Avto
22 ogledov

Za svetlejšo statistiko

Dnevne luči porabijo v povprečju le 25 do 30% energije, potrebne  za žaromete s Žurnal24 main
Na evropskih cestah na leto umre 40.000 ljudi. S pomočjo obveznih dnevnih luči bi v sedemindvajseterici število zmanjšali za več tisoč.

V sredo začne veljati smernica EU, ki nalaga, da bodo morali imeti leta 2011 vsi novi avtomobili vgrajene dnevne luči. Čeprav nekatere evropske države (tudi Slovenija) že imajo uzakonjeno uporabo zasenčenih luči preko dneva, ima njihova uporaba tudi temne plati: ker so presvetle, včasih motijo nasproti vozeče, zaradi njih so motoristi v vsakdanjem prometu manj vidni, pa tudi precej potratne so, pojasnjuje Marjan Božič, direktor podjetja Artemiso, ki izvaja treninge varne vožnje.

 
 

Za slovenske voznike z uvedbo dnevnih luči ne bo nobene spremembe razen tega, da bo vklop svetil za dnevno vožnjo samodejen in jih ne bo treba več prižigati ročno.

Robert Jerončič, Direktorat za promet

 

Od omenjenega leta dalje bodo v avtomobilih ob vžigu kontakta gorele dodatne dnevne luči z manjšo, a učinkovito svetilnostjo. Dnevne luči bodo dveh vrst: cenejši avtomobili bodo imeli v žaromet dodane posebne žarnice s prilagojeno svetilnostjo, pri dražjih modelih pa se bo vse bolj uveljavljala tehnologija LED-diod, že znana iz nekaterih novih luksuznih modelov.

Diode tudi v cenejše
LED-svetila bodo lahko vgrajena tudi drugod na sprednjem delu avtomobila, recimo v odbijač, kar bo oblikovalcem omogočalo dodatno fleksibilnost in prepoznavnost njihovih izdelkov, pravi Franc Facija iz družbe Helle Saturnus Slovenija, ki pri razvoju svetil sodeluje s priznanimi avtomobilskimi znamkami.

Sčasoma pa bodo LED-tehnologijo po njegovem uporabljali tudi avtomobili nižjega cenovnega razreda.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.