Avto > Testi
8313 ogledov

Zvezdnik na testu, ampak, ali je vreden svojega imena?

Ford Mustang Mach-E GT
1/32
Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT
Električni ford mach-E z oznako GT ponuja največjo moč 487 KM (358 kW), 860 Nm največjega navora, ki je na voljo takoj po speljevanju, do 100 km/h pa pospeši v 3,7 sekunde. Za nameček že na prvi pogled z "mišičastimi potezami" privlači pozornosti. Mustang Mach-E AWD GT je ultimativna različica avtomobila, ki s svojim obstojem draži številne avtomobilske navdušence.

Že leta 1913 so pri Fordu izdelali električni avtomobil na osnovi forda T, v šestdesetih letih so izvajali električne poskuse z električnim mikro avtomobilom comuta. V začetku tisočletja so elektrificirali ford ka in transit, leta 2010 pa ford connect. Leta 2011 so predstavili serijski električni ford focus, ki je leta 2013 prišel tudi v Evropo.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Fordov prvi električni avtomobil nove dobe pa je postal mustang mach-e, za katerega pri proizvajalcu pravijo, da nadaljuje idejo prvega forda mustanga, ki je leta 1964 postal sinonim za ameriške sanje. Pravijo, da združuje iste ideje, čeprav gre za povsem novo generacijo na novi električni platformi.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Vzporednice z originalom

Verjetno si vsi, ki se vsaj malo spoznajo na svet avtomobilov, predstavljajo forda mustanga kot športen stroj z enim parom vrat, idealno opremljen z velikim hrumečim osemvaljnikom. Leta 2019 je ameriški proizvajalec avtomobilov za popularizacijo električnih vozil izbral ikonično ime mustang, pa čeprav po mnenju nekaterih električni križanec ni ekvivalent klasičnega mustanga. Oznaka mach-E spominja na oznako Mach 1, ki jo povezujemo tudi s »pravim« mustangom. Dodatek v imenu GT pa razkriva, da gre za najbolj športno in najbolj zmogljivo različico, ki zmore moč 358 kilovatov in navor 860 njutonmetrov (le za določen kratek čas), kar je dovolj za sprint v 3,7 sekunde do 100 kilometrov na uro, oziroma 4,1 sekunde iz popolnega mirovanja koles. Moč se prenaša na vsa štiri kolesa.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Posebnosti GT različice

Fordova oblikovalska ekipa je dobila nalogo, da na novost vcepi elemente, ki spominjajo na klasičnega mustanga. Tako je avtomobil dobil ozke žaromete, zanimivo masko, podolgovat in valovit prednji pokrov, mišičaste blatnike in zadnje luči z značilnim svetlobnim podpisom. Zanimivo je tudi to, da na avtomobilu ne boste našli vidnega Fordovega logotipa.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Vrhunska različica GT pa ponuja tudi svetleče črne dele na spodnjih vratih, odbijačih, pragovih in vzvratnih ogledalih, obrobe blatnikov v barvi karoserije, drugače je oblikovan prednji odbijač z unikatno prednjo masko, emblemi GT so posebni, zavore Brembo so obarvane v rdečo barvo. GT se vozi na 20-palčnih platiščih, obutih v pnevmatike 245/45. Športnejšo držo poskuša doseči s pomočjo nižje oddaljenosti od tal – 130 mm. Pri drugih različicah je ta 147 mm.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

In to je Fordu uspelo odlično. Avto je bil med našim testom na cesti zvezdnik, k temu pa pripomore tudi svetleča svetlo modra barva in nekatere posebnosti, kot so odsotnost ročajev, vrata se odprejo s pritiskom na gumb. Pri sprednjih imata potnika na voljo majhni ročici v obliki nekakšnih krilc, zadaj pa morajo potniki prijeti vratni drog. Za dostop do notranjosti lahko uporabite številčno kodo na B stebričku, ki jo nastavite vnaprej. Ključa torej v tem primeru ne potrebujete.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Kabina se bistveno ne razlikuje od drugih izvedenk, kar pomeni, da že na prvi pogled v oči pade ogromen in navpično usmerjen zaslon, ki je na sredini minimalistično »zgrajene« armaturne plošče. Zaslon na dotik ima 15,5-palčno diagonalo in preko njega upravljamo veliko večino funkcij, vključno s preklapljanjem med načini vožnje in temperaturnim udobjem. Minimalistična notranjost navduši s prostornostjo, številnimi različnimi predali in mesti, kamor lahko pospravite manjše ali večje predmete, bogato opremo, obdelavo in izbiro materialov. Sedeži so v ramenih v primeru GT izvedenke še dodatno obdelani, da zagotavljajo prijetno kombinacijo udobja in opore telesu. Pri Fordu so se posvetili tudi detajlom, ki bolj vplivajo na "vau efekt" kot na samo vožnjo. Na primer, pod indikatorjem trenutne hitrosti najdemo napis Ground Speed, ki spominja na svet letalstva in slavnega ameriškega lovca North American P-51 mustang. Na voljo je več različnih načinov vožnje - Whisper, Active in Untamed, torej šepet, aktiven in neukročen. V tem primeru se je proizvajalec zgledoval po svetu konj – mustang je divja severnoameriška pasma konj.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Ne en, ampak dva prtljažnika

