Slovenija > Jaz poročam
2989 ogledov

Cene kepice sladoleda tudi letos v nebo

sladoled Shutterstock
Hrvati so postregli z visokimi cenami. Kakšno je stanje pri nas?

Če ste si tudi sami v zadnjem času zaželeli sladki oddih od visokih tempertur, ste bili nedvomno priča spremembi cen. Že lansko leto smo na našem portalu razglabljali o bliskovitem dvigu cen te omamne sladice. Preveril smo, kakšno je stanje letos.

Nedavno smo poročali, da so cene sladoleda na Hrvašem poskočile v nebo. Tudi nekateri češki mediji govorijo o podražitvi hrane in namestitev pri naših južnih sosedih. Tam naj bi za kepico sladoleda odšteli tri evre, ponekod ob morju celo štiri. Kako pa je s cenami pri nas?

sladoled, turist | Avtor: Profimedia Profimedia

 

Lani ponekod ceno zvišali za pol evra, danes pa ...

Lansko leto smo v  članku NA TEJ POVEZAVI zbrali podatke petih slaščičarn in sladoledarn po Sloveniji. Lani smo bili priča bliskovitemu skoku cen. Nekatere slaščičarne in sladoledarne so bile primorane ceno povišati za skoraj pol evra. Razlog? Nenadno povišanje cen osnovnih surovin. Na tej točki smo preverili, kako nam kaže letos. Si sploh lahko še privoščimo povišanje cen?

Na pogovor smo povabili štiri slovenske ponudnike sladoleda - slaščičarno Zima iz Bleda, sladoledarno Chika, sladoledarno Karamela iz Pirana ter kavarno Kapitanija iz Kopra. Zanimalo nas je, za koliko so podražili kepico sladoleda, če sploh, ter zakaj je temu tako. Zaradi naglice in vrhunca sezone so ponudniki odgovarjali kratko in jedrnato. Po tem lahko sklepamo, da turiste povišanje cen ne moti toliko, kot bi morda kdo pričakoval.

Sladoledarna Karamela je lansko leto za kepico strankam odštela 2,30 evra. Cena ostaja enaka tudi letos. "Lani smo ceno kepice že zvišali za 30 centov. Menim, da so ljudje kar veseli, da cena ni zopet poskočila," odgovarja pristojni iz sladoledarne Karamela in pojasnjuje, da so lansko leto ceno zvišali zaradi podražitev surovin kot so mleko, bazne surovine in elektrika. Pristojni ugotavljajo, da se kljub lanski podražitvi za 12 odstotkov to pri prometu ni občutilo. "Verjetno razlog tiči v tem, da je bilo lansko poletje prvo povsem normalno poletje po koroni," predvideva pristojni.

sladoled | Avtor: Profimedia Profimedia

Kavarna Kapitanija je letos ceno kepice zvišala iz 2,10 na 2,30 evra. Pristojna nam je sporočila, da se dvig cen ne pozna pri prometu. Tudi stranke naj ne bi bile začudene. "So že kar navajene podražitev," sporočajo iz Kopra. Razlog za podražitev ostaja enak kot pretekla leta: visoki stroški vhodnih surovin.

Hladna osvežitev ni rdeča nit zgolj vsakoletnega oddiha ob obali, saj si to sladko pregreho radi privoščimo kjerkoli in kadarkoli. Prav zato smo kontaktirali tudi slaščičarno Zima, ki se nahaja v samem centru naravnega bisera na Gorenjskem, na Bledu. Pojasnili so nam, da so bili letos primorani zvišati ceno sladoleda iz dveh na 2,20 evra, kar pa je še vseeno cenejše kot na obali. Zakaj? Odgovor ostaja enak: "Ker so se vhodne surovine tako zvišale." Skok cen naj se pri prometu ne bi občutil. Slaščičarna med sezono zabeleži več kot 500 strank na dan, o ceni njihove ponudbe pa se stranke pritožujejo zelo malokrat.

sladoled | Avtor: Profimedia Profimedia

 

Cena sladoleda v tej sladoledarni enaka že tri leta

Cene so bili primorani zvišati številni ponudniki sladoleda v Sloveniji. Eden od izjem je sladoledarna Chika, ki ceno sladoleda drži enako že vse od njenega nastanka. Omenjeno podjetje je na trgu dobra tri leta in za kepico računa 2,50 evra. "Stranke se nad cenami zelo malokrat pritožujejo. Kakšen primer ali dva sta bila na začetku, zdaj pa tega ne doživljamo več tako pogosto," sporoča pristojni iz omenjene sladoledarne. Njihovo delo se razlikuje od običajne prozivodnje, kar pomeni da je posledično tudi stroškovnik nekoliko drugačen. "Ne uporabljamo mleka. Naredimo povsem svojo bazo, kateri dodamo naravne dodatke kot so sadje, arašidi in limone." Sladolede razvijajo sami, veliko sestavin kupujejo tudi od dobaviteljev, ki imajo že narejene okuse oziroma polivke. "Spremembe cen osnovnih surovin nas zato še ne prizadanejo toliko kot bi si mislili."

Sladoledarna Chika ima ta trenutek rezidenco na kolesih. Pristojni hodijo predvsem po sejmih in dnevnih dogodkih. Tam jih v povprečju obišče med 50 in 200 oseb. "V kratkem načrtujemo povečanje proizvodnje, kar pomeni, da se bomo zagotovo srečali tudi z višjimi stroški. Zvišanju cen produktov se bomo poskusili izogniti po naših najboljših močeh." 

Sladoled | Avtor: Profimedia Profimedia

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.