Avto
22 ogledov

Volan smo prepustili tehnologiji

Izogibanje oviri Gregor Prebil
Ekskluzivno. V Fordovem testnem centru smo preizkusili tehnologije, ki bodo preprečevale nesreče.


Nove tehnologije.
V Lommlu v Belgiji 450 Fordovih inženirjev preizkuša tehnologije, ki bodo v prihodnosti voznikom lajšale vožnjo in pomagale preprečevati nesreče.

Prihodnost predvidljiva

Gre za Fordov testni poligon, edini take vrste v Evropi, ki se razteza na 370 hektarjih površine. Ford je tam zgradil več kot 80 kilometrov cest, ki simulirajo vse razmere, s katerimi se vozniki srečujejo v realnem prometu, na primer povsem uničene ceste, hitre ali zavite ovinke, avtocesto in podobno.

Na poligonu so nam na prototipnih vozilih dovolili preizkusiti tri tehnologije prihodnosti, ki so še del razvoja, a v praksi že delujejo, za njihov preboj na cesto pa obstajajo še nekatere pravne ovire, so pojasnili pri Fordu. Prav tako morajo ljudje dobiti zaupanje v sisteme, ki jim bodo prepustili volan. “Enaki pomisleki so bili, ko smo v serijske modele uvedli zračne blazine ali elektronski sistem za nadzor stabilnosti vozila. Dejali so, da bodo vozniki postali prepogumni in da bo zato prometnih nesreč še več. Danes ti tehnologiji rešita na tisoče življenj,” nam je pojasnil Fordov inženir Tom Overington in dodal: “Čeprav je prihodnost nemogoče napovedati, jo avtomobilski inženirji lahko. Vozniki se starajo. Naši sistemi bodo omogočali varno vožnjo tudi pri 90. letih. Tehnologija bo morala prevzeti nadzor nad vozili.”

Tri tehnologije prihodnosti smo preizkusili v praksi

Parkiranje brez voznika

Samodejno parkiranje | Avtor: Ford Ford
Skoraj vsakemu vozniku se je že zgodilo, da je v dežju vozilo parkiral tesno ob drugem vozilu, nato pa se ven prerinil ves moker. Preizkusili smo tehnologijo, kjer voznik pred parkiranjem izstopi iz vozila, nato pa s pritiskom na gumb aktivira sistem, ki prevzame nadzor nad volanom, menjalnikom ter stopalkama za zavoro in plin, nato pa avtomobil naprej ali nazaj parkira v prazen parkirni prostor. Če senzorji v bližini zaznajo pešca ali drugo vozilo, se avtomobil zaustavi.

Samodejno parkiranje | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Komunikacija med vozili

Komunikacija med vozili | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V prihodnosti bodo avtomobili med seboj izmenjevali informacije o nevarnostih na poti. Na poligonu smo tehnologijo preizkusili z dvema voziloma, ki sta vozili eno za drugim v razmiku 300 metrov.

Ko je prvo vozilo zaznalo oviro na cesti, je to prek brezžične povezave sporočilo vsem avtomobilom v okolici, opremljenim s to tehnologijo.

Vozniki lahko tako pravočasno zmanjšajo hitrost in se varno izognejo živali, ustavljenemu vozilu ali delu na cesti.

Komunikacija med vozili | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

 

Izogibanje oviri

Izogibanje oviri | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Razmere. Vozite se po cesti, ko pred seboj spregledate pešca ali počasno oziroma ustavljeno vozilo. Sistem senzorjev in radarjev zazna oviro, prevzame nadzor nad volanom in se z zavojem izogne oviri, avto pa varno nadaljuje pot. Pred manevrom se sistem prek GPS prepriča, da je izogibanje varno, da naproti ne pelje drugo vozilo in da z izogibanjem ne boste zapeljali v reko ali jarek. Če izogibanje ni varno, sistem maksimalno zavira in tako ublaži posledice trka.

Izogibanje oviri | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.