Avto
266 ogledov

Velik korak v pravo smer

Toyota auris
1/24
Gregor Prebil
Test. Auris za začetno ceno ponuja veliko, a najnaprednejših sistemov nima.

Toyota se je zgodbe z novim aurisom lotila z mislijo na evropske voznike. Ne sedi se več pokončno, ampak je težišče pomaknjeno k asfaltu, volan je bolj informativen, podvozje pisano na kožo tudi dinamičnim voznikom, cena v kombinaciji z osnovnim bencinskim motorjem pa celo mamljiva. A brez pomanjkljivosti le ni.

Za razliko od golfa, kjer so oblikovalci pri sedmi generaciji izpilili zunanjost šestice, so se morali pri Toyoti dela lotiti temeljito.

Samosvoj videz spredaj, zadaj podoben Korejcu

Če bi predhodnika postavili ob bok novincu, bi tako zaman iskali podobnosti, tako zunaj kot znotraj. Auris je z nižjo silhueto s spuščeno streho (kar 5,5 centimetra v primerjavi s predhodnikom) in izrazitim nosom že na prvi pogled bolj dinamičen.

Toyota auris | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Ozki žarometi z vedno dnevno osvetlitvijo LED, ki so lahko za sprejemljivih 600 evrov dodatka tudi biksenonski in sami prilagajajo funkcijo snopa,  so povezani s poševnimi linijami. Spodnji del maske je modno trapezoiden, bolj poudarjen je tovarnin znak. Tu so še kleni boki in izklesan zadek, ki je morda še najmanj originalen del avtomobila in preveč spominja na korejskega konkurenta. Vstopanje na zadnjo klop je lahkotno, predvsem zato, ker so trivratno različico ukinili.

Še preden sedemo za volan, na dinamiko vožnje opozarja podatek o količniku zračnega upora je vsega 0,277 (golf 0,28, focus 0,29). To so dosegli tako z obliko kot s številnimi pametno premišljenimi dodatki, kot je integriran zadnji spojler, nagubano streho ali posebnimi usmerniki zraka na sicer gladkem dnu avtomobila.

Dinamičen je tudi občutek za volanom, ki bo bolj kot starejšim všeč mlajšim. Na zelo dobrih in udobnih sedežih se sedi zelo nizko in manj pregledno. Tudi zadnje steklo je manjše in ožje, a je testnik imel kamero zadaj za pomoč pri vzvratni vožnji, ki težavo odpravi.

Zastareli detajli, uporaben prtljažnik

Nad centimetrsko prostornostjo spredaj se ne moremo pritoževati, tudi zadaj je udobje nadvse spodobno. Najbolj veseli smo bili novega volana, ki je nekoliko nagnjen, tudi višji vozniki se bodo po novem počutili bolj udobno. Materiali so dobro sestavljeni in izboljšani, a nič posebnega v primerjavi s konkurenco. Plastike je za okus Evropejcev še vedno preveč, so nam pa bili všeč detajli brušenega aluminija na sredinski konzoli in vratih.

Toyota auris | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Če smo do zdaj v glavnem hvalili delo oblikovalcev, pa znotraj auris oblikovno zaostaja. Tipična oblika digitalne ure je že zdavnaj iz mode, tudi pri kockasti grafiki, ko voznik aktivira tempomat, ima voznik občutek, da ni iz današnjih dni, kljub tretjemu najmočnejšemu od štirih paketov je treba zadaj ročno spuščati in dvigati stekla, modra osvetlitev merilnikov in armaturne plošče je dandanes prej izjema kot pravilo. Konkurenca se jo je znebila pred leti. Bela je ponoči očem bolj prijetna.

Odrtino petih vrat (prtljažnika) so razširili. Osnovna prostornina je s 360 litri bogato odmerjena in primerljiva s tekmeci, uporabno je tudi dvojno dno, želeli bi si le pomično zadnjo klop, da nam je ne bi bilo treba podirati, če bi imeli večji otroški voziček. Ob podrtju klopi dobimo ravno dno, če v prtljažniku obdržimo polico za ločevanje dvojnega dna.
Osnovna oprema zadostuje

Kar zadeva opremo in sisteme so pri Toyoti očitno mislili, kaj izbira glavnina kupcev. Osnovna oprema je bogata, a se bodo tisti, ki imajo več denarja in želje po najnovejših tehničnih pripomočkih obrisali pod nosom.

Že osnovni model za akcijskih 13.500 evrov ponuja 7 zračnih blazin, enopodročno samodejno klimatska naprava, USB priključek, bluetooth, LED dnevne luči in 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov. Testnik s tretjo najbolje opremljeno različico pa je imel med drugim še tempomat, na dotik občutljiv zaslon z nadgradnjo touch&go z uporabno navigacijo v vrednosti 550 evrov. Sistem samodejnega parkiranja s parkirnimi tipali spredaj cenijo na ugodnih 350 evrov.

Ni pa na voljo nekaterih vse bolj razširjenih drugih naprednih varnostnih pripomočkov kot so radarski tempomat ali zaviranje v sili, pogrešali smo sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, da o prilagodljivem podvozju, ki ga ima novi golf, tudi astra, najavlja pa ga tudi Ford v focusu, niti ne govorimo.

Osnovni bencinar za nezahtevne

Pogonski sklop je sestavljal osnovni bencinski 1¸,4-litrski agregat s 73-kilovati moči (99 KM) in šeststopenjski ročni menjalnik. Atmosferski motor je namenjen nezahtevnim, potrpežljivim voznikom, ki prehitevajo le, ko imajo pred seboj prazno cesto.

Toyota auris | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Motor namreč za vsaj malo življenja zahteva vrtenje v visoke obrate, nizko sedenje in natančno podvozje, ki zagotavlja dobro smerno stabilnost, vozniku sporočajo, da bi ob večji konjenici avtomboil zmogel bistveno več, izboljšano je bilo tudi krmiljenje. Gledano v celoti se je auris iz avtomobila za zmerne voznike z voznimi dobrimi voznimi lastnosti prebil v razredni vrh. A le če izberete močnejši agregat.

Podvozje ni pretrdo, prej mehko, in dobro požira neravnine, ki jih na naših cestah ne manjka. Poraba je bila s 6,7-litri v razrednem povprečju.

Podatki o vozilu: Toyota auris 1,33 Dual VVT-i (style)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.329 ccm
Najvišja moč: 73 kW (99 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 128 Nm pri 3.800 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š) (v mm): 4275 x 1760 x 1460, medosna razdalja 2600
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek: 12,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 360
Poraba na testu: 6,7 litra, 99 g CO2/km
Cena (v evrih): 14.900 (osnovni)/17.000 (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.