Šport > Moto športi
12 ogledov

Moss: Po dirkah smo lovili dekleta

Stirling Moss je pri svojih 80 letih še vedno videti zelo mladosten in krepak. Žurnal24 main
Stirling Moss je živa legenda formule 1. Danes je dopolnil 80 let. V intervjuju se spominja, kako so nekoč po dirkah lovili dekleta, o današnji formuli 1 pa: "Ni več šport, je le še posel."

Danes svoj 80. rojstni dan praznuje živa legenda formule 1 – Stirling Moss. V 50. letih prejšnjega stoletja je odpeljal 66 dirk in zmagal na 16. Dirkal je za Mercedes, Maserati, Vanwall, Cooper in Lotus. Naslova prvaka ni osvojil, štirikrat je bil drugi in trikrat tretji. Leta 1958 se mu je lovorika proti Miku Hawthornu izmuznila za točko. Tisto sezono je sam zmagal štirikrat, njegov moštveni kolega le enkrat. Na VN Portugalske so Hawthorna diskvalificirali, a je Moss dokazal svoje gentlemanstvo in komisarje prepričal, naj Hawthorna zaradi tega, ker je potisnil dirkalnik skozi ciljno črto, ne kaznujejo. To je le ena zgodba, ki jo je ob svoji častitljivi obletnici Stirling opisal v avtobiografiji: Stirling Moss – Al my races. Ob tej priložnosti je o starih časih in o sodobni formuli 1 govoril v intervjuju za Reuters.

G. Moss, katera je bila vaša najpomembnejša dirka?
V formuli 1 VN Monaka leta 1962. Na splošno pa Mille Miglia leta 1955. To sta bili dve povsem različni dirki. Vedeti morate, da sem sam na sezono odpeljal od 50 do 55 dirk. Danes jih odpeljejo le od 16 do 18. Sam sem dirkal v različnih serijah: v formuli 1, formuli 2, formuli 3, s športnimi avtomobili … Moral sem poskusiti vse, kar je bilo povezano z avtomobili.

Je bilo takrat dirkati bolj zabavno kot danes?
Naše življenje takrat je bilo boljše, kot je življenje današnjih dirkačev. Vse, kar smo morali početi, je bilo dirkati. Po dirkah in treningih smo bili prosti. Lahko smo loviti dekleta. Uživali smo življenje.

Stirling Moss v Cooperjevem dirkalniku leta 1954. © AFP

 
Sami niste nikoli dirkali za Ferrari. Ste to obžalovali?
Leto pred upokojitvijo sem obiskal Enza Ferrarija. Takrat sva se pobotala, saj je bil pred tem do mene zelo nesramen. Obljubil mi je, da mi bo za naslednjo sezono priskrbel tri Ferrarijeve dirkalnike za tri različne serije. A ferrariji niso prišli pravočasno in tisto sezono sem nato dirkal z Lotusom. Če bi prišli pravočasno, mogoče ne bi imel tiste nesreče (op. a.: nesreče v Goodwoodu, zaradi katere je končal kariero). To me še danes malo mori.

Leta 1958 ste naslov prvaka izgubili za eno točko. Zaradi vaše poteze je prvak postal Hawthorn.
Ni bilo pošteno, da so ga diskvalificirali. Zato sem jih prepričal, naj mu vrnejo točke. Ko so mu vrnili točke, sem izgubil naslov prvaka. Takrat mi je bilo pomembno le, da sem dirkal. Sam nisem bil tak, da bi razmišljal o točkah in naslovu prvaka. Bil sem dirkač, ki je želel le zmagati na vsaki posamezni dirki. Žal je danes v formuli 1 drugače. Saj ste videli, kako je bilo lani. Hamiltonu so naročili, naj zadnjo dirko konča vsaj na petem mestu. Jaz tega ne bi mogel storiti. To ni dirkanje.

Vam je žal, da niste nikoli postali prvak?
Sem med tistimi legendami, ki bi morale postati prvaki, a nikoli niso (smeh) . Zame je bilo najbolj pomembno to, da so me konkurenti spoštovali.

Pravite, da je bil najboljši dirkač vašega časa Juan Manuel Fangio, najboljši vseh časov pa Ayrton Senna. Kam bi uvrstili sebe?
Kam bi uvrstil sebe? Res ne vem. O tem nisem razmišljal. Niti nočem. V konkurenci športnih avtomobilov sem bil najboljši. Brez dvoma. Tam sem lahko vsakogar premagal. V formuli 1 pa sem se trudil, da bi bil kot Fangio, a ga nisem mogel premagati.

Pred časom ste dejali, da sta Lewis Hamilton in Fernando Alonso dirkača, kot ste bili vi. Je še kdo takšnega kalibra?
Mislim, da Sebastian Vettel. Težko ocenim, če ne dirkam proti njim. A kar sem videl, so to ta hip najboljši trije dirkači.

Pravi, da Fangia ni mogel premagati. © AFP

 
Kaj menite o Jensonu Buttnu in njegovih možnostih za naslov prvaka?
Upam, da mu uspe, saj si naslov res zasluži. Je dober človek in bi bil pravi prvak. Na zadnjih dirkah je postal nekoliko zaskrbljen, a mislim, da mu vseeno lahko uspe.

Je torej Button psihično premalo močan?

Ja, njegova težava je v glavi. Ima dober dirkalnik. Le poglejte, kako dober je na zadnjih dirkah Rubens Barrichello. Moštveni kolega je vedno najboljša primerjava, kako dober je kdo. Buttnu ne sme biti prav, da ga trenutno premaguje številka dve v ekipi.

Kaj menite o Michaelu Schumacherju in njegovi želji, da bi se vrnil?
Mislim, da si res želi nazaj. A je pameten, da je dovolj zgodaj ugotovil, da bi bila to napaka. Mislim, da ne bi več dosegal vrhunskih rezultatov. Ne trdim, da ni več dober, a mlajši dirkači so se od njega toliko naučili, da bi imeli zdaj prednost pred njim.

Kaj menite o zadnji aferi v formuli 1? Nelson Piquet mlajši naj bi se namerno zaletel?
Ne morem si predstavljati, da bi dirkač storil kaj takega. Tega nikakor ne morem razumeti. Ne morem niti razumeti, da je nekdo pripravljen dirkaču naročiti nekaj takega. Nekoč se kaj takega ne bi moglo zgoditi. Danes formula 1 ni več šport, je le še posel.

Vaša sestra Pat je bila dobra voznica v reliju. Ali formuli 1 manjka ženska dirkačica?
Res ne vem, zakaj formula 1 ne bi imela dirkačice. Danica Patrick v Ameriki dirka dobro. Vselej je v prvi deseterici. Ne vidim razloga, da ne bi bila fizično sposobna za formulo 1. Včasih so bile dirke bolj naporne, saj smo vozili po tri ure. A vseeno še vedno ni ženske v formuli 1. Mislim, da bi bila dekleta lahko zelo dobre dirkačice.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.