Slovenija
441 ogledov

Prekinil bi pogodbo, a ga skrbijo stroški

tv sprejemnik Žurnal24 main
Vprašanje, kako se obračunavajo akcijske cene in popusti, je za bralca ključno vprašanje v primeru sprejemanja odločitve o prekinitvi pogodbe.

"V katero kategorijo prejetih ugodnosti spadajo popusti in akcijske cene storitev?" se je spraševal bralec, ki je tehtal možnosti, ki mu jih zakon ponuja v primeru podražitev paketa s strani operaterjev. Sam je mnenja, da bi morali v primeru prekinitve ali spremembe pogodbe, ko operater enostransko spremeni pogoje, postopati tako, kot 129. člen Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom) navaja v primeru opreme. 

Na Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (AKOS) odgovarjajo, da zakon "izrecno ureja le vprašanje vračanja sorazmernega dela celotne vrednosti prejete terminalske opreme. Glede na navedeno se citirana odločba na popuste in druge ugodnosti ne nanaša"

"Osnovo za izračun mesečne uporabnine predstavlja cena naprave brez vezave na dan sklenitve aneksa, ki so ji odšteti manipulativni stroški v višini 20 % navedene cene. Ta osnova se nato sorazmerno razdeli na število mesecev vezave naročniškega razmerja, končni izračun mesečne uporabnine pa je seštevek tako dobljenega zneska za vsak polni mesec uporabe naprave, vse od njenega nakupa do odstopa od naročniške pogodbe," o tem, kako izračunati uporabnino, odgovarjajo na Telekomu. 

Popusti so stvar operaterjev

Medtem ko je zakon glede terminalske opreme jasen, pa vračilo popustov in drugih ugodnosti operaterji urejajo sami v svojih splošnih pogojih. "Ti morajo biti skladni s pravili obligacijskega prava in prava varstva potrošnikov," pravijo na AKOS. "V zvezi z vračanjem še neprejetega popusta pojasnjujemo, da se je Agencija v svojih preteklih odločitvah že postavila na stališče, da gre v primeru zahteve za vračilo popusta, katerega končni uporabnik do trenutka odstopa od naročniške pogodbe še ni prejel, za nepošten pogodbeni pogoj, saj bi s tem operater dobil neprimerno več, kot je bilo končnemu uporabniku s popustom dejansko dano."

V večini primerov je iz podpisanih pogodb razvidno, kakšni so zneski prejetih ugodnosti in kako je z njihovim vračilom v primeru predčasnih odstopov od pogodb. "V T-2 stranka v primeru, da odstopi od pogodbe predčasno, ob prekinitvi takšne pogodbe poravna celoten obseg ugodnosti, ki jih je prejela v času naročniškega razmerja," pojasnjujejo v T-2. "Si.mobilovi uporabniki se lahko ob sklepanju ali podaljšanju naročniškega razmerja odločijo za pridobitev posebne ugodnosti v obliki popusta na telefon ali popusta na mesečno naročnino. Če uporabnik prekine naročniško razmerje v času veljavne vezave s pogodbo o zagotovitvi posebne ugodnosti, povrne tudi sorazmerni del prejete ugodnosti. Osnovi za izračun sta znesek ugodnosti in čas do izteka vezave," pojasnjujejo v Si.mobilu. 

Če je dogovorjeno v pogodbi, je treba plačati

V Telekomu Slovenije pojasnjujejo, da pravica do odstopa od naročniške pogodbe ne vpliva in ne posega v zapadle in neplačane ter pogodbeno dogovorjene obveznosti naročnika. V primeru terminalske opreme, ki so jo naročniki prejeli po akcijski ceni, lahko prejeto terminalsko opremo obdržijo in operaterju povrnejo znesek, ki ustreza sorazmernemu delu celotne vrednosti prejete terminalske opreme. Druga možnost je, kot že opisano, da opremo vrnejo in plačajo uporabnino za čas uporabe terminalske opreme, operater pa jim vrne kupnino. "V primeru, da naročnik predčasno prekine vezavo in obdrži napravo, poravna morebitne preostale obroke in pogodbeno obveznost, ki je opredeljena ob sklenitvi vezave in je odvisna od števila dni do izteka vezave," pravijo v Telekomu.  

"V primeru predčasne prekinitve naročniškega razmerja zaradi spremenjenih pogojev uporabe, je naročnik v skladu z določili posamezne naročniške pogodbe v obvezi povrniti sorazmerni znesek ugodnosti, ki jih je prejel v času trajanja naročniškega razmerja," pojasnjujejo tudi v Telemachu. 

Vsi operaterji naročnike, ki imajo morebitna vprašanja, vezana na to temo, pozivajo, naj se obrnejo neposredno na svojega operaterja. Tako jim lahko ponudijo natančne odgovore in izračune ter svetujejo, kaj storiti. 

dezurni@zurnal24.si

 

 
Komentarjev 13
  • twingo99 21:34 28.februar 2017.

    vse lepoin prav, nisem bral pogodbe, tako kot večina ljudi, ker nekako verjameš, da boš ob nakupu telefona, in ob vezavi nekaj profitiral, ampak je bolje, da kupiš telefon npr. v BIG BANGu isto na obroke, pa še brez vezave, ...prikaži več pa še ceneje je.Operater si je dobro zaščitil, to je res, ampak to je isto kot pri zavarovalnicah, ki imajo drobne tiske, katere večina ljudi spregleda.Mogoče bo pa tole vseeno komu pomagalo pri odločitvi, kadar bodo sklepali ankekse.

  • eosss 13:18 28.februar 2017.

    twingo99 vse to piše v pogodbi ali aneksu, ki si ga podpisal... jaz sem ga tudi podpisal... sem pa prebral vse, preden sem podpisal, tako da sem pred podpisom vedel, kaj bom moral plačat, če ga bom predčasno prekinil. V ...prikaži več tem ne vidim nobenega problema.

  • Avatar Lucipin
    Lucipin 12:51 28.februar 2017.

    Ti pa beri pogoje ko spklepaš aneks.. NI kriv vedno operater večinoma so krivi uporabniki ki nič ne berejo kaj podpisujejo..