Avto
82 ogledov

Umetna inteligenca bo zavladala v avtombilih

Samodejna vožnja Bosch
Pri Boschu, enemu največjih dobaviteljev sistemom avtomobilski industriji so prepričani, da bodo z avtomatizirano vožnjo ceste varnejše. Ključ do tega je po njihovem mnenju umetna inteligenca.

Pri Boschu pravijo, da razvijajo možgane samovozečih vozil prihodnosti. Na mednarodni konferenci Bosch ConnectedWorld 2017 v Berlinu je Bosch, dobavitelj tehnologije in storitev avtomobilski industriji, predstavil računalnik za avtomatizirana vozila.

Računalnik lahko s pomočjo umetne inteligence (UI) uporablja metode strojnega učenja. Samovozeče avtomobile bi vodil skozi vse zapletenejše cestne razmere oziroma v situacijah, ki so avtomobilu povsem nove.

"Vozilo učimo, kako lahko samo manevrira skozi cestni promet." Avtomobili že uporabljajo senzorje s katerimi spremljajo svojo okolico. S pomočjo umetne inteligence bodo te podatke lahko tudi interpretirali in napovedali, kako se bodo obnašali preostali cestni uporabniki," pravi Dr. Volkmar Denner, predsednik uprave družbe Bosch, ki dodaja: "Z avtomatizirano vožnjo so ceste varnejše in ključ do tega je umetna inteligenca. Z nami avtomobil postaja pameten."

Računalnik obvlada zapletene razmere na cesti

Jedro računalnika, ki bo v osrčju vozila, želi Bosch ustvariti v sodelovanju z ameriškim tehnološkim podjetjem Nvidia. Nvidia bo Boschu dobavljala posebno vrsto mikročipa, ki shranjuje algoritme; ti nastajajo med metodami strojnega učenja. Ta računalnik z UI naj bi podjetje začelo serijsko proizvajati najkasneje na začetku naslednjega desetletja.

Bosch | Avtor: Bosch Bosch


Vozila brez voznika bodo v naslednjem desetletju nekaj vsakdanjega. Računalnik z UI je sposoben prepoznati pešce in kolesarje. Poleg te zmožnosti, ki ji pravimo prepoznavanje predmetov, umetna inteligenca avtomatiziranim vozilom tudi poenostavi ocenjevanje situacije na cesti. Zato avtomobili, ki imajo vklopljene smerne kazalce, pogosteje zamenjajo vozne pasove kot vozila, ki jih nimajo.

Samovozeče vozilo z UI lahko zato prepozna in oceni zapletene cestne razmere, ko na primer nasproti vozeče vozilo zavije, in jih upošteva pri svoji lastni vožnji. Računalnik vse, kar se nauči, med vožnjo po umetnih nevronskih mrežah tudi shrani. Strokovnjaki te podatke potem v laboratoriju pregledajo in preverijo, če so točni. Po nadaljnjem testiranju v cestnih okoljih se umetno ustvarjene strukture znanja lahko s posodobitvijo prenesejo na celo vrsto drugih računalnikov v vozilih z UI.

Komentarjev 1
  • k0libri 19:31 25.marec 2017.

    Zadnji čas, da pride v vozila inteligenca, čeprav umetna.