Lani sem za las zamudil začetek črnogorskega izbora za pesem Evrovizije, s tem pa nevede tudi
bistveno informacijo. A ker me je zanimalo, kdo bo zmagal, sem počakal na glasovanje. Kar je sicer
trajalo. Še zlasti ker sem na koncu izvisel. Cena zamude pač. Ta večer so izbrali samo izvajalca,
ki ga je čakal še en nastop. Zapel je več pesmi, med katerimi so gledalci izbrali zmagovalno – a
šele 14 dni pozneje. V BiH so pred časom izvajalca kar izbrali in mu napisali več skladb, med
katerimi so določili zmagovalno. Drugje, od letos tudi na Evroviziji, kombinirajo glas ljudstva in
žirijo. Vsi pa tavajo v temi, ker z načinom glasovanja iščejo recept za uspeh.
Rezultat: Evrovizija ima težavo. Noben zmagovalec ne postane velik zvezdnik. Ali zvezdnica.
Žalostno je, da za svojo promocijo bolj potrebuje papagajevsko ponavljanje, da sta pred desetletji
na njej nastopili denimo Abba ali Céline Dion, kot pa sta Abba in Céline Dion potrebovali
Evrovizijo. Zato je Evrovizija samo evroloterija in športno tekmovanje med Balkanom, Skandinavijo,
državami nekdanje Sovjetske zveze in tako naprej.
Sprevržen glasovalni pingpong. Če bo hotel postati konkurenčen, bo moral ponuditi več. Morda
postati celo resničnostni šov. Da bo evrovizijski zmagovalec nekoč lahko dosegel zvezde, kot je
Susan Boyle iz Britain’s Got Talent. A nekaterim je kljub temu uspelo. Hrvati, Srbi in Bosanci so
bili v zadnjih 20 letih dvakrat prvi, enkrat drugi in enkrat tretji. Popularno glasbo so namreč
razvili iz garažnega biznisa v industrijo. Imajo šole petja, številne glasbene medije in festivale.
So izvozniki svoje glasbe. Mi pa smo še vedno preveč na ravni garažnega biznisa. Naši pevci
večinoma še Kolpe ne zmorejo preplavati, kaj šele da bi zapluli na odprto morje. Uspe le izjemam.
3
ogledov
Evrosong in garažni biznis
Zakaj slovenski glasbeniki ne zmorejo preplavati niti Kolpe? Zakaj nismo izvozniki glasbe?