Avto
4129 ogledov

30 bralcev prepričali, zakaj na avto namestiti zimske pnevmatike

Gume
1/13
Profimedia
Na poligonu smo ugotavljali, zakaj zgolj zimska pnevmatika zagotovi varnost v zimskim razmerah.

30 bralcev spletne strani smo povabili na izobraževanje v AMZS center varne vožnje na Vranskem, kjer so na poligonu spoznavali razlike med letnimi in zimskimi pnevmatikami. Po preizkusu smo se pogovarjali z AMZS inštruktorjem varne vožnje Danijelom Grando

Kar nekaj udeležencev delavnice je dvignilo roko, da uporabljajo le letne pnevmatike, saj sneg pada le nekaj dni na zimo. Kaj bi jim odgovorili?

Na testiranju v AMZS Centru varne vožnje so lahko vozniki spoznali razliko med letnimi in zimskimi pnevmatikami. Vozniki, ki letno prevozijo malo kilometrov in jim ni potrebno biti vsak dan na cesti izberejo le letno pnevmatiko. Takim svetujem, da letno pnevmatiko nadomestijo s celoletno, ki tudi v slabših zimskih razmerah nudi bistveno boljši oprijem kot letna pnevmatika.

Test pnevmatik na Vranskem | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Veliko je govora o celoletnih pnevmatikah. Zakaj te ne opravijo tako dobrega dela kot zimske pnevmatike?

Celoletne pnevmatike so kompromis med letnimi in zimskimi pnevmatikami. Te pnevmatike so malce slabše na snegu, na mokri podlagi so dobre, zavorna pot na suhem asfaltu pa je malo daljša kot pri letni pnevmatiki. Za vse tiste, ki prevozijo alo kilometrov na leto predstavlja dober kompromis med ceno in uporabnostjo.

pnevmatika PRESENEČENI BOSTE Avto Rabljena premium zimska pnevmatika poleti slabša od nove letne kitajske

Kako se obnaša pnevmatika pri različnih temperaturah asfalta, na primer pri 5 stopinjah C, 0 stopinj C ali pri – 10 stopinj C.

Letna pnevmatika se mora za dober oprijem segreti na delovno temperaturo. Zimska pnevmatika pa se zaradi hladne vozne površine ne more segreti na takšno temperaturo zato je njena zmes drugačna mehkejša. Ravno zaradi tega ima zimska pnevmatika boljši oprijem pri nižjih temperaturah. Povedano drugače: Pri hladnem asfaltu bo zavorna pot neogrete letne pnevmatike bistveno daljša kot ustrezne zimske pnevmatike. Bolj pomembno od razlike v temperaturi vozne površine je zmožnost predvidevanja voznika, kje se lahko pojavi poledica. Kadar je cesta svetlikajoče bela jasno vidimo, da je na cesti poledica. (mokra cesta, po kateri vozijo avtomobili, zmrznjena brozga- med kapljicami vode je ujet zrak- bela barva ledu) Večji problem pa se pojavi ob tako imenovani črni poledici. To je zelo tanka povsem prozorna plast ledu, v katerem ni ujetega nobenega zračnega mehurčka, zato je povsem brezbarven. Ta nastane, kadar se na cestišče spušča toplejša vodna para iz ozračja, topljenje snega ob cesti, kadar ni prometa, kondenzacija kapljic, kadar je ujet toplejši ali hladnejši zrak odvisno od zunanje temperature, pod viaduktom. Predvidevanje je zato ključnega pomena za varnost v prometu. Glavni računalnik vsakega vozila je voznik in tega se moramo zavedati.

Test pnevmatik na Vranskem | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ali na AMZS Vransko vsi uporabljate na vozilih zimske pnevmatike?

Za izvedbo tečajev uporabljamo v zimskem času izključno zimske v poletnem času pa letne pnevmatike.

Ali pred tečaji preverite stanje pnevmatik udeležencev vaših tečajev? Kakšne pnevmatike imajo na svojih vozilih v zimskem času?

Sneg REŠEVALI ENEGA ZA DRUGIM Avto Številna reševanja vozil z letnimi pnevmatikami, ki jih Dars ni oglobil

Pred vsakim tečajem preverimo stanje pnevmatik vsakega vozila. Večina voznikov ima zimske pnevmatike. Globina profila je zadostna, večkrat pa opazimo problem starih pnevmatik tudi 10 let ali celo več.

Vaši inštruktorji, predvsem pri mladih, ki pridejo na tečaj za mlade voznike, opažajo, da imajo na vozilih zelo slabe pnevmatike. Kakšen je vaš komentar?

