Avto
19 ogledov

Za vse na cesti gre

Fiat 500L Gregor Prebil
Dobrega voznika naredijo njegove navade, ne avtomobil.

Če ste zadnje dni odprli časopise, prižgali televizijo ali klikali z miško, ste verjetno opazili opozorila, da se je stanje prometne varnosti v Sloveniji v primerjavi z istim obdobjem lani zelo poslabšalo, prav tako pa tudi vesti, da se cene goriv pri nas znova gibljejo tik pod rekordnimi vrednostmi.

Naveličani vseh poročil o katastrofah, črnih kronikah in podnebnih spremembah bi lahko še dvakrat več zamahnili z roko, a ti dve področji sta vendarle nekaj, kar se tiče tako rekoč vsakogar od nas. Le kdo namreč ni vsak dan kot pešec, kolesar ali avtomobilist udeležen v prometu in kdo ni v razmerah, ki zadnja leta vladajo pri nas, naredil dodatne luknje v pasu.

Kar nekaj lukenj pa je naredila tudi država, ki je z letošnjim letom zminimalizirala sredstva, namenjena prometni preventivi in pod prejšnjim premierjem celo začela postopek ukinjanja krovne organizacije za prometno varnost. Ali se uresničujejo svarila in se to že kaže v moriji na cestah, naj presodi vsak sam, dejstvo pa je, da strokovnjaki v akcijah nevladnih organizacij, medijev ter v podpori avtomobilske branže trenutno vidijo eno od redkih možnosti, da bo skrb za lastno in varnost drugih ostala del vsakdanjika, Slovenija pa bo na sledi prometno najbolj razvitih držav, kjer je defenzivna in s tem ekonomična vožnja nujnost, ne izjema.

Ne pričakujte, da boste pod črto v avtomobil zmetali kaj manj denarja, če boste imeli v garaži najnovejši "eko" model. In ne delajte si utvar, da vas bodo najmodnejši pripomočki rešili, če boste v križišče zapeljali pri rdeči luči. Na koncu za volanom vedno sedi voznik; njegovo obnašanje, navade in pozornost do drugih so tisti kamenčki, ki sestavljajo velik mozaik varne družbene blaginje.

Opogumljeni z velikanskim odzivom na lanskoletno akcijo letos junija znova prirejamo dan varne in varčne vožnje. Skupaj s poglobljenimi članki na ti dve tematiki naj bo to naš prispevek k zgornjemu cilju.