Pogled iz avtomobila naprej je impresiven zaradi pogleda skozi vetrobransko steklo na lično oblikovan pokrov motorja, proti zadku pa ga zaradi pševne strehe omejuje manjše okno. Lahko bi si zamislil tudi večja stranska ogledala. Prtljažni prostor ima prostornino 402 litra, po zlaganju zadnjih naslonjal, razdeljenih v razmerju 60:40, pa lahko avto sprejme do 1420 litrov. To je povsem dovolj, sploh zato, ker je pod sprednjim pokrovom dodatna odprtina idealna za shranjevanje polnilnih kablov, pa še česa drugega.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Pospešek, ki jemlje sapo, pa tudi energijo v bateriji

Bistvo testa je preizkus moči, ki dobesedno vzame sapo, ko na polno pospešimo. Dva sinhrona elektromotorja s trajnimi magneti – vsak odgovoren za eno os – zagotavljata največjo sistemsko moč 358 kW (487 KM) in največji navor 860 Nm. Čeprav Mach-E AWD GT tehta več kot 2,4 tone, lahko od nič do sto pospeši v 4,1 sekunde. Pri Fordu sicer navajajo vrednost 3,7 sekunde za pospešek do 100 km/h, a to velja za podatek, ko se že obrnejo kolesa.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Zato pa pospeševanje električnega križanca v vseh načinih ni nič manj navdušujoče. Dober vtis dodatno popestrijo digitalni merilniki z vsemi parametri, ki jih prikazujejo o vožnji. V športni nastavitvi je pospeševanje surovo, ne samo z mesta, ampak tudi med prehitevanji. Tako kot pri drugih zmogljivih električnih avtomobilih največja moč ni vedno na voljo, saj je odvisna od številnih okoliščin, vselej pa je avto hiter. Padec moči se lahko zgodi ob razmeroma prazni bateriji pri prehitevanju po klancu navzgor.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Elektromotorja črpata energijo iz baterije z uporabno kapaciteto 88 kWh, kar po Fordovih besedah zadošča za do 490 kilometrov dosega. Avto zmore hitro polnjenje z močmi do 150 kW, v idealnih razmerah se baterija v 45 minutah napolni od 10 do 80 odstotkov. To je zelo pomembno, saj boste avto kar pogosto priklapljali na elektriko. Na avtocesti je bila poraba energije več kot 30 kWh/100 km, ob počasni vožnji več kot 20 kWh/100 km, povprečje pa je bilo nekje na sredini in ob prijetnih temperaturah, ko je poraba pri električnih avtomobilih najmanjša. Pozimi bo polnjenje še veliko bolj pogosto. 

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Tudi v resnici zna biti za marsikoga neukrotljiv

Mach-E ima tudi posebno vzmetenje, uporablja prilagodljivo vzmetenje MagneRide. Amortizerji z elektromagnetno krmiljenim nastavljanjem trdote lahko v eni sami sekundi do tisočkrat spremenijo lastnosti vzmetenja, zato je to lahko povsem prijeten avto za vožnjo po avtocesti, vožnja prek ovir ali luknje pa vseeno terja svoj davek udobja. 

Preklop v športni način, pri katerem električni štirikolesni pogon občutno favorizira zadnjo premo, prinaša še več dinamičnih občutkov, zato se tudi avtomobil obnaša podobno kot vozila s pogonom zadaj. Mach-E GT je zelo okreten, vseeno pa je treba upoštevati, da ima vozilo maso 2,4 tone, zaradi svoje velike moči pa je kljub štirikolesnemu pogonu precej surov in tudi nepredvidljiv. Za obvladovanje takega vozila je treba imeti vozniške izkušnje.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Omeniti velja tudi zavore. GT je dobil močne zavore Brembo, ki odlično zavirajo. Na avtocesti pa se boste z njim vozili hitro in hkrati udobno.

Dražji od klasike z osemvaljnikom

Že pred vožnjo nam je bilo jasno, da se električni križanec z imenom mustang ne more peljati tako kot nizek kupe z velikim motorjem na notranje zgorevanje in istim imenom. Če zanemarimo slavno ime in z njim povezane občutke za volanom, pa lahko ugotovimo, da je Fordu uspelo izdelati precej zanimiv električni avtomobil.

Ford Mustang Mach-E GT | Avtor: Saša Despot Ford Mustang Mach-E GT Saša Despot

Mach-E GT navduši s svojo prostorno notranjostjo in predvsem z obilico moči. Če iščete močan električni avtomobil, ga vsekakor preizkusite. Če pa v Machu-E GT iščete športen značaj, boste morda razočarani. Seveda je brutalno hiter, vendar v ovinkih ni tako suveren, hkrati pa zaradi res velike moči in navora za marsikoga tudi preveč zmogljiv, da bi ga ukrotil.

Kaj pa cena? GT izvedenka s ceno seže 28 tisočakov nad osnovno izvedenko električnega mustanga. Za surovo moč je treba tako odšteti vsaj 83.400 evrov, brez popustov in subvencije. To je okoli šest tisočakov več kot stane mustang mach-E s petlitrskim osemvaljnim motorjem s 338 kW (460 KM) in samodejnim desetstopenjskim samodejnim menjalnikom.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 10:12 19.oktober 2023.

    pogled iz avta naprej je impresiven ... prosim na pomoč, od smeha me bo razneslo.. dajte nehite me žgečkat s takimi ... in kaj vidite preko tiste table tam na sredini.. še kitajski zid je v primerjavi s tisto rečjo ...prikaži večjo prav majhen. spokajte se...

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:50 19.oktober 2023.

    Če orenk pohodiš,narediš ene 250 km pol pa filanje in to za za 86 jurjev,ne hvala