Avto
160 ogledov

V čem je peugeot 308 GTi boljši od VW golfa GTI?

Peugeot 308 GTi
1/10
Gregor Prebil
"Mislim, da nam je uspelo. Naredili smo boljši avtomobil, kot je VW golf GTI," nam je povedal Bruno Famin, direktor oddelka Peugeot Sport, s katerim smo se pogovarjali na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Vez med športnim programom in programom osebnih vozil je vse pomembnejša, saj je tudi v klasičnih modelih vse več rešitev, ki jih poznamo iz sveta dirkanja.

Rdeča nit Peugeota na letošnjem salonu v Frankfurtu so športna vozila. Vidite tudi prodajni potencial v teh "hot hatch“ modelih?
Zagotovo, zakaj ne? Mislim, da je dinamičnost vožnje Peugeotov D.N.A.. Peugeot Sport je srce naših GTi modelov. Na ta način lahko zagotovimo in demonstriramo vozno dinamiko peugeotovih avtomobilov. To je dodano vrednost naših vozil.

Kako Peugeotovo udejstvovanje v avto-moto športu vpliva na proizvodnjo serijskih modelov? Kako vaše izkušnje v svetu dirkanja občutijo vozniki peugeotovih vozil?
Še kako. To je način, da lahko pokažemo kupcem, kaj počnemo. To je tehnična vez, oziroma sodelovanje med športnim programom in inženirji za program serijskih vozil. Peugeot Sport je seveda vpleten v dirkanje, a je hkrati močno vpleten tudi na sredino, kjer so GTi vozila, kot sta modela 208 GTi in naša zvezda v Frankfurtu, model 308 GTi. Dirkanje v veliki meri izkoriščamo tudi za testiranja in učenje, da bi bolje razumeli klasične cestne avtomobile s športnim pedigrejem. Stalno sodelujemo s kolegi iz programa osebnih vozil, si izmenjujemo mnenja, rezultate, spremembe, od aerodinamike, hibridnih sistemov, pogonskih motorjev. Na primer, ko smo začeli z Le Mans programom, smo začeli z dizelskimi motorji. To je bilo za Peugeot Sport nekaj povsem novega. Inženirji iz programa standardnih avtomobilov so nam bili v veliko pomoč. Nasvete smo izkoristili, in postali smo veliko hitrejši. Enako velja za hibride in področje aerodinamike, pa tudi lahke gradnje. Vse to so področja izmenjave nasvetov.

Peugeot 308 GTi | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Koliko delov v novem peugeotu 308 GTi je enakih dirkalnim vozilom?
Težko je govoriti o delih. V petdesetih letih je imel jaguar diske zavornega sistema na dirki v LeMansu sposojene iz standardnega avtomobila. Tega danes več ne poznamo. Danes je vse standardizirano. Generalno ne govorimo o delih, ampak o znanju, deljenju znanja med oddelki.

Kaj je največja prednost modela 308 GTi?
Simbioza, to je zelo optimiziran avtomobil. 1,6-litrski motor ima 270 konjskih moči, a zelo nizke emisije in porabo goriva. Izgled je pravi, všečen, avto se pelje kot po tračnicah, je zelo dobro vodljiv.

Še desetletje nazaj si ne bi niti mislili, da bo pod motornim pokrovom modela 308 GTi 1,6-litrski pogonski agregat. 124 kilovatov moči na liter prostornine se zdi impresivno. Kako ste to dosegli?
Peugeot 308 GTi | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Z znanjem iz sveta dirkalnikov.

Zakaj dve različno zmogljivi izvedenki 1,6-litrskega motorja?
Zaradi kupcev in zahtev trga. Dobro je imeti tudi šibkejšo izvedenko, da se lahko na trgu cenovno kosamo z golfom GTi. Podobno dela tudi vsa druga konkurenca.

Omenili ste golfa, je on glavni konkurent?
Ja, glavni, ni pa edini. Golf je tisti, ki ga želimo premagati, saj menimo, da ponuja najboljše vozne lastnosti.

Kakšni so rezultati? vam je uspelo narediti boljši avtomobil od golfa GTi, oziroma, kje vi vidite prednosti 308 GTi pred nemškim rivalom?
Mislim, da nam je uspelo. Naredili smo boljši avtomobil, kot je VW golf GTI. Menim, da imamo boljši pogonski agregat, krmilni mehanizem je boljši, tudi razmerje med učinkovitostjo in močjo ter nakupno ceno je boljše kot pri golfu.

