Avto
8206 ogledov

Veliko znižanje priključnih hibridov - je zdaj pravi čas za ugodno dvoživko?

Ford Kuga Anže Petkovšek
Zakaj so priključni hibridi v današnji realnosti postali logični nasledniki dizelskega pogona na eni in varno stopnico pred izzivi polne elektrifikacije na drugi strani, dobro ponazori primer modela ford kuga PHEV.

Uradna statistika prodaje novih avtov v Evropi združenja ACEA kaže, da so priključni hibridi (PHEV) že nekaj časa eden najhitreje rastočih segmentov po vrsti pogona. Na nekaterih trgih so celo bolj prodajani od električnih avtov, praktično so tudi že ujeli dizelsko gnane avte. Kaj so razlogi za takšno zanimanje, zakaj vse več kupcev novih avtov v tehnologiji priključnih hibridov vidi najboljši odgovor za svoje aktualne potrebe? 

Razlogov je veliko in so večplastni. A kot vedno bo klasičnega kupca ne glede na njegovo okoljsko ozaveščenost na koncu zanimala predvsem cena tako nakupa kot vzdrževanja. In tu sledi prvo presenečenje oziroma pomemben razlog - priključni hibridi so danes zmogljivejši, čistejši, a hkrati lahko precej cenejši od svojih predhodnikov in tudi cenejši od dizelskih konkurentov.

Najlažje je to preveriti na primeru modela ford kuga PHEV. Gre za 4,6 metra dolgi kompaktni SUV, ki je bil več zaporednih let sploh najbolj prodajan priključni hibrid v Evropi. Lani so na trg poslali močno izboljšano in še zmogljivejšo različico, ki ima razširjeno vsakodnevno uporabnost in lahko naslovi še večji krog kupcev.

A ob vsem napredku so pri Fordu naredili še eno ključno stvar - ceno so močno spustili, v Sloveniji celo do 6.100 evrov. Na drugi strani je mogoče v določenih režimih vožnje zgolj na elektriko peljati skoraj 90 kilometrov daleč in tako na letnem nivoju ogromno prihraniti pri stroških uporabe.

Zakaj so cene za PHEV postale ugodnejše?

Prilagoditev nabavne cene, kot v primeru ford kuge PHEV, je v prvi vrsti posledica hitrega razvoja tehnologije, pa tudi ekonomije povečanega obsega. Priključni hibridi so na nek način postranski zmagovalci tehničnega preboja pri električnih avtih, saj s pridom izkoriščajo napredek pri izdelavi bolj zmogljivih baterij in učinkovitih elektromotorjev ter polnilne tehnologije. Velik poudarek je tudi na podaljšanju življenjske dobe tehnologije, kar dodatno zmanjšuje stroške lastništva. 

Prav stroški vsakodnevne uporabe so lahko za tipičnega uporabnika zelo ugodni. Najbolj pridejo do izraza, ko ima uporabnik možnost priklopa na električni kabel v času nižje tarife. Pri tem namenska polnilnica sploh ni pogoj, dovolj je že klasična 230 V vtičnica. Konkretno v primeru kuge PHEV to pomeni, da se litij-ionska baterija s kapaciteto 14,4 kWh napolni prek noči v največ šestih urah, nato pa poganja 97-kilovatni elektromotor vse do 69 kilometrov daleč po kombiniranem WLTP ciklu. Elektromotor zmore avto poganjati do hitrosti 140 km/h, torej tudi po avtocesti.

Ford Kuga PHEV | Avtor: Saša Despot Ford Kuga PHEV Saša Despot

Zgolj pri mestni vožnji pa je kuga PHEV povsem baterijsko brezemisijsko vozilo vse do 88 kilometrov daleč. Ti podatki povedo, da lahko velika večina povprečnih uporabnikov na vsakodnevnih poteh vozi sodobni priključni hibrid kot izključno električni avto. Preračunan strošek za vsakih 100 km opravljene poti je le okoli tri evre.