Za mlade je nakup prvega vozila vedno tehtanje med željami in finančnimi zmožnostmi. Veliko mladih daje prednost barvi, radijskemu sprejemniku in drugim dodatkom, manj pa pnevmatikam in sodobni varnostni tehnologiji vozil. Na tečajih varne vožnje pa spoznajo, da je edina povezava vozila s cesto pnevmatika, zato pri njih ni pametno varčevati. Namen programa za voznika začetnika je ravno v tem, da spoznajo svoje vozniške zmožnosti in vozniške navade. Ker vaja dela mojstra, jih inštruktorji seznanijo z možnimi rešitvami danih kritičnih situacij. Zavedanje nevarnosti je temelj varnosti v cestnem prometu.

Test pnevmatik na Vranskem | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kako se kakovost pnevmatike pozna pri sami izvedbi tečaja?

Tako kot na cesti tudi na tečajih vsi udeleženci nimajo enakih pnevmatik oziroma vozil. V prometu moramo paziti predvsem na druge udeležence, ne le nase. Za mlade je zelo pomembno da se seznanijo z dejanskimi razlikami. Velikokrat si ne predstavljajo da je lahko zavorna pot pri recimo 50 km/h tako različna ravno zaradi različnih vrst pnevmatik ali globine profila pnevmatik.

Kako naj laik najlažje ve, ali ima na vozilu zimsko ali letno gumo? Vozniki iz naših izkušenj pogosto sploh ne vedo, kakšno pnevmatiko imajo na svojih avtomobilih?

Na vsaki pnevmatiki imamo oznako pnevmatike. Te oznake najdemo na bočnici pnevmatike. Oznaka M+S v kombinaciji z snežinko ali snežinko v gori pove, da gre za zimsko pnevmatiko. Če snežinke ni gre za letno pnevmatiko. Celoletne pnevmatike imajo štiri simbole, in sicer: dežni oblak, sonček, list in snežinko.

Test pnevmatik na Vranskem Reportaža Avto Zimska proti letni pnevmatiki

Zakaj se ne velja zanašati na sisteme ABS in ESC, ampak je pnevmatika tista, ki je glavna pri obvladovanju vozila na cestišču?

Elektronska varnostna programa ABS in ESC pomagata vozniku v kritični situaciji tako, da izboljšujeta vodljivost vozila. Če se voznik odzove napačno, lahko postane vozilo kljub delovanju obeh sistemov neobvladljivo. Le pravilen potek reševanja voznika v kombinaciji z dobrimi pnevmatikami ob podpori delovanja ABS in ESP sistema so porok, za uspešno obvladovanje vozila v poslabšanih pogojih. A tudi pri tem veljajo omejitve. Prevelika hitrost je še vedno glavni vzrok vseh nesreč. Ko presežemo fizikalne zakonitosti nam tudi odlična pnevmatika ob podpori sodobnih sistemov ne more preprečiti nastanka nesreče.

Pnevmatike Avto Trije pogoji, da vam bo pnevmatika spomladi hvaležna

Na delavnici z našimi bralci smo na eni od nalog videli, da je pri hitrosti 50 km/h zaviranje vozila na letnih pnevmatikah vsaj 50 odstotkov daljše. S kakšno hitrostjo vozimo na letnih pnevmatikah, ko se z zimskimi že ustavimo in kakšne so posledice trka zaradi tega?

Seveda povsem posploševati teh rezultatov ne gre. A predpostavimo, da je pred vozilo na prehodu za pešce stopil pešec. Z zimsko pnevmatiko se pred prehodom zaustavimo. Z letno nam to ne uspe, zato bomo pešca zadeli. Pri trku s pešcem so za njih lahko usodne hitrosti že nad 20 km/h odvisno od tega kam bo pri padcu pešec udaril z glavo in kakšno vozilo vozimo.

Test pnevmatik na Vranskem | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kaj menite o nakupu pnevmatike prek spleta? Kako preverimo, ali je naša pnevmatika res dobra. Kaj moramo paziti. Npr. na datum izdelave …

Čedalje več pnevmatik vozniki kupujejo preko spleta. Nakup je enostaven in hiter, vendar moramo natančno vedeti katero pnevmatiko želimo kupiti. Z letnico izdelave pnevmatike, ki jo najdemo v okvirčku poleg DOT oznake, po navadi pri nakupu preko spleta ni težav. Kljub temu ob prevzemu obvezno preverite leto in teden izdelave pnevmatike. Pnevmatike, ki so znižane celo za 50 odstotkov pa so verjetno starejšega datuma izdelave in jih prodajalci želijo prodati. Osebno svetujem, da takih pnevmatik ne kupujete.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.