Slovenija
15 ogledov

Naše banke med najdražjimi

V pokru se vrti vse več denarja. (Foto: iStock) Žurnal24 main
Po stroških bančnega računa so naše banke osme najdražje med 27 državami članicami Evropske unije (EU), ugotavlja poročilo Evropske komisije. Za povprečen račun do sto evrov na leto.

Za povprečnega uporabnika so najcenejše bolgarske banke, saj je tam letni strošek 27 evrov. V Italiji pa so najdražje, saj tam vsi stroški uporabe bančnega računa na leto stanejo kar 253 evrov, pri nas pa sto evrov.

Še raziskovalcem nič jasno
Avtorji poročila so morali 70 odstotkov slovenskih bank prositi za dodatna pojasnila. Tudi banke v EU nimajo bistveno jasnejših tarif, saj so morali tam strokovnjaki, ki so pripravljali poročilo, za dodatna pojasnila prositi dve tretjini bank. Mnogokrat pa banke celo niso želele poslati cenikov o svojih storitvah, ampak so dale le ustna pojasnila. Ko so anketirali potrošnike, so ugotovili, da skoraj tretjina vprašanih ni znala primerjati ponudbe tekočih računov pri različnih bankah oziroma različnih ponudb znotraj ene banke.

 

Komisija bo ukrepala

Novost. Zdaj spletne banke ponujajo le obresti za denar, ki ga naložiš na račun, po novem pa bo možno dobiti spletni limit.
Koliko. Kdor bo prek spletne strani Limit.si odprl račun, mu bodo odobrili limit v višini trikratnika prostih mesečnih sredstev na računu (potrebovali boste tri bančne izpiske).
Strošek. Obrestna mera je 7,5 odstotka, strošek odobritve pa 0,5 odstotka novega limita.

Zvestoba do groba
Značilnost bančnega trga v drugih državah EU in pri nas je, da se zelo malo ljudi odloči zamenjati bančni račun. V EU je lani in predlani svoj račun zamenjalo le devet odstotkov ljudi, pri nas pa še manj, le sedem odstotkov, čeprav je 51 odstotkov tistih, ki so zamenjali račun, znižalo svoje stroške. Za primerjavo, zavarovalnico, pri kateri imajo zavarovan avto, je zamenjala četrtina potrošnikov.

Komisija bo ukrepala
Evropska komisarka za potrošnike Meglena Kuneva je opozorila, da imajo potrošniki največ težav s skritimi stroški storitev, z izpuščanjem pomembnih informacij za potrošnika in z nejasnimi pojasnili bank. Napovedala je, da bo komisija bankam predpisala večjo transparentnost pri obveščanju strank.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.