Volkswagen je v Nemčiji začel z lizinško kampanjo, s katero je električni ID.3 cenejši, od, po velikosti primerljivega golfa z motorjem z notranjim zgorevanjem. Kot piše spletni Automobilwoche, so takšne spodbude določene za omejen čas.
Eden glavnih argumentov številnih kupcev avtomobilov proti nakupu električnega avtomobila je višja nakupna cena v primerjavi z vozili z motorjem z notranjim zgorevanjem. Glede na trenutno analizo podjetja za tržne podatke Jato Dynamics se cenovna vrzel vztrajno manjša: med letoma 2018 in 2024 se je razlika v ceni v evroobmočju zmanjšala s 53 na 22 odstotkov.
To ni le posledica dostopnosti cenejših električnih avtomobilov, temveč tudi podražitev vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, poudarja analitik družbe Jato Felipe Munoz. Medtem, ko se je povprečna cena električnega avtomobila znižala za 15 odstotkov - s 74.124 na 62.709 evrov, se je povprečni avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem podražil za sedem odstotkov.

Cene leta 2025 navzdol
Pričakovati je, da se bo leta 2025 vrzel spet znatno zmanjšala. Da bi dosegli cilje CO2, so proizvajalci avtomobilov v Evropi prisiljeni drastično povečati svoj delež prodanih električnih avtomobilov. V nasprotnem jim grozijo velikanske denarne kazni.
Stellantis denimo cilja na 25-odstotni delež električnih vozil. Direktor prodaje VW Martin Sander je v intervjuju za Automotive News Europe nedavno pojasnil, da je to vsekakor obseg, h kateremu ciljajo.
Volkswagen je v Nemčiji že začel s cenovno ofenzivo, ki je usmerjena v lizinško akcijo za zasebne in poslovne stranke in velja do 10. februarja. Volkswagen s kampanjo ne le ustvarja cenovno pariteto s "sorodnikom" golfom z motorjem z notranjim zgorevanjem (gre za vstopni električni avtomobil ID.3), ampak je cena električnega modela celo nižja.

Po vzorčnem izračunu proizvajalca lahko zasebni kupci ID.3 Pro najamejo za 249 evrov mesečno za dobo štirih let in 10.000 prevoženih kilometrov na leto. Različica Pro S z večjo baterijo je na voljo za 299 evrov. Za primerjavo: VW golf na platformi Leasingmarkt.de z linijo opreme Style z enako omejitvijo kilometrov vožnje stane 334 evrov na mesec.
Številni trgovci celo nižajo uradne konkurenčne cene. ID.3 Pro je na Leasingmarkt.de na voljo že za 218 evrov. Nekaj dni pred promocijo sta bila Pro in Pro S še na voljo po cenah 325 in 395 evrov.

Na Kitajskem električni že cenejši
"Volkswagen si je zadal cilj narediti elektromobilnost dostopno širokemu krogu strank. To zahteva privlačne izdelke pod dobrimi pogoji," je za Automobilwoche povedal Achim Schaible, vodja VW Nemčija. Pri Volkswagnu v ta namen intenzivno delajo na optimizaciji stroškov.
Kot še piše nemška spletna stran, bo diskontna akcija podjetje verjetno stala dobršen del marže in je zato dolgoročno nevzdržna. Spodbude za nakup so namenjene za omejeno časovno obdobje. S tem bi radi zagotovili ravnotežje med povečano prodajo in dobičkonosnostjo.
Vendar pa bodo podobni ukrepi spodbujanja nakupa električnega vozila sledili še naprej. "Še naprej bomo pospeševali preobrazbo in pospeševanje poe-mobilnosti," napoveduje Schaible. VW je vodilni na nemškem trgu pri prodaji električnih avtomobilov in to želi tudi ostati. Vstopna cena igra pomembno vlogo.
Pogled na Kitajsko pa kaže, kam bi lahko šla pot. Zaradi politike in brutalne cenovne vojne je po oceni JATO Dynamics povprečna cena električnega avtomobila že za odstotek nižja od cene vozil z motorji na notranje zgorevanje.
Nič hudega bomo pač postali država Kuba kjer se bomo vozili z 30 let starimi dizli. Bravo Evropa dobro skrbiš za nas. ZDA izstopajo mi pa dalje jahat narod.
Več obremenjuješ omrežje-manj plačaš, manj obremenjuješ omrežje-več plačaš. Možno samo v Sloveniji, ki jo vodi dr. elektrotehnike. No mogoče še v Venezueli, Severni Koreji, pol se pa že skorej neha. Torej, nič ne obremenjuješ omrežje, največ plačaš. Tako je, če… ...prikaži veče imaš ljudi s poklicno izobrazbo v vladi.
Vse odločitve v EU gredo v prid Kitajcem. Žal, moram preživeti in ko bom kupoval novega bom gledal na razmerje uporabnost - cena.