Moj sanjski šiht
1261 ogledov

"Ponudite več kot zgolj pogodbo o zaposlitvi in plačo"

Moški govori z žensko v pisarni med delom Profimedia
Slovenski strokovnjaki razkrivajo, kakšni so primeri dobrih praks podjetij pri nas, kako zadržati in razvijati dober kader, kakšna so aktualna pričakovanja zaposlenih ...

Področje zaposlovanja je v današnjem času polno novosti: rekordno nizka brezposelnost, ponudba prostih delovnih mest presega povpraševanje, vse več delodajalcev se zaveda pomena vlaganja v podporo svojih zaposlenih ne le na papirju, ampak tudi v praksi, povsem vsakdanje postaja delo v udobju svojega doma. Pogovarjali smo se s strokovnjaki iz zaposlitvenega portala Optius.com, podjetja Adecco Slovenija in Manpower Slovenija.

Hibridno delo je nov standard

Raziskava, izvedena na portalu Mojedelo.com, kaže, da se je število podjetij, ki ponujajo delo od doma v Sloveniji, od leta 2019 povečalo za 615 %

Strokovnjaki iz vseh treh vprašanih podjetij se strinjajo, da tam, kjer delo to dopušča, hibridno delo postaja nova stalnica. "Vedno več je zavedanja o pomenu duševnega zdravja, o fleksibilnosti oziroma odprtosti do hibridnega dela, ki je vedno bolj zaželen med zaposlenimi," je za Žurnal24 povedala Nives Orešnik, direktorica kadrovskih storitev v podjetju Manpower.

Podobno opaža Leonela Domitrovič, direktorica sekcije Iskanje in Selekcija ter razvoj kadrov v Adeccu: "V Sloveniji v zadnjem času opažamo rast fleksibilnih oblik dela – od prilagodljivega delovnega časa do hibridnega načina dela, kjer to narava dela dopušča."

"Na Optius.com opažamo, da iskalci dela vse bolj cenijo fleksibilnost – hibridne oblike dela, gibljiv delovni čas, možnost prilagoditev življenjskim situacijam. Temu trendu sledijo tudi številni delodajalci, ki uvajajo dodatne ugodnosti, kot so dnevi za duševno zdravje, razširjena podpora za starše, več dopusta," za Žurnal24 pojasnjuje Saša Boštjančič, ustanoviteljica in direktorica zaposlitvenega portala Optius.com.

Adecco: "Med dodatnimi ugodnostmi so priljubljeni fleksibilni benefitni sistemi, subvencionirana prehrana, športne aktivnosti, team building dogodki in nagrajevanje uspešnosti."

Ženska sedi na postelji z računalnikom v naročju | Avtor: Profimedia Profimedia

Komunikacija je ključna

Na spletnem mestu Notta so lani objavili zbirko statistik, vezanih na komunikacijo na delovnem mestu. Zapisali so, da naj bi učinkovita komunikacija prispevala k 71 % povečanju produktivnosti med vodji v poslovnem svetu, 82 % zaposlenih meni, da delo na daljavo bistveno poveča potrebo po urjenju v veščinah dobre komunikacije, Grammarly pa je objavil, da naj bi skriti stroški slabe komunikacije ZDA letno stale 1,2 trilijona ameriških dolarjev, kar predstavlja 12.506 dolarjev ali 10.752 EUR na zaposlenega

Komunikacijo kot ključno pri ustvarjanju pozitivne delovne klime uvrščajo tudi v Addeccu: "Uspešni delodajalci skrbijo za dobro počutje zaposlenih z jasno komunikacijo, možnostjo napredovanja, priznavanjem dosežkov ter vključujočo kulturo, kjer se zaposleni počutijo slišane".

Na zaposlitvenem portalu Optius.com navajajo osnovne prvine uspešne komunikacije: "Najuspešnejši delodajalci poslušajo. Komunicirajo odprto in redno, vključujejo zaposlene v odločitve, ponujajo podporo za osebni in strokovni razvoj ter omogočajo fleksibilnost za lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja".

Zaostajamo v primerjavi s tujino

Saša Boštjančič, ustanoviteljica in direktorica zaposlitvenega portala Optius.com, opozarja, da v tujini najdemo še veliko možnih izboljšav, ki jih počasi uvajamo v naš prostor: "Slovenija dela pomembne korake naprej. Podjetja vse bolj razumejo pomen sodobnih kadrovskih praks, vlagajo v digitalizacijo in dobrobit zaposlenih. A v primerjavi z razvitimi državami – na primer Skandinavijo ali Nizozemsko – smo še vedno nekoliko počasnejši, predvsem zaradi strukture gospodarstva (prevlada manjših podjetij) in konservativnosti določenih panog."

Manpower Slovenija: "Pri višje kvalificiranih kadrih vseeno opažamo, da zaposlovanje ni več tako intenzivno kot v preteklosti, podjetja so v postopkih zaposlovanja tudi bolj premišljena oziroma selektivna."

Podobno opaža tudi Leonela Domitrovič, direktorica sekcije Iskanje in Selekcija ter razvoj kadrov v Adeccu,: "Če primerjamo Slovenijo s tujino, opažamo, da sledimo številnim globalnim trendom, vendar so pri nas ti pogosto prilagojeni velikosti podjetij in lokalnim specifikam."

zaposlitev, iskanje dela, moje delo, služba | Avtor: Profimedia Profimedia

Vedno več tuje delovne sile

V podjetju Manpower kot pomemben trend v Sloveniji opažajo uvoz delavcev iz drugih držav: "Pri nižje kvalificiranih poklicih je potreba velika in vedno več tuje delovne sile, pri čemer si delodajalci še vedno želijo kadra iz držav bivše Jugoslavije in so nekoliko zadržani do tretjih držav."

V zadnjih petih letih se je število tujcev, ki delajo v Sloveniji, povečalo za več kot 48.000, saj jih je bilo letos aprila zabeleženih 147.574, aprila leta 2020 pa le 99.381. 

Optius: "Fleksibilnost, preglednost, možnost napredovanja, vključevanje v odločitve – to so stvari, ki danes odločajo. Mnogi danes ne iščejo več le službe, iščejo prostor, kjer bodo slišani, spoštovani in kjer bodo lahko rasli, tako osebno kot tudi strokovno."

"Ponudite več kot zgolj pogodbo o zaposlitvi in plačo"

V podjetju Adecco Slovenija povzemajo nekaj ključnih vodil, ki jih upoštevajo uspešni delodajalci: "Delodajalcem svetujemo, da gradijo močno blagovno znamko delodajalca, transparentno komunicirajo pričakovanja, ponujajo priložnosti za razvoj in ustvarjajo delovno okolje, kjer se zaposleni počutijo cenjene – to je ključ tako za privabljanje kot za zadržanje talentov."

Na zaposlitvenem portalu Optius.com delodajalcem svetujejo, naj zgradijo z zaposlenimi odnos, poleg tega pa: "Ponudite več kot zgolj pogodbo o zaposlitvi in plačo. Ponudite vizijo, kulturo, v kateri ljudje čutijo, da štejejo. Gradite dobre odnose, omogočite jim rast in jasno pokažite, da cenite trud svojih sodelavcev."

Morda vas zanima tudi:

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.