Slovenija
5 ogledov

Tekli so skozi dim in ogenj

(Foto: Anže Petkovšek) Žurnal24 main
Pričevanje. Poljak Franciszek Laš ne ve, zakaj je obstal njegov tovornjak, ki je v sredo na Trojanah zgorel. Najnevarnejši. Predor Karavanke v prenovo, meni stroka.
 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Izpoved. "Komaj sem dojemal, kaj se dogaja, saj se je vse odvijalo tako hitro. Še vedno mi v glavi odmeva trobljenje tovornjakov, ropot verižnega trčenja, škripanje zavor in nenaden izbruh ognja. Te tesnobe, strahu in panike ne bom pozabil nikoli. Ne vem niti, kdaj smo začeli teči ven skozi dim in ogenj," sredino tragično izkušnjo zaradi prometne nesreče v

Resnično srečen sem lahko, da sem nesrečo preživel brez hujših telesnih poškodb.
Franciszek Laš, voznik

trojanskem predoru opisuje Poljak Franciszek Laš, 31-letni voznik tovornjaka, ki je zaradi okvare obstal na voznem pasu.

Nehote je povzročil verižno trčenje sedmih tovornjakov in zanetil požar, ki je po dozdajšnjih ocenah Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) povzročil precejšnje poškodbe le na elektrostrojni opremi, čeprav višina škode še ni znana.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

"Takoj sem zaslišal, da mi trobi tovornjak, ki se mi je hitro bližal. Poskušal se je izogniti, pri tem pa trčil vame in hitro odpeljal naprej. Hkrati je vame silovito treščil tovornjak bosanskega voznika. Ko pa sem zaslišal, da sta najprej zadaj silovito zavirala, takoj za tem pa trčila še dva tovornjaka, je začelo moje in Bosančevo vozilo goreti," dogodek podoživlja Laš.

Varni ali nevarni
So naši predori varni? "Treba je posodobiti predor Karavanke, preostalo pa je tako, kot mora biti," na vprašanje, kateri izmed predorov v Sloveniji so najbolj in najmanj varni, odgovorja Jakob Likar, projektant trojanskega predora.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Tudi Andrej Čufar, strokovnjak za požarno varnost v predorih, za najnevarnejšega pri nas ocenjuje karavanški predor in hkrati priznava, da o lestvici težko govorimo: "Najnevarnejši predor je vedno tisti, v katerem je požar."

Najbolj črn scenarij
Po Čufarjevih besedah so za nesrečo verjetno krivi spolzko cestišče, premajhna varnostna razdalja in prevelika hitrost. Opozarja na hipotetičen položaj, kjer bi se lahko zgodila manjša nesreča, za njo pa bi se nabrala kolona vozil.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

V takšnem primeru bi se lahko zgodil nalet, ki bi povzročil požar, celotna kolona vozil med nesrečo in požarom pa bi se lahko zadušila. Če bi bili v koloni tudi avtobusi, bi bilo več deset ali celo sto smrtnih žrtev. "Še dobro, da je Dars po dolgem času pristal na to, da imamo ekipo treh gasilcev nenehno v bližini predora," sklene Čufar.



Kaj storiti v predoru
Nasveta dekana naravoslovnotehniške fakultete Jakoba Likarja in strokovnjaka za požarno varnost v predorih Andreja Čufarja sta zelo preprosta:

• Čim prej zapustite vozilo. To naj bo odklenjeno. "Čakanje v vozilu, da ga bomo rešili, je povzročilo marsikatero smrt," opozarja Likar, projektant trojanskega predora.

• Umaknite se v nasprotni smeri dima. Umaknite se prek prehodnih prečnikov v sosednje cevi. Če to ni mogoče in če je požar v predoru pred vami, preverite, v katero smer se pomika dim (po navadi v smeri prometa) in se umaknite v nasprotni smeri.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.