Slovenija
8 ogledov

Avtomobilski velikan pred stečajem

General Motorsu grozi stečaj. Žurnal24 main
General Motors (GM) bo bankrotiral v nekaj dneh. Upniki so zavrnili ponudbo vodstva podjetja, da svoj dolg pretvorijo v 10-odstotni lastniški delež.

Upravni odbor podjetja se bo sestal še ta teden, da se odloči o nadaljnjih korakih, vendar pa ni več druge možnosti, kot je stečajna zaščita. Tiskovni predstavnik GM Tom Wilkinson ni želel povedati, koliko upnikov je sprejelo ponudbo, ampak je dejal, da jih je bilo bistveno manj, kot bi bilo potrebno za uresničitev zahteve ministrstva za finance.

 

General Motors

Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1908. Podružnice ima v 34 državah. Po vsem svetu zaposluje 244.500 ljudi.

Ministrstvo za finance ZDA je podjetju naročilo, da mora ponudbo sprejeti najmanj 90 odstotkov upnikov, obenem pa mora sindikat delavcev avtomobilske industrije (UAW) potrditi koncesije glede plač in ugodnosti. Ameriška vlada je GM doslej namenila 19,4 milijarde dolarjev posojil za preživetje do konca postopka prestrukturiranja, za kar bi v skladu z načrtom sama dobila 50-odstotni delež, nezavarovanim upnikom, ki držijo 27 milijard dolarjev dolga, pa je GM lahko ponudil le 225 delnic za vsakih tisoč dolarjev, kar je skupaj 10-odstotni lastniški delež.

Opel s pomembnim korakom na poti do neodvisnosti
V GM so se odločili, da tovarne, prodajno mrežo, patente in pravice do uporabe tehnologije evropske podružnice podjetja GM Europe prenesejo na nemški Opel, s čimer je po ocenah nemških politikov in strokovnjakov Opel na dobri poti k popolni neodvisnosti.

Pri prenosu gre za vse evropske tovarne GM z izjemo Rusije in proizvodnih obratov švedskega proizvajalca Saab, kjer so že februarja zaprosili za zaščito pred upniki in tako odprli pot ločitvi od GM.

Začasni skrbnik nad premoženjem Opla naj bi bila do dogovora z novim strateškim partnerjem najverjetneje neodvisna tretja stran, kot je na primer odvetniška pisarna ali svetovalna družba, in ne država, saj nemški minister za gospodarstvo Karl-Theodor zu Guttenberg izključuje državno skrbništvo nad nemškim proizvajalcem.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.