Drugi kabrio ali bolje rečeno CC v Renaultovi modelni paleti bo premiero doživel 2. marca v Ženevi, ko bodo znane tudi vse podrobnosti o motorjih, opremi in ceni. Marsikaj pa je znanega že danes.
Malenkost daljši kot twingo
Za potrebe shranjevanja strehe so oblikovalci winda v primerjavi s twingom, s katerim si delita zasnovo, nekoliko raztegnili, tako da wind zdaj v dolžino meri namesto 3,6 metra 3,83 metra.
Za potniško kabino, v kateri je prostor za dva potnika, je značilen samosvoj sistem zapiranja dvodelne strehe, ki za to potrebuje 12 sekund. Pri Renaultu so se za takšen strešni mehanizem najverjetneje odločili zaradi nižjih stroškov izdelave, podobnega (sicer bolj zapletenega) pa uporablja tudi Ferrari.
Od twinga se bo novinec razlikoval tudi v notranjosti, saj bo armaturna plošča konkretno spremenjena in tudi razkošnejša, digitalne merilnike na sredini pa bodo zamenjali klasični, ki so se preselili pred voznika.
Dva motorja
Po pričevanju tujih medijev naj bi se v windu vsaj na začetku vrtela dva motorja: 1,2-litrski turbo s 74 oziroma 1,6-litrski atmosferski z 98 kilovati. Zadnji naj bi poganjal različico sport, na voljo pa bo tudi enako podvozje cup.
O ceni za zdaj še ugibanja
Veliko govora je bilo tudi o cenah, a so pri Renaultu za zdaj glede tega z informacijami še zelo skopi. Po neuradnih podatkih pa naj bi na nemškem trgu osnovni wind stal okoli 15 tisoč, najdražji pa 16.500 evrov. Pri Renaultu tega niso niti potrdili niti zanikali.
INTERVJU
Aleksander Praper, neodvisni oblikovalec, Alpra design
Kakšen se vam zdi wind z oblikovalskega stališča?
Čeprav prvi vtis ni pravi, je wind pri meni pustil mešane občutke. Medtem ko se mi zdita prednji in zadnji del lepo oblikovana ter vsebujeta zanimive detajle, je videz bokov manj uravnotežen in v predelu za bočnimi vrati dokaj monoton.
Kaj bi pri windu izpostavili kot pozitivno in kaj kot negativno?
Predvsem prednji in zadnji del se mi zdita lepo in skladno oblikovana. Všeč so mi podrobnosti, kot je nakazan difuzor na zadku, linije se lepo stekajo, motorni pokrov pa popestrijo gube. Na boku pa motijo integrirane kljuke in masiven videz stebrička za bočnimi stekli.
Zakaj tako samosvoj strešni mehanizem? Ali je razlog boljše tesnjenje, nižja teža ali nižja cena?
Na to bi vam lažje odgovorili v razvoju. Zagotovo so imeli vsi ti trije dejavniki svoj vpliv. Zakaj bi komplicirali, če ni treba in se da stvari rešiti lažje, preprosteje in ceneje?
V katerih modelih vidite konkurenco windu? V čem se ta od nje razlikuje?
Tekmec je predvsem opel tigra TT. Ta je oblikovana skladno, a bolj konservativno, a je na trgu že od leta 2004. Hkrati ima bolj zapleten strešni mehanizem in v primeru nameščene trde strehe tudi večji prtljažnik.
Komu je po vaše wind namenjen?
Vsekakor mladim, ki ne potrebujejo več kot dva sedeža, poleg pomične strehe pa dobijo enako velik prtljažnik kot pri cliu.
Kako komentirate govorice o osnovni ceni 15 tisoč evrov?
To težko komentiram, saj je pri avtu še veliko neznanega. Predvsem zaradi čustvene note pa ne gre pričakovati nizke cene.