Avto
290 ogledov

Vsak dan številni trki na parkiriščih, kamere v veliko pomoč

Nissan round monitor Nissan
V zadnjih petih letih na Zavarovalnici Tilia beležijo več tisoč škodnih primerov iz naslova parkiranja, enako je pri Zavarovalnici Triglav. Skupni imenovalec vzrokov za trk v neznano vozilo je človeška napaka. Ena od rešitev je kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, na trgu pa so tudi že kamere, ki ponujajo 360-stopinjski pogled na okolico vozila in vozniku ob manevriranju na majhnem prostoru omogočajo pogled na vse vogale okoli vozila.

Med najpogostejšimi vzroki za prometne nesreče na parkiriščih, povzročene z neposrednim dotikom neznanega motornega vozila so nezbranost, nepazljivost in nespretnost voznikov, naštevajo pri Zavarovalnici Tilia.

Tako kot pri Zavarovalnici Triglav največ škodnih primerov na parkirišču uvrščajo v kategorijo poškodbe in uničenje, v to kategorijo pa ne sodi vandalizem. Kljub temu je teh poškod na leto toliko, da jih zavarovalnice merijo v tisočih primerih. Medtem, ko pri Tilii zaznavajo upad škodnih primerov, je pri Triglavu ravno nasprotno.

V prihodnje tudi popust za vozila z naprednimi tehnologijami

Parkiranje | Avtor: Youtube Youtube
Povprečna škoda, ki nastane z dotikom neznanega motornega vozila je v zadnjih petih letih med 300 in 400 evri, so izračunali pri Tilii, kjer tako kot pri Triglavu na nove tehnologije v obliki parkirnih senzorjev in kamer za pomoč pri manevriranju gledajo zelo pozitivno. Pri Triglavu so odgovorili, da je še vedno odločilen človeški faktor, a imajo tovrstne kamere lahko preventivni učinek, saj odvračajo oškodovance od uveljavljanja nepoštenih zahtevkov, hkrati pa dodajajo, da novejša tehnologija in sistemi lahko veliko pripomorejo k varnejši vožnji in posledično manjšim škodam.

Pri Triglavu tudi že načrtujejo, da bodo v prihodnje oblikovali produkt, ki bo vključeval tudi popust za zavarovance, ki imajo vozilo s katero od teh naprednih tehnologij.

Tehnologija pomaga voznikom s slabšim praktičnim znanjem parkiranja

Pri Tilii razloge za številne trke v drugo vozilo na parkiriščih vidijo tudi v geometrijski utesnjenosti in neprimernosti lociranja posameznih parkirnih mest, predvsem pa slabem praktičnem znanju voznikov in voznic.

Eden od pripomočkov, ki izboljšuje preglednost pri obračanju vozila na majhnih prostorih, oziroma parkiranju v garažnih hišah in parkiriščih, so vgrajene kamere za pomoč pri vzvratni vožnji. Te so razširjene že domala pri vseh avtomobilskih znamkah, japonski Nissan pa je bil med prvimi, ki je v cenovno nižji razred vozil uvedel kamere, poimenovali so jih 360°, s pogledom 360 -stopinj okoli vozila.

Nissan qashqai | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Iz ptičje perspektive se vidijo vsi vogali

Nissanov sistem sestavljajo štiri kamere, dve sta nameščeni na zunanjih ogledalih, ena spredaj na maski in ena zadaj za registrsko tablico. Sistem je na voljo pri modelih note, juke qashqai in x-trail serijsko t.j. brez doplačila, od nivoja opreme 360°dalje, so nam pojasnili pri uvozniku za znamko Nissan, kjer beležijo, da je več kot 50 odstotkov vseh modelov qashqai prodanih prav z opremo 360°, ki med ostalim prinaša tudi velik zaslon na katerem se prikazuje slika združena s štirih kamer s prikazom t. i. ptičje perspektive. Še podatek, Nissan na dan po vsem svetu proda 3.000 vozil opremljenih s kamero za vzvratno vožnjo.

Nissan qashqai | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pri Nissanu so nam pojasnili, da se kupci za kamero odločajo predvsem zaradi lažjega in hitrejšega parkiranja, zaradi lažjega manevriranja in boljše preglednosti okolice. Voznik ima namreč na zaslonu hkrati pregled nad dogajanje pred, za in ob boku vozila. Sami podatkov, koliko manj je škodnih primerov zaradi sistema 360° nimajo, navajajo pa podatek iz mednarodne raziskave, da je imel v Evropi (zajete so Italija, Nemčija, Španija, Francija in Velika Britanija), kar vsak tretji v zadnjih petih letih nesrečo pri parkiranju.

Avtomobili vse večji, parkirišča pa enaka kot pred 20 leti

"Strinjal bi se s trditvijo, da so danes mnogi vozniki manj vešči obvladovanja vozila, ko pride do točke parkiranja. Za potrditev le tega je dovolj že bežen pogled na parkirišče – na večini parkirišč bi lahko na prste ene roke prešteli vozila ki so parkirana »lepo« na sredi označenega mesta. Vozila so v zadnjih dveh desetletjih postala večja in, če niso opremljena s kamerami, večinoma tudi manj pregledna, parkirna mesta pa ostajajo enakih dimenzij, ob tem je voznikom tudi vse manj mar kako parkirajo,“ pravi vodja treningov varne vožnje pri podjetju B&B, d.o.o. Boštjan Paušer in dodaja, da mnogo voznikov nima občutka za lego vozila na cesti in njegove dimenzije, to se kaže tudi, ko je govora o umikanju intervencijskim vozilom, ko vozniki pogosto umaknejo le »nos« vozila, medtem ko zadek še vedno ostaja sredi ceste in zapira pot intervencijskim vozilom.

"Kamere so, ko je govora o parkiranju, vsekakor zelo dober pripomoček, a je z njimi tako kot z vsemi ostalimi, vozniki ga morajo uporabljati. Ne sme biti za okras,“ zaključuje strokovnjak za vožnjo.

Komentarjev 6
  • maresem2 14:28 29.januar 2016.

    saj ni res.... ampak verjetno je.

  • eosss 13:42 29.januar 2016.

    Kaj ti nucajo kamere in senzorji, v moj avto je na parkirišču butnila mlada dama, ki je obračala vzvratno, jaz sem stal zraven na pločniku in gledal, pa piskajo parkirni senzorji, pip, pi, piip, piiiiiiiippp, in bum... pa skočim do ...prikaži več avta in ona stopi ven "joj oprostite, mal sem šla preveč nazaj, a se fejst pozna?" Pa jo gledam, ja gospodična pa sej so vam ja parkirni senzorj piskal, ven na pločnik sem slišal piskanje... pa pravi "eh to piska ko grem rikverc, že odkar mam nov avto, sploh ne vem kaj je to piskanje..." No comment...

  • Avatar olor
    olor 13:00 29.januar 2016.

    Prodam ti monitor in kamero za 50€. Je drago?