PLUSI, MINUSI |
|
Plus: oblika, sedenje spredaj, udobje, podvozje, vozne lastnosti, motor, menjalnik, volan. Minus: višina varnostnih pasov ni nastavljiva, ni parkirnih senzorjev, neosvetljen predal. |
Športen, a limuzinsko eleganten kupe z razkošnim udobjem za štiri, iz katerega tudi po dolgi vožnji izstopite spočiti. Voznikov delovni prostor zaznamujeta všečna števca, ergonomsko in pregledno oblikovana sredinska konzola z multimedijskim vmesnikom MMI, ki zahteva več pozornosti, in LCD zaslonom pa je obrnjena proti vozniku. Materiali so vrhunski, končna izdelava zavidljiva.
Odličnega položaja za ravno prav direktnim volanom ni težko najti. V usnje odeta prednja sedeža omogočata razkošno sedenje in nudita dovolj oprijema, nastavljiva ni le višina varnostnih pasov, zadnja sedeža pa zahtevata prilagajanje sprednjih potnikov. Vstopanje zahteva več spretnosti, prostora za noge in zaradi padajoče silhuete tudi glavo je manj, a sedi se udobno, s 455 litri pa je razkošen tudi prtljažnik.
|
Notranjost je udobna in prostorna, četudi se z avtomobilom peljejo štirje potniki. © Aleš Malerič |
Kupe in dizelski motor. Hm? Bil bi greh, če temeljito izboljšani 3-litrski dizelski agregat z V postavitvijo valjev, vbrizgom goriva po skupnem vodu tretje generacije in piezo injektorji ne bi bil tako vrhunski, uglajen in hkrati tako prijeten za ušesa. Počasi, hitro, umirjeno, divje: kakor vam drago, zanj ovir ni. Podprt s turbopolnilnikom že pri nizkih vrtljajih izstreli avto do višav in vleče vse tja do rdečega polja. Blesti s prožnostjo v širokem razponu delovanja, zaradi katere so prepogosti posegi po ročici uglajenega in dobro preračunanega 6-stopenjskega ročnega menjalnika odveč.
Do 100 km/h zvezno pospeši v 5,9 sekundah, elektronika pa ga ustavi pri 250 km/h. S pomočjo elektronskih dodatkov in stalnega štirikolesnega pogona, pri katerem sredinski torsen diferencial moč in navor med sprednjo in zadnjo premo prenaša prenaša v razmerju 40:60, zlahka popravlja vozniške napake. Ker je prednji diferencial po novem pred sklopko in je motor premaknjen nazaj, je porazdelitev mase še bolj uravnotežena, lega na cesti pa vrhunska: vrhunsko smerno stabilen in dinamično vodljiv je v kratkih in dolgih ovinkih, pri vztrajanju v ravni smeri pa je kot na tračnicah vpet. Potnike A5 za nameček razvaja še z udobno vzmetenim podvozjem. Ja, zanj bi v garaži hitro našel mesto, pa čeprav z dodatki cena hitro raste. A kombinacija vrhunsko obdelanega prestiža, skladne elegance in odličnih zmogljivosti bo vsekakor žela uspeh.
BMW-jev kupe serije 3, bolj športna Alfa Brera in Mercedesov CLK so z Audijem A5 dobila tekmeca, ki je letvico postavil zelo visoko.