Slovenija
11350 ogledov

Namesto leta na Brnik Adria potnike iz Pariza "častila" še z ogledom Amsterdama

Adria Airways Reuters
Let, ki bi moral trajati uro in 45 minut, se je razvlekel na več kot štiri ure.

V redakcijo smo v zadnjih tednih prijeli številne zgodbe potnikov, ki so potovali z letalsko družbo Adria Airways. Vse imajo skupni imenovalec, izpostavljamo pa dva klasična primera.

Letalska družba namreč zadnje čase pogosto odpoveduje lete ali pa jih združuje. Na primer, na letih iz Prištine v Ljubljano letalo naredi še vmesni postanek v Podgorici, enako velja za združevanje letov v Pariz in Amsterdam, oziroma Bruselj in Amsterdam, München in Prago ...

Nočni ogled Amsterdama

Eden od novinarskih kolegov nam je zaupal, da so dva dni pred povratnim letom iz Pariza v Ljubljano izvedeli, da večerni let ne bo direkten, ampak bodo morali vmes pobrati še potnike v Amsterdamu. Letalo je v sredo naprej v Pariz pripeljalo potnike iz Ljubljane namenjene v Amsterdam, v francoski prestolnici pa so se vkrcali potniki, ki bi morali odleteli naravnost v Ljubljano, a so morali spotoma še odložiti potnike v Amsterdamu. Na Nizozemskem so se po izkrcanju potnikov iz Ljubljane vkrcali potniki, ki so iz Amsterdama leteli v Ljubljano. "Na ta način so združili dva leta v enega, privarčevali na ekipi stevardes in pilotov, nam pa pot podaljšali za skoraj tri ure. Prijatelji, ki so z nizkocenovnim prevoznikom leteli iz Pariza v Benetke, so bili v Ljubljani pred nami več kot dve uri prej. Smo si pa ogledali Amsterdam iz zraka" nam je zgodbo s kančkom sarkazma zaupal kolega.

Adria Airways | Avtor: Borut Cvetko / mediaspeed.net Borut Cvetko / mediaspeed.net

Namesto v Ljubljano na kosilo in v čakalnico

Drugi potnik, ki se nam je zaupal, je prav tako ta teden priletel iz ZDA v Pariz, od kjer bi moral leteti proti Ljubljani. "Ob spletni prijavi na let je bilo vse normalno. Kmalu po prihodu v Pariz pa sem videl, da je let odpovedan," pravi in pojasnjuje, da je skupaj z drugimi potniki za Ljubljano več kot eno uro čakal na informacije, ker nihče ni vedel, kako in kaj. Kasneje so vsakega potnika posebej obravnavali in povedali. Naslednji let je bil večerni, ob 20.00. Dobil je voucherje za zajtrk in kosilo. Njegova žena je medtem klicala na Adriino številko. Na številki naj bi bili dosegljivi med 5.30 in 21.00. Do 9.25 pa se po njenih besedah na tej številki ni nič dogajalo. Šele takrat se je ob klicu javil odzivnik z navodili (katero številko pritisniti, če kličeš zaradi odpovedi letov). Ob klicu je bilo opozorilo, da so vsi operaterji zasedeni in da bo lahko trajalo več kot 10 minut, da prideš do prostega operaterja. "Večerni let se je potem sicer zgodil," še pravi sogovornik, ki je imel tudi težave z izgubljeno prtljago, ki pa jo je naslednji dan dočakal.

Adria: To je optimalna rešitev

Na pojasnila, zakaj toliko odpovedi in združevanja letov, smo se obrnili na Adrio Airways. "Nepravilnosti v letenju nikakor niso naša stalna praksa, prav nasprotno, Adria Airways je bila od nekdaj zanesljiv in varen letalski prevoznik," pojasnjujejo in dodajajo, da se trudijo predvideni vozni red izvesti v največji možni meri, priznavajo pa "Žal pri izvedbi urnikov letenja prihaja do nekaterih nepravilnosti, kot so zamude in združitve posameznih letov." 

slovenija 03.02.11., letalo, adria, foto: adria airways | Avtor: adria airways adria airways

Pravijo, da polete združujejo takrat, ko zaradi nepredvidenih okoliščin urnika letenja ne morejo izvesti, presodijo pa, da je združitev poletov za potnika optimalnejša rešitev, kot pa odpoved leta. "Z združitvijo poletov samo potovanje potnikom resda podaljšamo, jih pa vseeno pripeljemo na končno destinacijo." 

