor, ostaja rezervirano za dirkališče. Zdaj se lahko motor zavrti vse do 6.800 vrtljajev, prej "le" do 6.500. Na ravni cesti trophy ne deluje bistveno bolj dinamičen od klasične R.S. različice, voznik in potniki ne bodo občutili, da je malenkost hitrejši, saj od 0 do 100 km/h pospeši zgolj 0,1 sekundo hitreje, njegova prednost pa ostaja sistem "launch" control", ki doprimore k temu, da vas bodo vozniki glavnih dveh konkurentov peugeota 208 GTi in ford fieste ST gledali v zadek.

Še vedno sem za ročnega

Renault clio R.S. trophy | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Kot sem omenil so se najbolj lomila kopja na samodejnem menjalniku. V male športne avtomobile sodijo le ročni menjalniki, smo govorili in pisali leta in leta - in da ne bo pomote, tudi danes bi imel raje ročni menjalnik, a tudi samodejni ni od muh. Dokaz je mini john cooper JWC, po preizkušenem v cliu R.S. trophy pa sem postal prijatelj tudi z renaultovo avtomatiko.

V samodejnem načinu pogosto bolijo ušesa, saj menjalnik prestavlja v visokih vrtljajih, pusti motorju, da se zavrti. Večinoma časa sem posegal za obvolanski prestavni ročici, ki imata dodaten dirkaški čar. Še posebej pomembno se mi zdi, da so menjalnik in tudi glas iz izpuha izboljšali pri prestavljanju iz višjih v nižje prestave. V načinih normal in sport menjalnik pretika 40 odstotkov hitreje, v programu race pa kar 50 odstotkov hitreje.

Renault clio R.S. trophy | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na udobje pozabite

Krmilni mehanizem je še velik obolj direkten, kot je bil do zdaj, preobrazbi v dirkača na zavitih cestah pa pripomore tudi bolj čvrsto podvozje, ki je spredaj dodatno spuščeno za dva, zadaj pa še za dodaten centimeter in tudi velikanska, 18-palčna kolesa michelin pilot super sport, ki dodatno poskrbijo za oprijem v ovinkih. A ford fiesta ST ostaja igrivejša in boljša prav tam, kjer so tovrstni avtomobili najbolj primerni – v hitrih in tudi bolj zavitih ovinkih. To ni avto, s katerim bi divjal po ravnini.

Renault clio R.S. trophy | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na udobje kar pozabite, tega ni. Na slabih cestah luknje požira grobo, na avtocesti je veliko poskakovanja čez majhne grbine.

Clio R.S. je tudi za malo raketo precej žejen. Ob umirjeni vožnji je potovalni računalnik pokazal povprečje okoli osmih litrov bencina na 100 kilometrov, na avtocesti še dva litra več, ob bolj športni vožnji pa je treba računati na vsaj 12 litrov bencina na vsakih 100 prevoženih kilometrov.

Več moči, boljše upravljanje in več doživetja stane dodatna dva tisočaka, kolikor je R.S. trophy dražji od klasičnega clia R. S. Testnik z 4.000 evri doatne opreme in z 2.050 evri popusta stane 24.600 evrov, kar je 1.300 evrov več od megana GT z dvolitrskim turbobencinskim motorjem z 162 kilovatov moči (220 KM) in 2.600 evrov manj od megana R.S. Z 201 kilovatov moči (275 KM), oziroma 9.400 evrov manj od megana R.S. Trophy prav tko z 201 kilovatov moči (275 KM).

Renault clio R.S. trophy | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Podatki o vozilu: (Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy Stop & Start)
Motor: bencinski, turbo, štirivaljni, 1618 ccm
Najvišja moč: 162 kW (220 KM) pri 6.250 vrtljajih
Navor: 260 Nm med 2.000 in 5.700 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.090 x 1.430 x 1.730, medosna razdalja 2.590
Najvišja hitrost: 235 km/h
Pospešek: 6,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 11,2 litra, 138 g CO2/km
Cena (v evrih): 24.450 (osnovni) / 28. 500 € (testni) / 26.450 (testni s popustom)

Plusi: Moč motorja, izgled, pospešek;
Minusi: Ročni menjalnik bi imel še vedno raje, a ni na voljo, poraba goriva.

Komentarjev 2
  • romy 21:42 07.december 2015.

    hvala za Renault,nikdar več...

  • blueone 11:34 05.december 2015.

    26k za tole...no way!