Slovenija
18378 ogledov

Letalsko karto kupiš pri Adrii Airways, letiš pa z "obskurno letalsko družbo"

Adria Airways
1/3
Žurnal24 Letala Saab 2000 hčerinske družbe Adria Airways Switzerland, ki je končala v stečaju, so sicer parkirana na Brniku, a ker je švicarska družba še v stečajnih postopkih, ter domnevno tudi po drobnogledom švicarskih tožilcev, letala ostajajo prizemljena.
Več potnikov, ki je stavilo na "domačega" letalskega prevoznika je bilo v minulih mesecih večkrat razočaranih ... Kljub kupljeni vozovnici so na koncu leteli z drugo letalsko družbo.

Več potnikov, ki so kupili letalsko karto pri Adrii Airways, nam je povedalo, da so šele na Brniku ugotovili, da leta sploh ne bo izvedel "domači prevoznik", ampak najeta tuja letalska družba. V primeru naših sogovornikov sta bila to romunski Carpatair in slovaški Go2Sky.

"Dokler se nismo vkrcali na letalo o menjavi letalskega prevoznika nismo bili obveščeni. Servis je bil sicer korekten, a vseeno si želim, da bi me predhodno obvestili, da imam možnost preveriti letalsko družbo. Poleg tega bi pričakoval, da bo polet namesto Adrie Airways opravila vsaj družba, ki je članica združenja Star Alliance. S tem dajejo vedeti, da njihova blagovna znamka ni pomembna, če svoje lete lahko tako zlahka nadomestijo s tako obskurnimi letalskimi družbami," nam je povedal potnik Gašper Z., ki dodaja, da glede na ceno letalske karte, ki so glede na konkurenco precej visoke, pričakuješ, da do potnikov ne bodo tako brezbrižni. Na podobno zamenjavo letalske družbe je naletel tudi naš novinar Grega Prebil, ki je povedal, da so se ob vkrcanju na letalo domala vsi potniki spraševali, kaj se dogaja in čemu menjava.

Na Adrii Airways se na naša vprašanja v treh tednih, kljub več obljubam, niso uspeli odzvati.

Že dlje časa pa je znano, da Adria svoja letala oddaja v najem, za svoje lete pa nato najema letala drugih letalskih prevoznikov. Slovenski letalski portal Sierra5 je v začetku marca tako pisal, da Adria praviloma letala najema pri vzhodnoevropskih letalskih družbah, oddaja pa jih zahodnoevropskim letalskim družbam oziroma z delom svoje flote opravlja tako imenovane adhoc čarterje.

Adria Airways | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Predpisi so jasni. Potnik mora vedeti, s kom bo letel

Evropski letalski prevozniki na podlagi evropske uredbe o skupnih pravilih za opravljanje zračnih prevozov lahko opravljajo svoje prevoze tudi na podlagi zakupa zrakoplova s posadko, pri čemer lahko zakupno pogodbo sklenejo tudi z letalskim prevoznikom, registriranim v tretji državi. Zaradi zagotavljanja varnosti pa pojasnilih ministrstva za infrastrukturo, ki bdi tudi nad področjem letalstva, potrebuje za tak zakup odobritev pristojnega organa. V Sloveniji je to Javna agencija za civilno letalstvo.

A ne glede na te omejitve morajo biti po navedbah infrastrukturnega ministrstva potniki za zračne prevoze znotraj Evropske unije seznanjeni z identiteto letalskega prevoznika. Tudi Damjana Bokal z Evropskega potrošniškega centra Slovenija pojasnjuje, da morajo biti potniki o tem, katera letalska družba bo opravila let, vnaprej obveščeni: "To določa Uredba 2111/2005 o vzpostavitvi seznama Skupnosti o letalskih prevoznikih, za katere velja prepoved opravljanja letov v Skupnosti, in informiranju potnikov v zračnem prometu o identiteti letalskega prevoznika v 11. členu. Če identiteta dejanskega letalskega prevoznika ob rezervaciji še ni znana, je treba zagotoviti, da je potnik obveščen o identiteti letalskega prevoznika, ki bo opravil let, takoj ko je njegova identiteta določena."

