Slovenija
48 ogledov

Delavci zaprli vhode v Luko, SDH umaknil predlog menjave

Luka Koper
1/21
Žurnal24 main
Delavci Luke Koper so vzeli stvari v svoje roke in z delovnimi stroji zaprli vhode v Luko. Rezultat: SDH z mize umika nameravano menjavo nadzornikov.

Delavci Luke Koper so okoli 9. ure dopoldne ustavili delo v luki in zaprli vhode v njo. Za stavko so se odločili, ker so nezadovoljni glede današnje skupščine Luke Koper in napovedane menjave nadzornikov. Ob 13. uri, ko se je začela skupščina, pa je postalo jasno, da do menjave nadzornikov ne bo prišlo. Predstavniki SDH so namreč dejali, da predlog umikajo z mize.  

Odneslo prvega moža SDH

Današnji dan je prinesel tudi spremembo na vrhu SDH. Predsednik uprave SDH Marko Jazbec je namreč sporočil, da se bo z nadzornim svetom SDH dogovoril za sporazumni odhod s položaja. "Poudarjam, da je bila odločitev o zamenjavi treh nadzornikov sprejeta strokovno in odgovorno, kar je s svojim sklepom potrdil tudi NS SDH. Vendar pa sem se ob vsem tem dogajanju in današnjih blokadah delovanja Luke Koper odločil, da se bom z NS SDH dogovoril za sporazumen odhod iz uprave SDH," je zapisal v izjavi. Več preberite v članku Zaradi Luke Koper odhaja šef SDH Marko Jazbec

SDH je včeraj napovedal, da naj bi na današnji skupščini zamenjal tri nadzornike, in sicer predsednico nadzornega sveta Alenko Žnidaršič KranjcAndreja Šercerja in Elen Twrdy. Namesto njih naj bi imenovali ekonomista Klemna Boštjančiča (nekdaj je bil šef Adrie Airways in nadzornik Vegrada, je pa tudi nadzornik Intereurope), Andraža Lipolta iz Petrola in koprskega gospdoarstvenika Rajka Reška. Da bi SDH s svojo namero uspel, rabi tričetrtinsko večino. 

 

Zaradi zaustavitve del težave v prometu

Luka Koper je zaprta že od 9. ure zjutraj, več problemov pa je nastalo tudi v železniškem in cestnem prometu. Pred Luko je že kmalu nastala nekajkilometrska kolona tovornih vozil, saj je bil vstop v pristanišče popolnoma onemogočen. Zaradi zastoja so imeli težavo tudi vozniki, ki so namenjeni na območje Intereurope, v katero je vhod v bližini Luke. 

Policisti so tovorna vozila izločali že na primorski avtocesti na počivališče Ravne ter od Črnega Kala proti Kopru na odstavni pas. Zastoj je nastal tudi na ankaranski obvoznici. 

Da je v Luki Koper prišlo do spontane blokade s strani luških delavcev, je svoje stranke obvestilo tudi podjetje Adria Kombi. "Delavci so zaprli železniški dostop, kot tudi cestni vhod. Vse operacije na kontejnerskem terminalu so ustavljene, planirani vlaki se ne nakladajo/razkladajo, kar lahko povzroči velike zamude v železniškem prometu," so zapisali.   

 

Napovedani rezultati po mnenju SDH preskromni

V SDH so menjavo nadzornikov predlagali, ker so menili, da so napovedi prihodnjih rezultatov glede na pretekle rezultate in glede na vložek, ki naj bi bil investiran, preskromni. Strateški poslovni načrt družbe in Skupine 2016 – 2020 predvideva majhno rast prihodkov in EBITDA marže, medtem, ko naj bi donos na kapital (ROE) upadel. Na drugi strani naj bi se zaradi novega investicijskega cikla precej povečala zadolženost družbe (neto dolg/EBITDA), kar predstavlja tveganje.

