Avto
39 ogledov

Volk, ki pleza kot gams

Volkswagen amarok
1/22
Andrej Leban
Volkswagnov prvenec med pick-upi amarok se je hitro pomešal med stara in uveljavljena imena razreda ter jim mimogrede odčital nekaj lekcij v uporabnosti, udobju in učinkovitosti.

Amarok prvenstveno ni bil narejen za evropske kupce, saj tovrstna vozila veliko bolj prav pridejo na južnoameriških pampah in avstralskih prostranstvih. Vseeno pa je tudi na Stari celini veliko potencialnih kupcev pick-upov, ki ne potrebujejo vozil za razvažanje družine, temveč predvsem za posel v zaostrenih naravnih razmerah.

Mora biti pick-up lep?

Oblika je v tem segmentu še posebej v ozadju, težnja po funkcionalnosti ne dovoljuje večjih odklonov. Kljub temu je amaroku uspelo ohraniti vez z Volkswagnovim DNK-jem. V masivni prednji maski in svetilih zlahka prepoznamo poreklo, četudi bi spregledali velikansko tovarnino značko.

Tudi boka s kratkimi previsi in strešni lok so tipični, medtem ko zadnja svetila uspejo odstopati od dolgočasnega povprečja z aktualno hišno grafiko. Highline paket opreme je dodal še barvna ogledala in prednji odbijač ter kromiranega zadnjega, vse skupaj pa je bilo postavljeno na 17-palčna platišča.

Nadpovprečno prostoren in udoben

Presenetila nas je prostorna dvojna kabina. Pet odraslih potnikov z lahkoto zleze vanjo. Tipično VW okolje je z ergonomskega vidika razmeroma zelo udobno in sodobnejše od večine tekmecev, čeprav s trdo plastiko ohranja robustnost za scenarij ne vedno nežnega rokovanja. Zvočna izoliranost je zelo dobra, mrgoli vtičnic za 12V napetost, zadnja stekla so potemnjena, zadnjo naslonjalo se podre in služi kot zasilni prtljažni prostor.

Sedeži so po nemško trdi, a se pri terenskem delu dobro odrežejo. Zanimivo je ročna zavora tam, kjer pri osebnih avtomobilih, torej med sedežema, kar je redkost v razredu. Glede varnosti amarok sega visoko z zelo dobrimi rezultati na preskusnih trčenjih, ki jih dosega s pomočjo štirih zračnih zaves, ESP-jem in ostalimi elektronskimi pomagali. Ni pa zračnih zaves.

Keson? Velik.

Po merah z 1.555 metra dolžine in 1.620 mm širine (2,52 kvadratna metra) je tovorni prostor eden največjih v razredu dvojnih kabin, njegovo uporabnost nekoliko krnita izbuljena blatnika. Ponoči ga lahko osvetljuje posebna lučka, prav bi prišel prekrivni rolo, ki pa ga testnik ni premogel in ga je potrebno doplačati. Obstaja tudi možnost nakupa trdne strehe. Amarok lahko v običajni različici vzmetenja, kot ga je imel testnik, prepelje 862 kilogramov. S "heavy-duty" podvozjem bi nanj šlo še precej več.

Volkswagen amarok | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
2,0-litrski vzdolžno postavljeni dizel je po prostornini eden najmanjših v razredu, hkrati pa v močnejši različici eden najzmogljivejših. Še bolj kot 120 kilovatov surove moči je pomemben podatek o kar 400 Nm navora, ki je na voljo od 1.500 obratov dalje. Kljub dvema turbinama je motor v nizkih vrtljajih lenoben, nato pa zabobni in dve toni težko vozilo z lahkoto požene v prehitevalni manever. Poraba se vrti okoli 8,5 litra, obremenjen realno pokuri dobrega pol litra več, kar pa je še vedno zelo primerljiv rezultat. Na terenu stopita v ospredje prvi dve prestavi s kratkimi hodi, ki skušata nadomestiti reduktor. Ko bi bil vanj lahko vgrajen še DSG ...

Poseben, a za voznika enostaven pogon

Testnik je imel različico s stalnim 4motion pogonom (v ponudbi tudi priključljivi 4motion in 2x4 različica), katerega posebnost je za razred nenavadna rešitev s Torsen diferencialom. Moč se na kolesa v običajnih razmerah prenaša v razmerju 40:60, po potrebi pa se vključuje še elektronski diferencial. Ročice reduktorjev in stikal za blokiranje pogona ni, saj namesto njih vse opravimo s tipko off-road, ki prilagodi delovanje elektronskih sistemov, pri nizkih hitrostih navzdol pa avtomatično vključi "plazenje". Za voznika enostavne, a učinkovite rešitve.

Stalni pogon se na trdni podlagi zelo dobro izkaže, saj tudi prazen avtomobil v nasprotju z večino tekmecev, ki jih pri višjih hitrostih lahko poganjata le zadnji kolesi, deluje zelo stabilno. Seveda je prisotnega nekaj nagibanja, vzmetenje, ki je zadaj listnato, pa v kabino rado prenaša kratke cestne grbine. Na brezpotju avtomobil lepo plava čez luknje. Med zaviranjem stopi v ospredje masa vozila, je pa ABS tako prilagojen, da ustvari pred pnevmatikami klin zemlje oz. peska, kar pomaga vozilo hitreje ustaviti.

Volkswagen amarok | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Amaroku gre na roko, da je večina tekmecev, kot so mistubishi L200, nissan navara, mazda BT ali ford ranger že dodobra upehani, izjema je pravkar obnovljena toyota hilux. Zato se bo zdela marsikomu cena, ki se je pri testniku zavihtela do že nič kaj majhnih 36.919 evrov, upravičena za zmogljivosti in uporabnost. Je pa tudi dejstvo, da boste poglede lepili ne samo med lovci in gobarji, temveč tudi med sprehajalci v mestu.

Podatki o vozilu (VW amarok, 2,0 BiTDI, highline)
Motor: 1.368 cm3
Vrsta: štirivaljni, dizelski, vzdolžno postavljen
Moč: 120 kW (163 KM) pri 4.00 vrtljajih na minuto
Navor: 400 Nm med 1.500 in 2.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,1 litra/100 km (mešani cikel – test), 208 gramov CO2
Zmogljivosti: 181 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 5.254 x 1.954 x 1.835, medosna razdalja 3.095
Nakloni (v stopinjah): vstopni kot 28, izstopni kot 23
Oddaljenost od tal: 429 mm
Cena: 36.319 EUR (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.