"Če letalski prevoznik (oz. skladno z zgoraj navedeno uredbo 2111/2005 pogodbenik potnikov) ne obvesti potnika o prevozniku oziroma prevoznikih, ki bodo opravili let, je to prekršek," so jasni na ministrstvu.

Potniki na letalu | Avtor: Profimedias Profimedias
Bo Adria Airways kaznovana? Verjetno ne, ker ni jasno, kdo bi moral bdeti nad kršitvami!

Kakšne so posledice, če letalski prevoznik potnikov ne obvesti? Za neobveščanje letalski prevoznik lahko odgovarja z globo v višini - preračunano iz slovenskih tolarjev - od 835 evrov do 33.383 evrov. A verjetnost, da bi Adria Airways zato dobila globo je zelo majhna, če ne nična, saj v tem trenutku ni povsem jasno, kdo naj bi kršitve nadziral.

Slovenska vlada je leta 2006 s posebno uredbo sicer predpisala omenjeno denarno globo in za nadzor zadolžila prometno inšpekcijo, ki se je nato preoblikovala v inšpektorat za infrastrukturo in med tem izgubil tudi pristojnost za nadzor nad letalstvom. Ministrstvo za infrastrukturo je zato zdaj, po prejemu naših vprašanj, začelo postopek ugotavljanja, kdo je za nadzor pristojen.

Na koga se obrniti s pritožbami ...

Na koga se potniki lahko obrnejo za odškodnino, če se na takšnem letu kaj zalomi? V evropski uredbi, ki ureja pravice letalskih potnikov, je določeno, da če let opravlja prevoznik, ki ni sklenil pogodbe s potnikom, se šteje, da jih opravlja v imenu osebe, ki je sklenila pogodbo s tem potnikom. " Glede na določila navedene Uredbe se torej potniki v primeru kršitve pravic, obrnejo na prevoznika, s katerim so sklenili pogodbo, v konkretnem primeru je to Adria Airways," so jasni na Evropskem potrošniškem centru.

Kot izhaja iz uvodnih določb evropske uredbe, ki ureja pravice letalskih potnikov mora dejanski letalski prevoznik, ki opravlja let, prevzeti vse obveznosti, ne glede na to, ali je lastnik letala, ali let opravlja na podlagi zakupa letala ali zakupa letala s posadko ali v okviru kakšne druge ureditve.

barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 14
  • Speed 20:26 13.april 2018.

    Adrija je precej spodoben letaski porevoznik tudi cenovno ugoden z sebi primerljivimi. Ad-hoc najem letal je stalnica med prevozniki. Vtem primeru je prevoznik dolzan obvestit potnika, lahko pri nakupu vozovnice, ali pa vsaj na "gatu" pred krcanjem, najaviti kdo je ...prikaži več operativni prevoznik. Zanimivo je da Adrija veselo oddaja svoja letala v najem Swissu, Eurowingsu, Austianu, za dopolnitev kapacitet pa najema cenejsa letala. Trade Air in Carpatair sta oba prevoznika vpletena v resen varnostni event

  • miha716 15:00 11.april 2018.

    Pa še to. Vsi jamrjajo, ko dobijo eno levo družbo med tem, ko naletijo na Turkish, ki ima nobel avijone so pa tiho, kot riti. Tudi, če te gratis presedejo v 1 razred boš tiho med tem ko, če bi ...prikaži več se hipotetično zgodilo da bi te s prvega razreda degredirali v economy bi bili pa vsi forumi polni jamranja. Taka je pač človeška narava. Pa ne da hvalim Adrijo, katera me z zamudami in cenami vedno razočara.

  • miha716 14:56 11.april 2018.

    Ne vem čemu taka drama. Sam namreč letim vsaj 2x mesečno in vam povem, da so vsa economy letala notri ista (isto prostora) in podobna storitev. Res mi ni jasno zakaj je tak pomp glede tega kakšne nalepke so zunaj ...prikaži več na trupu letala. Prideš se vsedeš in za tem izkrcaš. Edino kar je važno je to, da družba spoštuje eu predpise in standarde in to je to. Vse družbe rabijo 45min do Frankfurta.