Slovenija
4312 ogledov

"Telemach" je kupil Pop TV in Kanal A

pop tv Miro Majcen
Skupina United Group, ki ima v lasti Telemach, je za 230 milijonov evrov kupila Pop TV in Kanal A ter televizije, ki jih ima CME v lasti na Hrvaškem.

Skupina United Group, ki je lastnik Telemacha, je kupila medijski portfelj družbe CME v Sloveniji in na Hrvaškem, ki prek Pro plusa vključuje POP TV, Kanal A. Prevzem morajo potrditi še pristojni regulatorji, so prek agencije sporočili iz KKR, sklada, ki je lastnik skupine United Group.

O tem, da naj bi lastnik Telemacha prevzel Pro Plus se je govorilo že pred tektonskimi spremembami na slovenskem televizijskem trgu.

Telemach | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si
Telemach je šel Pro plusu zelo na roko ...

Sredi januarja je Pro plus izključil brezplačno oddajanje prek zraka , od kabelskih in IP-operaterjev pa "izsilil" nadomestilo . Takrat je bilo ključnega pomena, kako se bo odzvali največji operaterji, med njimi Telemach, ki je novo pogodbo hitro podpisal. Spremembo so izkoristili za agresivno trženje Total TV, a očitno je bila v ozadju še želja, da Pro plusu, ki je več let ustvarjal izgubo, pred nakupom omogočijo dodatne prihodke , s katerimi bodo v enem letu pokrili vso izgubo preteklih let.

Svoje razloge za hiter podpis pogodbe s Pro plusom je imel tudi Telekom, saj je njegov izgubarski Planet TV 1. julija storil enako, izključil oddajanje prek zraka in zdaj od operaterjev pobira nadomestilo .

Sledile so seveda podražitve naročnin na vse možne pakete, ki vključujeo televizijo .

Največji medijski dogodek od osamosvojitve

Medijski strokovnjak Marko Milosavljević je povezavo skupine United Group in medijske hiše Pro Plus za STA označil za "verjetno največjo in pomembno tovrstno združitev v slovenskem medijskem prostoru od osamosvojitve dalje" . Regulatorji bodo imeli zahtevno nalogo, saj bodo morali natančno preučiti vpliv nakupa na več trgih, je opozoril za STA.

"Gre za akterja, ki delujeta na nizu upoštevnih trgov - telekomunikacijskem in internetnem trgu, trgu plačljivih storitev, trgu storitev na zahtevo, trgu televizijskih storitev, trgu kabelskih storitev, trgu različnih vsebin, od splošne ponudbe do plačljivih filmskih vsebin, športnih vsebin, športnih pravic in tako naprej," je naštel.

Prepoved, ki nima veliko smisla

V zakonu o medijih je sicer zapisano, da telekomunikacijski operater ne sme biti izdajatelj radijskega ali televizijskega programa, a je to tudi v primeru Telekoma, ki je lastnik Planet TV, urejeno tako, da televizijo pač izdaja druga pravna oseba v lasti Telekoma.

Milosavljević upa, da bodo pristojni regulatorji, ki morajo potrditi prevzem, to tokrat storili "z ustreznim poznavanjem medijskega področja", je dejal in dodal, da je Javna agencija RS za varstvo konkurence posamezne primere s svetovnega medijskega vidika kdaj že analizirala na precej nenavaden način. Merila, ki so jih uporabili, denimo že v primeru prevzema Dela, so bili specifični, "da ne rečem problematični".

Nevaren porast moči, vse niti v rokah KKR

Milosavljević sicer ne more oceniti, ali bodo posledice nakupa pozitivne ali negativne za slovenski medijski prostor. "Vsaka porast moči, naj bo to tržna, v medijskem primeru pa politična ter vpliva na pluralnost in oglaševalski trg, je gotovo potencialno nevarna," je ocenil.

United Group je v lasti globalnega naložbenega sklada KKR in Evropske banke za obnovo in razvoj (EBRD). Ob tem pa novi lastniki niso navedli podrobnosti prodaje, tako tudi ne razkrivajo cene posla. Direktor KKR Jean-Pierre Saad je zapisal, da sklad podpira medije in telekomunikacijska podjetja pri nadaljnji rasti v obstoječem digitalnem ekosistemu.

Blagoslov najvišje politike?

Maja je predsednik KKR Global Institute David Petraeus obiskal Slovenijo, v okvir obiska pa se je srečal tudi s premierjem Mirom Cerarjem. Petraeus je izpostavil, da je KKR, ki je v Sloveniji solastnik Telemacha, pritegnil gospodarski potencial in obeti, ki jih država predstavlja kot naložbena destinacija.

Ameriški investicijski sklad Kohlberg Kravis Roberts (KKR) je skupino United Group prevzel spomladi 2014.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 33
  • TistoPravo 15:07 20.julij 2017.

    Tko pač gre svet. Največ, kar imate izbire kot mali ljudje, je da tv gledate ali pa izlopite in zaključite vse pogodbe z operaterji. Nenazadnje imate možnost tudi čez okno opazovat namesto gledanja tvja vreme, ampak tud ta ne bo ...prikaži več nič po vaše....opcijo imate tudi, da odklopite vodo elektriko gretje...in greste na ulico na rit sedet, to bo zastonj. In mogoče bi tudi to celo nekomu pasalo. Večini pa dvomim. Torej že tipkate sedaj po nečem, kar vam sploh daje možnost izražanja in biti opazen...

  • praufo 19:56 11.julij 2017.

    sprašujem se, če imajo veliki ponudniki signala mogoče dovolj informacij, da bi lahko spremenili sistem naročnine / plačevanja, recimo neke vrste pay tv ... dostop do neta se pač plačuje po pasovni širini, količina podatkov se ne obračuna in je ...prikaži več neomejena, (čeprav je omejena, matematika), neke vrste priklučna moč kot pri štromu ali vodi in vsebina ni pomembna ... tv, pa tudi radio, pa imata vsebino in kdor hoče vsebino, tako kot revijo, ki jo kupi, naj jo plača ... na vse skupaj je moje mnenje, da se je treba lotit temeljev, predvsem in tudi rtv, ki naj kasira svojo infrastrukturo, ostalo naj da na trg, ločite kaj je trg in kaj je osnovna infrastruktura, potem pa dalje ... žal je vse skupaj nadgradnja na gnilih temeljih, se pa kasira in kasira, uporabnik pa nima izbire, ampak mu podtaknejo t.i. "paket" ... poslovno skrivnostni posli zaviti v meglo oz. v pakete ... akos in država pa birokratsko filozofira ali se pa dela ignorantsko ... politika, sds, izkažite se

  • Papaja Popi 19:56 11.julij 2017.

    Dixon Ne gledamo POP tv in Akanala že pol leta odkar so ukinili predvajanje na navadni anteni.Čeprav imamo Amis.Sedaj ne gledamo še Planet tv.Torej ne gledamo sranja od reklam na teh programih.Torej ne gledamo tudi ...prikaži več tega sranja, ki ga omenjaš in še mnogo drugega.Pa z tem nič ne zamujamo.