Družba SCT je pripravljena izvesti hrapavljenje betonskih vozišč v avtocestnih predorih, odločno pa
odklanja izvedbo del brez ustreznega javnega naročila. Prav tako ni pripravljena prevzeti krivde za
neustrezno drsnost v predorih, so sporočili iz SCT, kjer poudarjajo, da so svoje delo pri gradnji
predorov opravili strokovno. Kot navajajo v SCT, so že pred časom ponudili izvedbo hrapavljenja
betonskih vozišč v vseh slovenskih predorih na podlagi naročila in sklenjene pogodbe v skladu s
pravili javnega naročanja.
"Sanacijo bi izvedli za ceno, ki bi pokrila le dejanske stroške izvedbe hrapavljenja. Ta
predlog s strani Darsa ni bil sprejet," navajajo v SCT. Če bi Dars ta predlog sprejel, bi bila
betonska vozišča v predorih po prepričanju SCT danes že sanirana. Tudi stroški sanacije bi bili po
njihovih navedbah nižji, kot so jih ponudili tuji ponudniki.
"Dejstvo je namreč, da tuji ponudniki v svoji ponudbi niso upoštevali stroškov projektiranja,
nadzora, cestnih zapor in drugih nujnih stroškov izvedbe," so zapisali v družbi.
Žerjav: Sanacija predorov končana do maja
Sanacija betonskih vozišč v avtocestnih predorih naj bi bila predvidoma končana pred
prvomajskimi prazniki, je povedal minister za promet
Radovan Žerjav. DDC je v zvezi s sanacijo predorov preučil kar nekaj možnosti in
se nazadnje odločil za metodo finega rezkanja s šestmilimetrskim razmikom zob in globino treh
milimetrov. Stroški sanacije bodo nižji od predvidevanj; tako bo za sanacijo vseh štirih trojanskih
predorov treba odšteti 410 tisoč evrov, sanacija vseh predorov na avtocestah pa bo stala 750 tisoč
evrov.
Izbrana tehnologija za sanacijo predorov, fino rezkanje, je bila sicer izbrana ob
pričakovanju, da pozneje ne bo več treba hrapaviti vozišč, če pa bo to potrebno, bo do vnovične
sanacije prišlo pozneje, kot bi se to zgodilo ob uporabi drugih tehnologij. Trajnejše rešitve
sanacije bi bile bistveno dražje, poudarjajo na ministrstvu, kjer predvidevajo, da bi sanacija z
metodo finega rezkanja morala zdržati nekje od treh do petih let, morda celo dlje.
Dars
za obnovo
ne bo prispeval
nič
Stroške sanacije betonskih vozišč v predorih bosta krila DDC s podizvajalci in izvajalec
gradnje, Družba za avtoceste v RS (Dars) pa po napovedih pri pokrivanju stroškov ne bo sodelovala.
Že v teh dneh naj bi prišlo do podpisa sporazuma med Darsom, DDC in izvajalcem.
"Pričakujemo, da bo izvajalec družba SCT, ki je bila tudi izvajalec predora," je povedal
Žerjav in dodal, da je ponudbo za stroje dalo nemško podjetje.
Sanacija ne bo ovirala prometa
Sanacija predorov bo po Žerjavovih besedah potekala izključno ponoči.
"Na večer se bo cev, ki jo bodo sanirali, zaprla, promet pa preusmeril v drugo cev. Zjutraj se
bo cev pripravila in vrnila v promet. S tem želimo čim manj ovirati promet," je pojasnil
minister in dodal, da je tako mogoče predore sanirati v dveh ali treh tednih. Sanacija bo končana
predvidoma do prvomajskih praznikov.
15
ogledov
Pred obnovo javno naročilo
Prometni minister Žerjav obljublja, da bodo avtocestni predori sanirani predvidoma v dobrem mesecu. SCT ob tem odklanja izvedbo hrapavljenja brez javnega naročanja.