Pojasnjujejo tudi, da obveščanje potnikov v primeru nepravilnosti steče takoj, ko zagotovo vedo, da leta ne bodo mogli izvesti oziroma da bo pri izvedbi prišlo do zamude ali združitve. "Združitev letov vnaprej ne planiramo, so posledica okoliščin, ki jih nikakor nismo mogli predvideti."

Nepravilnosti bo še več

Pri Adrii Airways so za zurnal24.si pojasnili, da z rastjo letalskega potniškega prometa prihaja tudi v mednarodnem prostoru do vedno več nepravilnosti, ne samo pri njih. Pravijo, da gre za povsem globalen problem, ki ga vsaka letalska družba rešuje v skladu s svojimi zmožnostmi. "Zamude in odpovedi, žal, beležijo praktično vse letalske družbe. Glede na razvoj letalske industrije in zahtev tržišča, pa bo v naslednjih letih beleženje nepravilnosti še v porastu," dodajajo.

Potnik ima ob zamudi ali odpovedi leta pravico do obroka hrane in pijače, v primeru prestavljenega leta na naslednji dan tudi hotelsko nastanitev skupaj s stroški prevoza na letališče in z njega ter hrano in pijačo, telefonske klice oziroma sporočila po elektronski pošti. Če je zamuda tri ure ali več glede na predvideni čas prihoda, je upravičen tudi do denarne odškodnine. Ta znaša 250 evrov za lete do 1500 kilometrov, 400 evrov za vse lete znotraj evropske unije daljše od 1500 kilometrov in in preostale lete daljše od 1500 kilometrov, kar 600 evrov za lete daljše od 3500 kilometrov. Odškodnine ne veljajo v primeru izrednih razmer in pravočasnem obvestilu o spremembi in nadomestnem letu.

Na vprašanje, ali se res soočajo z velikim pomanjkanjem pilotov, nam niso želeli odgovoriti, pravijo pa, da se zaradi povečanega povpraševanja s trga soočajo v letošnjem letu z izredno rastjo na področju rednega prometa. "Zabeležili smo rast v številu destinacij, številu letov, potnikov, prav tako imamo največjo floto letal v naši zgodovini. Na rešitvah, da zmanjšamo nepravilnosti v naših operacijah, intenzivno delamo in pričakujemo, da bo izvedba operacij v prihodnje bolj stabilna."

Potnikom pripadajo odškodnine

Odgovora nismo dobili niti na vprašanje, koliko potnikov je zaradi združevanja odpovedalo svoj let, zaradi združevanja letov pa odpovedi iz teh razlogov ne beležijo. Odgovorili nam niso niti tega, koliko odškodnin so morali plačati potnikom, ki so upravičen do odpravnine v primeru zamude daljše kot tri ure. Potniki so namreč do odpravnine upravičeni v skladu z določili Uredbe (ES) št. 261/2004 in sodno prakso evropskih sodišč.

Komentarjev 10
  • bostjan820 07:49 09.oktober 2018.

    Primer vsekakor ni osamljen! Mi smo v sredo 3.10 zaman čakali na večerni let za Ljubljano. Razlig... Letalo, ki bi moralo priti iz Ljubljane sploh ni prišlo. Brez opravičila so delili vaučerje za hotel. Tam dobili porcijo razkuhanih špagetov, vse ...prikaži večvse ostalo doplačilo,čeprav bi nam morala pripadati tudi pijača. Naslednji dan letalo le pride, a smo poleteli z 50.min.zamudo... Kaj naj človek še reče? Adria Airways si koplje grob in se zelo trudi dobiti sloves najbolj nezanesljive letalske družbe.

  • bostjan820 07:39 09.oktober 2018.

    3.10 smo v Zürichu zaman čakali na večerni let za Ljubljano. Razlog... Letalo ki bi moralo priti iz Ljubljane sploh ni prišlo. Brez opravičila. Mizerija

  • Franci Kromar 19:44 07.oktober 2018.

    Kje ste pa VI NAŠLI PRAVILO 5 UR, če je splošno znano in vsi izplačujejo odškodnine za zamude nad 3 urami ? Ali so vam na Adriji tako naročili ali kako????? "Če ste do končnega cilja prispeli z več kot ...prikaži večot 3-urno zamudo, ste upravičeni do odškodnine, razen če je do zamude prišlo zaradi izrednih razmer........ " vir: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_sl.htm