Je lahko "performance“, torej športni model, tudi avtomobil s trivaljnikom?
O naših prihodnjih projektih za zdaj še ne morem govoriti. Rečem lahko, da kaj takega ni v naših kratkoročnih načrtih. Vendar pa, zakaj ne? Vemo, da je zmanjševanje motorjev trend in prihodnost v avtomobilski industriji. Manjši motorji in lažji avtomobili – to se sliši smiselno, kajne?

Po modelu 208 GTi je 308 GTi drugi „hot hatch“ v modelni paleti Peugeota. Je prostor tudi za druge modele, tako manjši 108 in večji 508?
Ne pozabite RCZ R, to je tretji avto, ki smo ga razvili pri Peugeot Sport. Naš cilje je, da bi imel prav vsak nov peugeotov model izvedenko, pod katero bi se podpisali pri Peugeot Sport.

Kaj pa hibridna športna vozila?
O njih imam dobro mnenje, saj smo razvili enega zelo dobrega – 308 R hybrid. Naš 1,6-litrski bencinski motor je odlična osnova za kaj takega, saj hibridni sistem omogoča še večje prihranke pri gorivu in emisijah CO2. 308 hybrid R v zrak izpusti vsega 71 gramov CO2 na kilometer poti, hkrati pa je po moči povsem konkurenčen z modelom GTi.

Peugeot 308 GTi | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Po 25 letih ste se vrnili na Dakar. Kakšen izziv je bil to za Peugeot Sport?
Ogromen. Na Dakar smo se vrnili zato, ker se odlično ujema s strategijo podjetja. To je globalizacija. Dakar je internacionalno tekmovanje. Ravnokar smo se tudi vrnili iz Kitajske, kjer smo dosegli dvojno zmago. Drugo leto gremo na dirko v Rusiji, pomembno je, da si prepoznaven na tako velikih trgih, sploh ker promoviramo model 2008, ki je za prodajo zelo pomemben.

Dakar je, ko je Peugeot nastopal pred 25 leti, potekal v Afriki. Zdaj v Južni Ameriki. Kako velika sprememba je to?
V primerjavi izpred 25 let nazaj se je tehnologija zelo spremenila, prav tako tekmeci. Zdaj je konkurenca večja, veliko težje je zmagati. Teren v Južni Ameriki je bolj zahteven. Pogoji na cesti in vremenski pogoji se zelo spreminjajo, lahko je zelo vroče, lahko je dež, velika vlaga. Dirka tri ali štiri dni poteka na zelo visoki nadmorski višini. Biti moraš pripravljen na vse pogoje. Ko smo dirkali v Afriki smo vedeli, da bo vse dni vroče. Zdaj pa ne veš, kaj te čaka naslednji dan, ali še isti dan.

Na Dakarju ste nastopili z zvezdniškim moštvom: Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz in Cyril Despres. Ste bili zadovoljni z 11. mestom Peterhansla?
Na Dakarju 2015 z 11. mestom seveda ne moremo biti zadovoljni, smo pa bili zadovoljni z našimi vozniki. Delali so v ekipnem duhu. To je bila za nas pozitivna dirka, saj smo se veliko naučili. Avtomobil smo izdelali v zelo kratkem času. Z dvema avtomobila smo prišli do cilja, kar je zelo pomembno. Učinki so se videli že zdaj na reliju na Kitajskem. Z izkušnjami iz Dakarja smo zelo izboljšali avtomobil. Za Dakar 2016 bomo naredili še nove izboljšave, predvsem na karoseriji.

Kakšni bodo cilji leta 2016 na Dakarju?
Cilj je še vedno učenje. Dirka je zahtevna. Želimo si izboljšati lanski rezultat. Nikamor se nam ne mudi. Poglejte MINI, sedem let so vlagal ogromno denarja in truda, da so zmagali Dakar. Želimo si zmagati prej, ampak potrebujemo čas.

Kaj pa vrnitev v svetovno prvenstvo WRC?
Kot sem že pojasnil, nas bi reli program stal preveč denarja. Hkrati delamo na drugih programih in dirkah, ki bolj ustrezajo naši strategiji.

Peugeot Sport podpira tudi slovenskega dirkača Roka Turka. Kako ste zadovoljni z njegovim napredkom?
Novi slovenski prvak kajne?

Ima lepe možnosti. Zanimivo se mi zdi, da Peugeot Sport financira lokalnega dirkača.
Ne podpiramo dirkača direktno, pač pa slovensko podružnico. To je naša politika. To počnemo skupaj s podjetjem Total. Želimo si, da pomagamo podružnicam, oziroma uvoznikom, da promovirajo športni program in športne produkte znamke.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.