Avto
7804 ogledov

Želeli smo se zaleteti v DS 7 crossbacku ...

DS 7
1/18
Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7.
Avto ima zmogljivega angela varuha. Pravzaprav jih ima veliko.

Zanimalo nas je, kaj zmore lepi galski križanec na tehničnem področju glede na trditve, da DS 7 crossback dosega stopnjo 2 na lestvici avtonomne vožnje. S pravnega stališča gre pri stopnji 2 v tem trenutku za najvišjo dovoljeno tehnologijo pri serijskih vozil, ki uporabljajo naprednejši ADAS komplet senzorjev in programske opreme (advanced driver assistance systems).

Po navedbah znamke DS Automobiles zmore njihov avto med vožnjo nadzorovati tako krmiljenje kot tudi pospeševanje in zaviranje. Ostaja pa zahteva, da voznik še vedno ves čas drži volan in spremlja dogajanje, da lahko v vsakem trenutku posreduje in prevzame popoln nadzor. 

Stopnja 2 avtonomne vožnje je koristna predvsem pri vožnji na avtocesti, saj močno razbremeni voznika in ohranja visok nivo varnosti. Tako pride voznik na cilj bistveno bolj spočit zaradi manjše izpostavljenosti prometnemu stresu. Kako deluje pri DS 7 crossbacku, smo poskusili tako na avtocesti kot tudi v varnem okolju AMZS Centra varne vožnje na Vranskem. 

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek
Pri znamki DS Automobiles svoj komplet ADAS tehnologij imenujejo DS Connected Pilot. Glavne "oči" avta sestavljata radar in kamera, računalniški "možgani" pa se zanašajo še na druge senzorje. Ob zagonu sistema radarskega tempomata prek obovolanske ročice avto na avtocesti iz voznikovih rok prevzame praktično vse naloge, voznik je dolžan le še spremljati dogajanje na cesti in držati volan. 

Vožnja brez stopalk

Med testom v živahnem prometu med Ljubljano in Vranskim je deloval zelo dobro in predvidljivo. Glede na od voznika določeno varnostno razdaljo je DS 7 crossback držal razdaljo do spredaj vozečega vozila. Ko je dohitel počasnejšega, je tudi sam upočasnil. Ko smo takšno vozilo varno prehiteli, pa je samodejno pospešil na nastavljeno hitrost. 

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek

Na tem mestu je treba opozoriti, da ima DS 7 crossback že tehnologijo Intelligent Speed Assistance (ISA), ki jo bodo morali proizvajalci v nova vozila obvezno vgrajevati šele od prihodnjega leta naprej. Gre za pripomoček, ki zelo olajša vožnjo po omejitvah. Ko kamera zazna znak za omejitev hitrosti, na armaturni plošči prikaže novo omejitev, hkrati pa vozniku ponudi možnost, da zgolj s potrditveno tipko nastavi vrednost tempomata na novo hitrost.

Pred trojanskimi predori en pritisk, po zaključku težavnega odseka še en … Vmes pa mirna, predvidljiva in predvsem zelo varna vožnja.

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek

Radarski tempomat v navezi z gladko delujočim osemstopenjskim menjalnikom omogoča tudi "udobno" vožnjo v zastoju, ker lahko avto sam pospešuje in zavira glede na vozilo pred seboj, tudi do ustavitve. Nežen pritisk na pedal za plin avto spet premakne z mesta.

Posebnost: ohranja razdaljo do črt

Druga zelo pomembna funkcija sistema DS Connected Pilota pa je polsamodejno krmiljenje, ki začne delovati pri hitrosti nad 30 km/h. Zmogljiva kamera ves čas "bere" robne in sredinske označevalne črte. Pri delujočem sistemu polsamodejne vožnje se je krmilo avta samodejno prilagajalo blagim krivinam, tako da sploh ni treba izvajati pritiska na volanu.

Posebnost pri DS 7 crossbacku v primerjavi z ostalimi podobnimi sistemi drugih znamk pa je, da si avto zapomni, kako daleč od ločilne črte želi voznik peljati. Sistem potem ves čas ohranja identično razdaljo.

