Slovenija > Komentarji in kolumne
25 ogledov

Tudi pameten davek ima napako

Če že moramo polniti proračun, se mi višja 
dajatev za drage avte ne zdi neumna, toda ...

Janez Zalaznik | Avtor: Dejan Mijović Dejan Mijović
Kdor ima clia ali punta, bo plačal 6,5 evra več na leto, kdor ima najmočnejšega cayenna, pa več kot tristo evrov več. To se mi zdi razumna podražitev. Če je nekdo za avto odštel 130 tisočakov, si bo najbrž lahko privoščil tudi 500 evrov letne dajatve. Za najmanjše avte pa letna dajatev tako ostaja cenejša kot poln rezervoar.

Dobra novica za državo je tudi dejstvo, da bodo ta dodatni davek najbrž celo pobrali. Ne da se mu izogniti s prepisom vozila na koga drugega, saj ga bo potem plačal novi lastnik, ampak le z registracijo v drugi državi. Kar pa je za tristo evrov podražitve precej dela in sitnosti. Za primerjavo: davku za vse, ki imajo več kot za milijon evrov nepremičnin, se je mogoče izogniti že s prepisom deleža na partnerja ali svoje podjetje.

Slabosti in masa

Kljub všečni podražitvi “bogatašev” pa je treba povedati naslednje: avtomobilov, ki imajo motorje z več kot tremi litri prostornine, je v Sloveniji le sedem tisoč; kljub drakonski podražitvi dajatve bodo prihodnje leto skupaj plačali le tri milijone evrov dajatve ali 1,7 milijona evrov več kot letos. Največ, skoraj devet dodatnih milijonov se bo ob 25-odstotni podražitvi nabralo od voznikov večine dizlov, passatov, insignij, lagun in podobnih, ki jih je 322 tisoč. Poleg tega pa bodo med domnevne superbogataše padli lastniki 20 let starih mercedesov in beemvejev, ki so vredni manj, kot bo treba zanje ob registraciji plačati letne dajatve.

Komentarjev 1
  • recesija 19:40 17.oktober 2012.

    Le kaj bi Slovenija in svet brez pametnega Zalaznika??