Tudi če se baterija izprazni, avto nadaljuje pot kot tipični hibrid, ko elektromotor še vedno dejavno pomaga pri pogonu bencinskemu štirivaljniku. Zato pri daljših vožnjah ni treba načrtovati postankov za polnjenje kot pri električnih avtih, poraba je še vedno nizka, ob prazni bateriji je pri kugi 5,2 litra bencina na 100 kilometrov. To pomeni kombinirani doseg s polno baterijo in rezervoarjem tudi 900 kilometrov, zato je poleg vsakodnevnega prevoznega sredstva to tudi avto za zelo dolge počitniške ali službene poti.

Zelo nizke so tudi kombinirane emisije CO2. Še posebej se hibridna tehnologija izkaže v mestu, kjer je tudi pri prazni bateriji mogoče večino poti opraviti zgolj na elektriko.

Konkretna posebnost pri modelu ford kuga PHEV, ki je marsikateri priključni hibrid ne pozna, je možnost prihranitve energije v bateriji za kasnejšo uporabo, ko je brezemisijska in tiha vožnja najbolj smiselna.

Ford Kuga | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pri vzdrževanju je prednost priključnih hibridov v primerjavi z dizli ta, da bencinski motor bolj enostavne izvedbe in tako kot v primeru kuge (Atkinsonov cikel) manj obremenjen, zato je servisiranje nezahtevno, tehnologija pa zanesljiva. Manj obremenjeni so tudi določeni sestavni deli, od CVT menjalnika do zavor, glede slednjih avto velik del zmanjševanja hitrosti ali ustavljanja opravlja z regeneracijo energije. 

Še ena dobra plat dvoživke - udobje

Ankete med uporabniki kažejo, da je med njimi vse več tistih, ki se odločijo za priključne hibride zaradi nove uporabniške izkušnje, ki jo klasični avti z motorji na termični pogon ne morejo dati. Tehnologija priključnega hibrida namreč v električnem načinu omogoča zelo tiho vožnjo, hkrati pa so pospeški "električni". Pri prenovljeni kugi, ki ima vgrajen močnejši bencinski motor, skupna moč pa je 178 kW (243 KM), so inženirji pospešek z mesta do 100 km/h skrajšali kar za dve sekundi na le še 7,3 sekunde.

Marsikoga pa pri PHEV avtih prepriča tudi dejstvo, da omogoča določene funkcije udobja, za katerega je  treba pri dizlih in bencinskih modelih seči globoko v žep. Ko je baterija dovolj napolnjena, je namreč mogoče sprogramirati ali pa prek telefonske aplikacije kar na daljavo sprožiti klimatizacijo potniške kabine. V primeru kuge PHEV to pomeni, da odpade tako zimsko drgetanje kot poletno znojenje v prvih kilometrih vožnje.

Ford Kuga ST line | Avtor: Saša Despot Ford Kuga ST line Saša Despot

PHEV zmore nekaj, kar električni zelo težko

Čeprav so popolnoma električna vozila vedno bolj priljubljena, PHEV modeli predstavljajo praktično rešitev za tiste, ki jih skrbi omejen doseg ali nezadostna infrastruktura za polnjenje, predvsem ko se odpravljajo kam dlje ali pa če iščejo službeni avto za vse potrebe.

Potem pa je tu še določen segment kupcev, ki so se za težje naloge, kot je vleka prikolic, doslej zanašali na dizle, medtem ko imajo električni avti na tem področju lahko precejšnje omejitve. Si predstavljate električni avto s prikolico na polnilnici nekje na poti v Dalmacijo? Da se polnjenje sploh začne, je treba najprej odklopiti prikolico ... Na področju zmogljivosti ford kuga PHEV še posebej izstopa, saj lahko vleče celo prikolice z maso do 2.100 kilogramov, kar je največ v segmentu in povsem na nivoju dizelskih avtov. 

Ford kuga prikolica | Avtor: Ford Ford

Kot omenjeno uvodoma, postajajo priključni hibridi tudi cenovno zelo dosegljiva izbira, pa čeprav kljub nizkoemisijski vožnji zanje država ne izplačuje subvencij. Konkretno pri ford kugi PHEV to pomeni, da so s prihodom prenovljene generacije nižje od 4.850 do 6.100 evrov. Kuga titanium PHEV je ob zelo obsežni serijski opremi z vključenim popustom za financiranje (in Ford Bonom) tako na voljo že od 30.900 evrov. Gre torej za enega najbolj ugodnih priključnih hibridov v svojem razredu. 

dezurni@styria-media.si