Slovenija
15 ogledov

Pred obnovo javno naročilo

Žurnal24 main
Prometni minister Žerjav obljublja, da bodo avtocestni predori sanirani predvidoma v dobrem mesecu. SCT ob tem odklanja izvedbo hrapavljenja brez javnega naročanja.

Družba SCT je pripravljena izvesti hrapavljenje betonskih vozišč v avtocestnih predorih, odločno pa odklanja izvedbo del brez ustreznega javnega naročila. Prav tako ni pripravljena prevzeti krivde za neustrezno drsnost v predorih, so sporočili iz SCT, kjer poudarjajo, da so svoje delo pri gradnji predorov opravili strokovno. Kot navajajo v SCT, so že pred časom ponudili izvedbo hrapavljenja betonskih vozišč v vseh slovenskih predorih na podlagi naročila in sklenjene pogodbe v skladu s pravili javnega naročanja. "Sanacijo bi izvedli za ceno, ki bi pokrila le dejanske stroške izvedbe hrapavljenja. Ta predlog s strani Darsa ni bil sprejet," navajajo v SCT. Če bi Dars ta predlog sprejel, bi bila betonska vozišča v predorih po prepričanju SCT danes že sanirana. Tudi stroški sanacije bi bili po njihovih navedbah nižji, kot so jih ponudili tuji ponudniki. "Dejstvo je namreč, da tuji ponudniki v svoji ponudbi niso upoštevali stroškov projektiranja, nadzora, cestnih zapor in drugih nujnih stroškov izvedbe," so zapisali v družbi.

Žerjav: Sanacija predorov končana do maja
Sanacija betonskih vozišč v avtocestnih predorih naj bi bila predvidoma končana pred prvomajskimi prazniki, je povedal minister za promet Radovan Žerjav. DDC je v zvezi s sanacijo predorov preučil kar nekaj možnosti in se nazadnje odločil za metodo finega rezkanja s šestmilimetrskim razmikom zob in globino treh milimetrov. Stroški sanacije bodo nižji od predvidevanj; tako bo za sanacijo vseh štirih trojanskih predorov treba odšteti 410 tisoč evrov, sanacija vseh predorov na avtocestah pa bo stala 750 tisoč evrov.

Izbrana tehnologija za sanacijo predorov, fino rezkanje, je bila sicer izbrana ob pričakovanju, da pozneje ne bo več treba hrapaviti vozišč, če pa bo to potrebno, bo do vnovične sanacije prišlo pozneje, kot bi se to zgodilo ob uporabi drugih tehnologij. Trajnejše rešitve sanacije bi bile bistveno dražje, poudarjajo na ministrstvu, kjer predvidevajo, da bi sanacija z metodo finega rezkanja morala zdržati nekje od treh do petih let, morda celo dlje.

Dars za obnovo ne bo prispeval nič
Stroške sanacije betonskih vozišč v predorih bosta krila DDC s podizvajalci in izvajalec gradnje, Družba za avtoceste v RS (Dars) pa po napovedih pri pokrivanju stroškov ne bo sodelovala. Že v teh dneh naj bi prišlo do podpisa sporazuma med Darsom, DDC in izvajalcem. "Pričakujemo, da bo izvajalec družba SCT, ki je bila tudi izvajalec predora," je povedal Žerjav in dodal, da je ponudbo za stroje dalo nemško podjetje.

Sanacija ne bo ovirala prometa
Sanacija predorov bo po Žerjavovih besedah potekala izključno ponoči. "Na večer se bo cev, ki jo bodo sanirali, zaprla, promet pa preusmeril v drugo cev. Zjutraj se bo cev pripravila in vrnila v promet. S tem želimo čim manj ovirati promet," je pojasnil minister in dodal, da je tako mogoče predore sanirati v dveh ali treh tednih. Sanacija bo končana predvidoma do prvomajskih praznikov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.