Slovenija
27 ogledov

Na Brniku brez težav v schengen

brnik_300308_bobo Žurnal24 main
Na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana nedeljska uveljavitev schengenskega režima za zračni promet ni predstavljala večjih sprememb, saj je bilo letališče na nov režim dobro pripravljeno.

Od polnoči dalje so, tako kot še v osmih novinkah v EU, padle schengenske meje v zraku, tako da potnikom znotraj območja pri pristanku ni več potrebno iti skozi mejno kontrolo. Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir se nadeja, da bo to za evropske državljane, člane schegenskega režima, pomenilo enostavnejši in številčnejši prihod v Slovenijo.

 

Veliko tujcev

60 odstotkov potnikov, ki potujejo prek Brnika, prihaja izven schengenskega območja. Ti potniki so ob prihodu po novem strogo ločeni od državljanov Unije.

Čeprav schengenskim potnikom tako ni več potrebno iti skozi mejno kontrolo, podobno kot od že lanskega decembra velja na kopenskih in morskih mejah, pa to časa procedur na letališču ne bo bistveno skrajšalo. Mejna kontrola je namreč vzela le nekaj sekund, vsi potniki pa morajo še vedno iti skozi ostalo proceduro, za katero potrebujejo tudi osebni dokument. Na letih znotraj območja schengna bo tako odslej le še varnostna kontrola, ki jo bo opravljala varnostna služba in ne policija.

Tudi za policiste, ki na letališču skrbijo za varnost, odprava notranjih meja ne pomeni manj dela, čeprav je na brniškem letališču okrog 60 odstotkov potnikov schengenskih. Sama mejna kontrola za neschengenske potnike se pa ne bo bistveno spremenila, saj se kontrola v Sloveniji že nekaj časa izvaja skladno s schengenskimi standardi. Mejno kontrolo bodo odslej morali izvajati tudi na transfernih letih, saj se v schengenskem režimu mejna kontrola opravi na prvi vstopni točki, kjer potnik vstopa v schengenski prostor.

Uspešen zaključek zgodovinskega procesa
Po dobrih treh mesecih se je tako končala širitev schengenskega prostora na Slovenijo, Madžarsko, Češko, Slovaško, Poljsko, Litvo, Latvijo, Estonijo in Malto, ki se je začela 21. decembra lani z odpravo nadzora na kopenskih in morskih mejah med novinkami in starimi članicami schengenskega prostora. Zamik je nastal zato, da je ukinitev mej v zraku sovpadala z redno polletno spremembo voznih redov po vsem svetu, s čimer so se letališča lahko lažje pripravila na spremembe. 

Z odpravo mejnega nadzora na notranjih schengenskih mejah pa ne bo odpravljen tudi varnostni nadzor na letališčih. Odhajajoči potniki bodo morali tudi na notranjih letih še vedno opraviti varnostno kontrolo, poleg tega pa bodo v skladu s schengenskimi pravili pri sebi morali imeti osebni dokument – potni list ali osebno izkaznico.

Do zamika pri uvajanju schengna tudi na letališčih je prišlo zaradi uskladitve z redno menjavo letalskih voznih redov. © BOBO

 
Niso vsi zraven
"Odprava kontrole v zraku je zadnji korak proti uresničitvi zgodovinskega dosežka: 24 evropskih držav nima notranjih meja," je ob dogodku izjavil evropski komisar za transport Jacques Barrot. Schengensko območje brez nadzora na mejah pokriva 22 članic EU in Norveško ter Islandijo. Na območju schengna, ki obsega 3,6 milijonov kvadratnih kilometrov, živi okoli 400 milijonov ljudi. Od preostalih članic sta se Velika Britanija in Irska odločili ostati izven schengna, Ciper je zaprosil za enoletni odlog uveljavitve, Romunija in Bolgarija pa še ne izpolnjujeta zahtevnih meril za vstop.


Schengen je imel majhne luksemburške vasice, kjer so Nemčija, Francija, Nizozemska, Belgija in Luksemburg leta 1985 podpisale sporazum o postopnem ukinjanju mejnih kontrol na medsebojnih mejah.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.