Zaradi uspešnosti te in tudi preostalih štirih generacij, ki so jih od leta 1972 izdelali v 5,5 milijona primerkih, pa je novinka pred težko nalogo zapolniti čevlje sprva tako kontroverzne, nato pa nadvse uspešne prestižne poslovne limuzine, ki jo je zrisal kontroverzni, a zdaj že pozabljeni Chris Bangle.
Van Hooydonkov sedanjost, Bangle preteklost
Da bi ji zagotovilo čim boljšo tržno popotnico, so v oblikovalskem in razvojnem oddelku bavarskega BMW močno zavihali rokave. Z oblikovalskega stališča, pod taktirko Adriana van Hooydonka, so si zadali izdelavo modela, ki bo soroden predhodnjemu po dinamičnosti, v določenih pogledih bo tega tudi prekašal, obenem pa bo izžareval več prej manjkajoče elegance. Ob prvem srečanju opazite, kako dobro avto skriva svoje mere, saj z nobenega zornega kota ne daje vedeti, da gre za glomazno 4,9 metra dolgo limuzino (4,4 centimetra več kot prej). Bolj množični uporabi aluminija pri karoseriji gre zahvala za 60-kilogramski prihranek pri teži. Tega sicer ne boste opazili, boste pa med vožnjo to občutili, pravijo pri BMW. V prid dinamičnosti je pokrov motorja nižji in še boj napet, drugačna, sodobnejša je tudi bočna silhueta, vključno s poudarjeno ramensko linijo (v slogu kupejev) in nazaj ukrivljeno obrobo stekel, ki so poleg kroma lahko odeta še v sijočo črnino. Medosje se je potegnilo na rekordnih 2,97 metra, kar obljublja še bolj dinamično vožnjo in prostorno potniško kabino.
Veliko udobja
Prehod v notranjost pokaže pričakovano rast glede centimetrov, namenjenih potnikom, kakor tudi videza voznikovega delovnega mesta in sredinske konzole. Petica je pričakovano povzela videz po seriji sedem, občutek je tako boljši, glede ergonomije in materialov pa tako ali tako že prej ni bilo večjih pomislekov. Podaljšek sredinske konzole je pričakovano masiven, na njem domuje tudi izboljšani I-drive, s pomočjo katerega narekujete domala vsem sklopom, tudi trdoti vzmetenja in ostalih mehanskih sklopov (pri adaptive drive). Tu najdemo še ročico menjalnika, ki je v osnovi šeststopenjski ročni, naslednjo stopnjo predstavlja šeststopenjska avtomatika, prvič v petici pa sta na voljo osemstopenjski avtomatski in prav tako osemstopenjski športni z menjalnima naperkoma na volanu.
Glede opreme je tako, da je je veliko na voljo že v osnovi: gumb start/stop, sistem stop&go, sistem regeneracije zavorne energije, usnjen volan s tipkami na volanu, tempomat, dvoobmočno klimo in tako dalje. Za vse napredne in sisteme, namenjene udobju, pa bo treba vsaj poškiliti na seznam doplačil. Tu najdemo vse od štiriobmočne klimatske naprave, hlajenih in masažnih sedežev do številnih naprednih varnostnih sistemov, kot so: asistent za vožnjo ponoči, opozorilnik pri nenamerni menjavi voznega pasu, pomoč pri menjavi voznega pasu, radarski tempomat, head-up projection in prvič v tem modelu parkirnega asistenta, ki parkira namesto vas. Poleg tega je lahko opremljena z največ petimi kamerami in funkcijo pogleda od zgoraj. Na seznamu najdete tudi veliko opreme, namenjene poslu ali zabavi, recimo sistem infotainment z dvema 9-palčnima zaslonoma v drugi vrsti, napredno navigacijo s televizijo, adaptive in dynamic drive, integralno aktivno krmiljenje in dinamični nadzor blažilnikov.
Sprva šest motorjev, 520d pride julija
Motorji so vsi po vrsti prenovljeni in premorejo še nekaj več moči, obenem pa porabijo manj goriva. Od začetka prodaje so na voljo štirje bencinski in dva dizelska motorja šest- in osemvaljne zasove, z močjo od 150 do 300 kilovatov, v drugi polovici leta pride še osnovni štirivaljni 520 d s 135 kilovati. Cene se začnejo pri 43.700 evrih, kolikor stane 523i, za zdaj osnovni dizel 525d stane najmanj 46.300 evrov. 520d pa bo stal okoli 42 tisočakov.