Mnenje SDH je, da nadzorni svet Luke Koper vložil dovolj naporov pri izvajanju svojih nalog in pristojnosti, s katerimi lahko vpliva na učinkovitost poslovanja, optimizacijo procesov (tudi z večjo transparentnostjo nabavnih in investicijskih postopkov), zniževanje stroškov, povečevanje produktivnosti in ustrezno upravljanje tveganj. Zavzeli so se tudi za čimprejšo revizijo računskega sodišča, pregled zaposlovanja s strani FURS, Inšpektorata za delo, NPU in ostalih pristojnih institucij.

 

Stopnjevanje napetosti med stranema

Napetosti med SDH in Luko Koper so naraščale zaradi strahu, da bi država Luko Koper prodala ali pa združila s Slovenskimi železnicami v logistični holding. Vse skupaj so poslabšale še negotovosti glede izgradnje drugega tira.

Za dodatno razburjenje je poskrbela prva nadzornica Žnidaršič Kranjčeva, ki je v izjavi za nacionalno televizijo dejala, da jo je poklical minister za infrastrukturo in zahteval zamenjavo predsednika uprave Luke Draga Matića. Minister je njene navedbe zanikal. 

Vse skupaj je še poslabšalo netočno podajanje informacij državnega sekretarja na ministrstvu za finance Metoda Dragonje, ki je na seji komisije za nadzor javnih financ navajal napačne informacije o donosu Luke Koper. Dragonja se je kasneje opravičil, a pozval k nadzoru nad poslovanjem Luke Koper, ker naj bi se dogajale nepravilnosti. 

 

Delavci Luke Koper pravijo, da bodo na barikadah vztrajali, dokler njihove zahteve ne bodo v celoti izpolnjene. Poleg odstopa Jazbeca in ne-menjave nadzornikov zahtevajo še odstop ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča ter obstanek uprave, ki po njihovem mnenju dobro dela. 

Kot je razvidno iz spodnjega videa, ob izhodu iz Luke preverjajo tudi lastne sodelavce.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 32
  • Lavdan 07:18 02.julij 2016.

    Vidim da ti veš saj imaš pripombe na vsak drugi komentar.

  • maximilian 23:47 01.julij 2016.

    In še to; kot manjšinjski delničar Luke kp bom vložil doškodninsko tožbo zoper današnje nezakonitosti. S tem mislim blokado s strani zaposlenih. Kaj si imajo oni pravico izbirati in zahtevati? Saj jim niso kršene delavske pravice? Naj kupijo delnice in ...prikaži več dobijo pravico odločanja. Ne pa da dobivajo 5 kratnik povprečne slo plače in se drznejo oglašat. Ko kasirajo dobro plačo in se grejo oddajanje del privatnim firmam, npr Finali, Adria ing, Grafist in še in še so kapitalisti. Ko pa se lastnik vmeša, bi se šli pa socializem in samoupravljanje?! Vsem bi bilo potrebno dati odpoved in narediti red s policijo, ne pa da je cela država talec Luke oziiroma lokalne bande, ki drži niti.

  • maximilian 23:39 01.julij 2016.

    Delavci so zavedeni s strani tistih, ki kradejo iz LKp in si polnijo privatne žepe. V Luki Kp ima vsak svoj vrtiček, razen žerjavistov. Zato pa imago žerjavisti najboljše plače in ostale privilegije glede na "zahtevnost dela". Direktorji terminalov podpisujejo ...prikaži več pogodbe o tekočem in investicijskem vzdrževanju z vnaprej dogovorjenimi izvajalci. Podjetja, ki posojajo delavce so dogovorjena, delovodje podpisujejo večje število ur in večje št delavcev od dejansko prisotnih. Na brezcarinskem območju lahko napolnite rezervoar kamijona in privarčujete na trošarini. Luka Koper ima v lasti 40% Vina Koper. To želi privatizirati Robi Pistotnik iz Sintala, baje v dogovoru z lokalnim SD. V Luki koper kradejo z oddajo gradbenih del: poglobitev morja, pontoni in podaljšanje pomolov, razpis za silos za razsuti tovor. Povpraševanja pošljejo samo "domačim" podjetjem, nič od tega v duhu dobrega gospodarja. In še to; kot manjšinjski delničar Luke kp bom vložil doškodninsko tožbo zoper današnje nezako