Novela zakona predvideva 250 evrov kazni in tri kazenske točke, če policija odkrije, da telefonirate med vožnjo. Z novelo so prav tako zvišane kazni za parkiranje na mestu, rezerviranem za invalide.
Odslej je zakonsko urejena vožnja s skiroji
Več o tem lahko preberete tukaj.
Med lahka motorna vozila v skladu z novelo poleg električnih skirojev sodijo tudi invalidski vozički in rolke na električni pogon. Vozniki teh vozil bodo morali voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa bodo lahko vozili ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 kilometrov na uro.
DZ je novelo zakona s 46 glasovi za in enim proti potrdil 16. julija.
Voznik in potnik na kolesu in lahkem motornem vozilu, razen voznik invalidskega vozička na motorni pogon, morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.
Zavijanje desno ob rdeči luči
Največja novost, ki jo predvideva novela, je dovoljeno zavijanje desno ob rdeči luči na semaforju. To pomeni, da je vozniku, ki zavija desno ter naleti na rdečo luč na semaforju dovoljeno zaviti desno kljub semaforju, a le če je dodan prometni znak, ki to dovoljuje. Vožnja v desno kljub rdeči luči je dovoljena seveda le, če je smer prosta.
Na ministrstvu za infrastrukturo ob tem opozarjajo, da znaki ne bodo nameščeni na vseh semaforjih, še posebej ne že z uveljavitvijo zakona. Predvidevajo namreč, da bodo takšne ureditve v začetni fazi prisotne predvsem na občinskih cestah, v enopasovnih križiščih, kjer je gostota prometa razmeroma majhna. Kot pojasnjujejo, gre namreč za povsem novo prometno urejanje, ki v Sloveniji še ni vzpostavljeno. Koliko bo takšnih križišč v Sloveniji, na ministrstvu težko ocenjujejo, saj je določitev te prometne ureditve po njihovih navedbah v pristojnosti posameznega upravljavca ceste (na občinskih cestah so to občine, na državnih cestah pa direkcija za infrastrukturo).
Nižje kazni za prekoračitev hitrosti
Za praktično vse prekoračitve do 10, med 10 do 20 ter med 20 do 30 km/h se denarne kazni znižujejo, v določeni meri celo razpolovijo. Ukinjena je "vstopna" kategorija "do 5 km/h" in je združena z "do 10 km/h". Najbolj "dobrodošlo" je znižanje v coni 30, kjer je v kategoriji prekoračitve 10-20 km/h kazen s 300 evrov padla na 130 evrov, ostajajo pa tri kazenske točke.
Za prekoračitev hitrosti za 10 km/h v naselju, kjer velja omejitev 50 km/h kazen 40 evrov, pri prekoračitvi med 10 in 20 km/h 120 evrov in prekoračitev med 30 30 km/h 250 evrov.
Strožje je urejena tudi obravnava voznikov, ki ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozilih s prednostjo za spremstvo in v spremstvu, ter tistih, ki se priključijo vozilu s prednostjo. Novela pa določa tudi primerno bočno razdaljo 1,5 metra pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, katerih konstrukcijska določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. Razširja še nekatera pooblastila občinskih redarjev in cestninskih nadzornikov.
ok, a bo to kaznovanje veljalo tudi za nastavljene klime pr novih menijskih upravljalnih konzolah. po moje še kakšna mladinka ne kokodajsa po mobijo tolk cajta s frendico, kolikor je časa potrebnega da kakšen stric ali teta prideta skoz menije… ...prikaži več da vklopita brisalce.
Za telefončkarje so kazni še prenizke!
Kdo bo nadziral telefoniranje v avtu ? V GB ima policija temeljit nadzor s pomočjo vse razpoložljive tehnologije in tudi snemanjem iz avtobusov kot je videti na posnetku .