Slovenija
5262 ogledov

Upokojenci jezni, tako se branijo v ZD Ljubljana

covid-19 koronavirus čakalnica starejši upokojenci upokojenec Profimedia
V ZD Ljubljana poudarjajo, da v ambulantah družinskih zdravnikov, kjer so komunikacijo prek elektronske pošte že nadomestili z novim spletnim portalom, ostaja možnost telefonskih klicev, prav tako portal ne nadomešča osebne obravnave. V javnosti so se namreč pojavili očitki glede možnosti dostopa starejših do zdravnika zaradi uvedbe portala.

Diskriminacija do starejših

V Zvezi društev upokojencev Slovenije (ZDUS) so bili v torek namreč kritični do uvedbe portala, saj da elektronsko komunikacijo obvlada le 15 odstotkov starejših. "To je skrajno neprimerno, morali bi počakati, da najprej mi izvedemo usposabljanja," je takrat dejal predsednik Zdusa Janez Sušnik.

Zagovornik načela enakosti pa je na isti dan uvedel postopek ugotavljanja diskriminacije zaradi portala, v katerem bo preveril, če starejše in osebe z invalidnostmi neupravičeno postavlja v slabši položaj.

Strokovna direktorica ZD Ljubljana Tea Stegne Ignjatovič je na današnji novinarski konferenci poudarila, da imajo v ZD Ljubljana dobre izkušnje z uporabo portala tudi med starejšimi pacienti. Ker razumejo skrbi, pa so se odločili, da predstavnike društva Srebrna nit, Mestne zveze upokojencev Ljubljana in Sindikata upokojencev Slovenije na sestanek, kjer jim bodo prikazali delovanje portala in, kot upa, razrešili vse dvome.

Spletni portal ne nadomešča osebne obravnave in telefonskih klicev, je poudarila. Portal sicer že uporabljajo v ambulantah družinske medicine v enotah Šentvid, Bežigrad in Vič-Rudnik, postopoma bodo sledile še druge ambulante in enote.

Ogromno telefonskih klicev obremenjuje zdravnike

Spomnila je, da se je v času epidemije covida-19 število telefonskih klicev in elektronskih sporočil v ambulantah povečalo tudi za 100 odstotkov in več. To za zaposlene pomeni še večje obremenitve. Dostopnost do zdravnikov so tako želeli izboljšati z administrativno razbremenitvijo ambulant, kar je eden izmed ciljev portala za paciente.

"Velikokrat iz elektronskega sporočila niti ni razvidno, kdo je pošiljatelj, ki ima zdravstvene težave, kar pomeni dodatno preverjanje teh podatkov," je pojasnila in dodala, da izmenjava zdravstvenih podatkov po elektronski pošti ni dovoljena.

Pojasnila je, da portal pacientom omogoča pregled nad izdanimi zdravili in napotnicami, veljavnostjo napotnic, prav tako lahko pacienti prek portala naročajo zdravila, ki jih redno prejemajo, in kontrolne napotnice pri specialistih. V prihodnje pa bi lahko portal nagradili tudi z možnostjo urejanja bolniškega staleža in možnostjo telemedicine.

Pacienti se lahko na portal registrirajo v ambulanti

Portal so najprej uvedli v enoti Šentvid, kjer se je doslej na portal registriralo 40 odstotkov opredeljenih pacientov v ambulantah družinske medice. Približno tolikšen je tudi odstotek posameznikov, ki so pred tem za komunikacijo z zdravnikom uporabljali tudi elektronsko pošto, je ocenila.

Družinska zdravnica Špela Tevžič je pojasnila, da se lahko pacienti na portal registrirajo osebno v ambulanti, na informativnih točkah v vseh enotah ZD Ljubljana, ki že uporabljajo portal, ali neposredno prek spleta, če že imajo digitalno potrdilo.

Vpis v portal poteka v dveh korakih, saj pacient ob poskusu vpisa prek elektronske pošte prejme šestmestno geslo, kar po njenih besedah zagotavlja dodatno varnostno preverjanje.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • igorgeus 22:51 26.avgust 2022.

    zakaj ne bi ostala tudi komunikacija po mailu in telefonu? zakaj bi se morali opredeliti samo na en kanal. danes imajo vsi FB, Ig, whatsup pa vse ostalo istocasno

  • Avatar Mehičanka76
    Mehičanka76 15:39 26.avgust 2022.

    Obljubljajo, da portal ne bo nadomestil obiska pri zdravniku! Kaj je že to obisk pri splošnem zdravniku? Fikcija!!!

  • endrug 15:04 26.avgust 2022.

    Pa saj se lahko naročijo tudi po telefonu. Zakaj bi sedaj preprečevali prijavljanje preko aplikacije tistim, ki to zmorejo?