Avto
1832 ogledov

RAV4 kot rejvar med rockerji

Toyota RAV4 Miha Pečoler/SAA
Želi biti spet športen in uporaben. K nam je prišel eden najbolj zanimivih terencev letošnjega leta, toyota RAV4.

Toyoto RAV4 pete generacije smo že izdatno preizkusili med prvo vožnjo po španskih cestah. Takrat smo ugotavljali posebnosti, zaradi katerih je novinec verjetno najbližje časom prve generacije, ki je pred skoraj tremi desetletji kot pionir razreda športno-uporabnih vozil (SUV) pogumno začela utirati novo pot v takrat zelo tradicionalističnih avtomobilskih razredih. 

Toyota RAV4 prva vožnja Avto Toyota RAV4 v petem poglavju piše pravila na novo

Toyoti je bilo jasno, da z zanašanjem na do sedaj odlične globalne prodajne številke in zgolj z evolucijo dosedanje generacije ne bo opravila kaj dosti. Tekmeci, kot so mazda CX-5, VW tiguan, hyundai santa fe, ford kuga in drugi so oblikovno, tehnološko in vozno pač postavili zelo visoka merila in še znižali stopnico do premijskega razreda vozil. 

Novi RAV4 je zato rezultat intenzivnega dela oblikovalcev in inženirjev, ki so si tako kot na začetku 90. let znova drznili iti korak dlje na številnih področjih. 

Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA

Posebnosti 

1. Oblikovno je RAV4 nekaj povsem drugega, kot smo bili še nedavno vajeni od Toyote. Očitno so ugotovili, da je vpadljiv, a spet ne preveč izstopajoč zunanji dizajn zelo pomemben. RAV4 daje vtis robustnega avta, ki pa ohranja tudi mero primerne zadržanosti. Plastične obrobe na vogalih in bokih ga delajo avanturista, opcijska dvotonska zunanjost pa dodaja eleganco. 

2. Znotraj so dobremu počutju namenili zelo veliko poudarka. Nov je koncept nižjega sedenja z bolj naravnost nameščenim volanom, poudarek je na mehkih materialih, prostornosti za potnike in prtljago (580 litrov v prtljažniku) ter izkoristku prostora za odlagališča. Nov je multimedijski vmesnik z najmanj 7-palčnim "lebdečim" zaslonom.

Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA

3. Največji preskok naprej je skrit v samih temeljih avtomobila. Platforma TNGA, ki jo uporablja zadnja generacija toyot, dovoljuje nekoliko krajšo skupno razdaljo avta, a zaradi daljšega medosja več prostora v potniški kabini. Skoraj idealna je porazdelitev mase na prednjo in zadnjo os, težišče je nižje. Dodajmo še dvojno vpetje zadnjih koles, precej izboljšano togost in zamisel o možnosti precej dinamičnejše vožnje, kot smo bili vajeni do sedaj, se postavlja sama po sebi. 

Digitalno ogledalo v toyoti RAV4 VIDEO Avto Preizkusil smo digitalno vzvratno ogledalo v avtomobilu

4. To smo lahko pričakovali. Pri pogonu Toyota še enkrat več izstopa iz razreda, saj dizelskega pogona sploh ne ponuja. Na ceniku imajo sicer 2,0-litrski bencinski motor, a praktično celotna prodaja bo temeljila na hibridnem sklopu 2,5-litrskega bencinskega motorja (Atkinson) in elektromotorja. Hibrid, ki ima serijski samodejni CVT menjalnik, zmore moč 160 kilovatov (218 KM), z novim štirikolesnim pogonom i-AWD pa 163 kilovatov (222 KM). 

5. RAV4 je lahko spet pravi 4x4 avto. Že omenjeni i-AWD ima dodan elektromotor, ki skrbi za zadnjo os in na katero lahko v primerjavi s predhodnikom prenaša kar za 30 odstotkov več navora oziroma toliko kot zmore klasičen mehanski 4x4. Po novem se na zadnjo os prenaša lahko do 80 odstotkov skupne motorne moči. 

Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA

6. Glede asistenčnih sistemov je RAV4 vsaj v koraku s konkurenco. Serijsko ima vgrajene polne LED žaromete s prilagajanjem dolgega snopa, radarski tempomat, prepoznavo utrujenosti, prepoznavanje znakov, prepoznavanje nevarnosti trka s pešci in kolesarji ... Za razmeroma ugodno doplačilo pa nudijo paket dodatnih asistenčnih sistemov, ki celovito skrbijo za varnost med vožnjo - držanje smeri, mrtvi koti ...

7. V Sloveniji je RAV4 na voljo v štirih paketih opreme in z že omenjenimi kombinacijami pogona. Vstopna cena brez popusta je 28.900 evrov za dvokolesni bencinski motor z ročnim menjalnikom, medtem ko hibrid z vstopno opremo in serijskim CVT menjalnikom stane 33.300 evrov. 4x4 pogon i-AWD stane 3.300 evrov. 

Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
Toyota RAV4 | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • porko2 19:28 15.februar 2019.

    Mogoče je dober. Grd pa je k svina!