DS 7 crossback samodejno zaviranje lane assist | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V praksi se je izkazal za udobnega, tudi ko je bil radarski tempomat izključen in je voznik sam upravljal vozilo. Asistenca krmiljenja namreč z blagimi popravki na volanu preprečuje nenapovedane menjave voznega pasu ali pa da bi avto zapeljal prek stranske robne oznake. Še vedno pa ima glavno besedo voznik, ki lahko s čvrstejšim obratom volana "preglasi" elektroniko.

Na poligonu na Vranskem smo varno preizkusili še, kako zmogljiv je avto pri preprečevanju naleta. V ta namen smo si sposodili naletno blazino, ki je izdelana po specifikacijah organizacije Euro NCAP in simulira stoječe vozilo na cesti. 

DS 7 crossback samodejno zaviranje lane assist | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek

Prav v slabem vremenu se je izkazala prednost vgrajenega radarja, saj je v takšnih okoliščinah zaznavanje ovir in samodejno zaviranje zmogljivejše od sistemov, ki uporabljajo zgolj LIDAR. DS 7 crossback je med večimi ponovitvami zaznaval nevarno oviro pred seboj in nanjo pravi čas začel opozarjati, hkrati je pripravil zavoro na zaviranje v sili. Ker smo načrtno preslišali slikovno in nato zvočno opozorilo, pa je začel sistem avtonomnega zaviranja AEB samodejno zavirati. Pri nižjih hitrostih je tako uspelo križancu ustaviti, še preden je trčil v oviro. Dokazal je, da v realnem življenju lahko tako prihrani draga popravila.

Kamera glede celo trepalnice

Pri DS 7 crossbacku sta zanimiva še dva asistenčna sistema. Prvi je sistem samodejnega parkiranja, ki močno olajša to marsikomu zoprno početje. Predvsem bočno parkiranje je med vozniki in voznicami najmanj priljubljeno, a sistem DS Park Pilot zmore opraviti tudi z njim. Ultrazvočni senzorji se vklopijo pri nizki hitrosti, ko avto zapelje po parkirišču. Ko zaznajo prostor, ki ustreza 4,57 metra dolgemu avtu, na to opozorijo voznika in po potrditvi začnejo izvajati postopek samodejnega parkiranja.

Posebej je treba omeniti, da vozniku ali voznici ni treba storiti čisto ničesar, saj dodajanje plina, vrtenje volana in celo prestavljanje menjalnika poteka povsem avtomatsko. 

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek

Drugi sistem, po katerem se DS 7 crossback loči od večine konkurentov, pa je inteligentni nadzor nad nepozornostjo voznika DS Attention Monitoring s pomočjo IR kamere, vgrajene na armaturni plošči. Kamera in ves čas spremlja obraz in zmore prepoznavati vzorce premikanja oči, trepalnic in vratu, ki so značilni za nepozornega ali zaspanega voznika. Hkrati sistem spremlja podatke o gibanju vozila, na primer vožnjo prek označevalnih črt. V primeru, ko opazi nepravilnosti ali nenadno spremembo smeri, z glasnim zvokom in svetlobnim signalom opozori voznika.

In še pika na i. Posebnost pri avtu so njegova svetlobna telesa, o kateri smo več že pojasnili na nekem drugem mestu. Le pri malo avtih pa svetloba tako sodeluje, tudi ko gre za varnost. V primeru, da imate prtljažna vrata odprta in zato LED zadnje luči vključno s smerniki niso vidne, vlogo osvetljevanja vozila prevzame svetlobni pas na odbijaču. Tudi smerokazi se čudežno preselijo navzdol vse dokler se prtljažna vrata ne spet zaprejo. 

DS 7 crossback je glede zmogljivosti asistenčnih sistemov zelo varen in udoben avto.  

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek

DS 7 | Avtor: Anže Petkovšek Varnost in asistenčni sistemi v DS 7. Anže Petkovšek

Komentarjev 1
  • Russell_Ellinger 11:44 24.junij 2021.

    Z enostavnim domačim spletnim delom v prostem času zaslužim več kot 15.000 EUR. Sem redni študent in samo s tem, ko sem dve uri opravljal to službo, sem prejšnji mesec s tem delom zaslužil 17.528 EUR. ......... >>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