PLUSI, MINUSI |
Plusi: Udobje, enostavnost, mere; Minusi: Prtljažnik, pogonski sklop, hrup v visokih vrtljajih, ni ESC-ja; |
Navzven tiida deluje umirjeno in dobro skriva čustva, kar pa še zdaleč ne pomeni, da je neprivlačna. Že takoj padejo v oči njene mere. V dolžino jo je 4.303 milimetrov, v širino pa 1.695 milimetrov. Najbolj pa izstopa 1.533 milimetrov višine, kar je precej več od običajnih limuzin, zato se tiida nekoliko že lahko spogledujejo z enoprostorci.
Prtljažnik je ena največjih pomanjkljivosti tiide. © Andrej Leban |
Všečen delovni prostor
Voznikov delovni prostor se zanaša na prečiščeno kombinacijo pokončnih pravokotnih linij
in okroglih elementov. Mogoče utegne koga motiti, da merilnik za vodo nadomešča zgolj modra lučka,
ki gori, dokler se motor ne ogreje. Vsekakor pa zmoti slabo berljiva grafična razdelitev merilnika
za hitrost brez jasne oznake za nekatere pomembne omejitve. Tipke na osrednji konzoli za
upravljanje klimatske naprave so enostavne in lahko dosegljive.
Volanski obroč je nastavljiv le po višini in je nekoliko pretanek ter premalo neposreden. Prek njegovih tipk je mogoče upravljati z avdio napravo, se prek bluetootha povezati s telefonom, rokovati s tempomatom ali se sprehajati po okrnjenih funkcijah računalnika. Sedeži po trdoti ustrezajo daljšim razdaljam, so pa nekoliko preslabo nastavljivi. Odlagalnih mest je dovolj, tudi preglednost je spodobna, le pri vzvratni vožnji bi že prišli prav senzorji. Tako kot spredaj je dovolj prostora tudi na zadnji klopi. Ta ima vgrajeno sredinsko naslonjalo in je vzdolžno pomična, ob podrtju pa nekoliko razočara, saj preveč štrli v prtljažni prostor. Dostop do slednjega je nenavadno visok. V osnovi prtljažnik za vozilo takšnih mer vase spravi podpovprečnih 289 litrov.
Ureditev delovnega prostora je pregledna, z napravami je enostavno rokovati. © Andrej Leban |
1,6-litrski bencinski motor na papirju ponuja najvišjo moč 81 kW (110 KM) pri visokih 6.000 obratih. Največji navor je 153 Nm pri 4.400 vrtljajih. V praksi to zadovoljuje potrebam za mirno vožnjo v nizkih vrtljajih, za kaj več pa je potrebno motor hitreje zavrteti, a je takrat tudi hrup znaten. Petstopenjski menjalnik in motor sicer ne delujeta ravno ustvarjena drug za drugega in tudi prestav hitro zmanjka. Posledica je že omenjeni hrup. Največja hitrost je 186 km/h, povprečna poraba pa se je na testu gibala okoli 8,5 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov.
V tiidi se da peljati zelo spodobno, podvozje, posajeno na pnevmatike mer 195/65 R15, je ravno prav trdo, ciljne stranke pa se tudi gotovo ne bodo šle preostrega spopadanja z ovinki. Zavore so delovale dobro, le škripale so, čeprav je imel avtomobil prevoženih zgolj 10.000 kilometrov.
Spodobna cena
Testna tiida je bila opremljena s srednjim paketom acenta, ki je poleg standardnih ABS in EBD
sistemov ter štirih zračnih blazin med drugim vključevala še varnostni zavesi, avtomatsko klimatsko
napravo, potovalni računalnik, naslonjala za roke spredaj in zadaj ter senzor za dež. Pogrešali pa
smo za ta razred že kar nujen sistem za nadzor stabilnosti. Cena tako opremljenega avtomobila
je 17.350 evrov.
Pod črto tiida torej ni nastopaški avtomobil. Pri iskanju kupcev raje zaupa v svojo kakovost, udobje in spodobne vozne lastnosti. Ko pa enkrat zleze pod kožo, je ni lahko pozabiti.