Avto
487 ogledov

V Lescah prvi razvili snežne verige za kolesarje

Tekstilne verige
1/9
Anže Petkovšek
V tujini, predvsem Severni Ameriki, med gorskimi kolesarji vlada vse več zanimanja za spuste po snegu in ledu. Zaradi velikega povpraševanja so v podjetju Veriga Lesce kot prvi na svetu razvili produkt, ki bo v zimskih razmerah gorskim kolesarjem ponudil še več oprijema.

"Gorski kolesarji pozimi potrebujejo verige kot pomoč na snegu in ledu, saj tudi s pnevmatikami z žebljički ne dosegajo takega oprijema, kot bi ga z verigami, ki smo jih razvili pri nas," odločitev o razvoju snežnih verig za kolesa za gorsko kolesarjenje, ki so novost na svetovnem trgu, razlaga Mitja Peterlin, direktor podjetja Veriga Lesce, kjer razvijajo snežne verige za osebna in tovorna vozila pa tudi dereze.

Na ameriškem sejmu veliko zanimanje

Povpraševanje po snežnih verigah med gorskimi kolesarji na predstavitvi na ameriškem sejmu naj bi bilo ogromno. "Tega produkta nima nihče. To je povsem naš proizvod, ki ga je razvilo šest zaposlenih v podjetju. Potencial je velik. Na leto naj bi trg koles Severne in Južne Amerike obsegal 120 milijonov koles. Vsak peti gorski kolesar naj bi se s tem športom ukvarjal tudi pozimi,“ pojasnjuje Peterlin in dodaja, da so se zaenkrat usmerili v gorsko kolesarstvo, če se bo pokazal interes za snežne verige za vsakodnevne kolesarje, pa bodo ponudbo razširili.

Razvoj je izhajal iz avtomobilskega programa, kar pomeni, da so struktura in materiali enaki, tudi sile so podobne. Na voljo naj bi bile za tri velikostne dimenzije gorskih koles, ki jih kolesarji najpogosteje uporabljajo.

Delujejo kot kompresijske majice

Ker ne gre za kovinske tekstilne, temveč za tekstilne verige, je po besedah sogovornika montaža preprosta. "Pnevmatiko je treba odstraniti, kar znajo gorski kolesarji storiti v nekaj sekundah, in obleči v verigo.“

Material je zanimiv, ker nanj vplivata zmrzal in vlaga. To pomeni, da veriga deluje podobno kot kompresijske majice na telo, saj se skrči in popolnoma oprime pnevmatike, tako da med vožnjo ni centrifugalne sile. Pomembno je, da se kolesari po snegu, primeren je tudi globok sneg ali led, ne pa po kamenju ali skalah, saj se sicer tekstil uniči. "Verige se ob pravilni uporabi ne bi smele uničiti. Priporočljivo je, da se zaradi preprečitve zdrsa uporabljajo na obeh pnevmatikah, še posebno pomembno pa je, da je v plašč oblečena sprednja pnevmatika, da kolesarju ne odvzame krmila,“ dodaja Peterlin.

Komentarjev 5
  • Marko Slovenia 14:58 05.maj 2014.

    časi so taki, da prodajo tudi led eskimom...

  • Marko Slovenia 14:54 05.maj 2014.

    tisti ki to rabi, bo dal tolko. ostalim, ki se vozimo cca 15 min na dan, je pa neuporabno

  • 4krogci 13:57 05.maj 2014.

    Nekateri razvijajo take verige, spet drugi damo za take stvari kakšne bolj narezane gume gor in je efekt sploh pri zaviranju na snegu bolši, kar se tiče ledu so pa verige bolše. Je pa verjetno bolj malo takih ki se ...prikaži več pozimi ko snezi vozi z kolesom no razn mularija se preganja po takem .