Avto
5108 ogledov

Zaradi zahtev EU je pričakovati visok skok cen novih avtomobilov

Avtosalon Ženeva 2018 Saša Despot
Šef skupine Volkswagen Herbert Diess je opozoril, da bodo zahteve, ki so jih avtomobilskim proizvajalcem glede znižanja emisij CO2 v prihodnjih letih naložili pri EU pomenile, da si vsi v prihodnosti ne bodo mogli več privoščiti nakupa avtomobila. Povedal je, koliko se utegnejo podražiti novi avtomobili.

V EU so pred kratkim sklenili dogovor o omejitvi avtomobilskih izpustov CO2. Izpuste ogljikovega dioksida iz novih avtomobilov v EU bi morali do leta 2030 znižati za 37,5 odstotka glede na leto 2020. Gre za kompromis med ciljem 35 odstotkov, ki so ga je predlagale države članice, ter bolj ambicioznim 40-odstotnim znižanjem, za kar se je zavzemal Evropski parlament.

Avto Slovenski električni avto zapeljal na ceste

Iz združenja nemške avtomobilske industrije VDA so takoj sporočili, da cilji do leta 2030 niso realni. "Pravila določajo preveč, spodbujajo pa premalo," so sporočili. Kot so zapisali v izjavi za javnost, danes nihče ne ve, s katerimi ukrepi bi v začrtanem času izpolnili zahteve. Dodali so, da nikjer na svetu ni tako strogih pravil. V združenju so tudi izpostavili, da bo dogovor oslabil položaj Evrope na avtomobilskem trgu, prav tako bodo ogrožena delovna mesta. Podobno zaskrbljenost je izrazilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA). Cilji so "popolnoma nerealni glede na to, kje smo danes". Menijo, da je odločitev popolnoma politična, pri čemer niso upoštevali tehnoloških in socialno gospodarskih dejavnikov.

Herbert Diess | Avtor: epa epa

Avto Video: V električni avto je želela natočiti gorivo

Zdaj se je oglasil šef skupine Volkswagen Herbert Diess, ki je opozoril, da bo prehiter prehod na elektrificirana vozila lahko povzročil to, da bodo novi avtomobili postali predragi za potrošnike.

Po pisanju Automotive News Europe je Diess prepričan, da jim bo uspelo doseči povprečje emisij 60 gramov CO2 na prevožen kilometer do leta 2030. To bodo dosegli s pospešeno proizvodnjo 100-odstotno električnih vozil, ki bodo predstavljali med 45 in 50 odstotkov njihove prodaje. A je opozoril: "Nisem prepričan, koliko potrošnikov si bo lahko privoščilo nakup."

Porsche taycan Porsche Avto Je to šala? Porsche bo svoj električni avto imenoval turbo ...

Kupci premijskih avtomobilov si bodo po besedah šefa VW, ki je spregovoril ob robu Detroitskega avtomobilskega salona, lahko privoščili dražja nova EV vozil, drugače pa bo s preostalimi potrošniki. Kot primer je Diess navedel najmanjši Volkswagnov model up. Pojasnil je, da bi se ta mali mestni avtomobilček zaradi zahtev po manjših emisijah lahko podražil za okoli 3.500 evrov, polo bi se utegnil podražiti za okoli 4.000 evrov.

Volkswagen e-up! | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Avto Kitajci prihajajo v Evropo s poceni električnimi vozili

Diess je še omenil, da so francoski protestniki v rumenih jopičih poskrbeli, da se je cena dizelskega goriva povečala za 10 centov, opozoril pa je tudi na to, da bo imela elektrifikacija voznega parka še kako vpliv na delovna mesta. Potrebna bo rekonstrukcija proizvodnje avtomobilov, saj kot pravi, bodo morali prepoloviti število tovarn, v katerih izdelujejo avtomobile s konvencionalnimi motorji.

Komentarjev 4
  • Avatar jezeran
    jezeran 21:57 24.januar 2019.

    Prodaja avtomobilov upada, je treba malo reklame naredit ;)

  • mph 20:56 24.januar 2019.

    Ah, presneta Eu s svojimi zakoni, pa da ne govorimo ta brezvezni ADAC, koliko več zaslužka bi imeli proizvajalci, pa pogrebni zavodi, če ga ne bi bilo ... itn itn. :-) NEEEE ... prav en K ne bodo cene poskočile ...prikaži več zaradi EU, zakoni so da ščitijo ljudi pred pohlepom kapitalistov. In če nameravajo prodajat nova vozila naj se potrudijo, da ne bodo vse prevalili na pleča uporabnikov. Predvsem pa bi morale države preganjat kartelne dogovore.

  • Avatar Alioness
    Alioness 09:59 24.januar 2019.

    A spet CO2?? Poberi groš ane? Folk pa verjame tem ogljikovodičnim nategunom. Oni bi raje meli več kisika v ozračju kot CO2-ja. Ajjj bo gorelo!!!