Slovenija
78 ogledov

Vsi operaterji z oceno nezadovoljivo

Google Pixel mobilni telefon EPA
Uslužbenci zveze potrošnikov in mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave so obiskali osem poslovalnic štirih največjih operaterjev mobilne telefonije pri nas (Telekom, A1, Telemach in T-2). Ugotavljali so, kako v poslovalnicah stranke obravnavajo ter kako z njimi sklepajo pogodbe. Skupna ocena v vseh poslovalnicah pri vseh operaterjih: nezadovoljivo.

"V nobeni od poslovalnic nam niso povedali, da stroškov gostovanja v državah Evropske unije po 15. juniju ne bo več. Ko smo jih o tem vprašali, so nam dejali, da je to šele predlog in je vse neuradno," je kritičen Boštjan Okorn. 

Prodajalci sami povedo le osnovne podatke, a hudič se skriva v podrobnostih. "Če o podrobnostih ne vprašate, jih ne boste izvedeli," je dodal Matjaž Jakin.

A1 | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

"Pred podpisom nam niti en svetovalec ni predstavil splošnih pogojev poslovanja, omenil posebnosti in nam omogočil vpogleda v celotni cenik storitev, ki veljajo za konkreten paket. To je zaskrbljujoče in samo potrjuje naša predvidevanja, da marsikateri potrošnik zaide v težave pri svojem operaterju tudi zato, ker ni seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja," je še poudaril Jakin. 

V vseh primerih so pogodbo podpisali prek tablice, pri čemer pogodbe pred podpisom niso dobili v vpogled. "Kljub temu je na vseh pogodbah pisalo, da je potrošnik s pogoji poslovanja in cenikom storitev seznanjen. Na večini celo piše, da je kupec splošne pogoje prejel, čeprav jih v resnici nismo,"dodaja Jakin. 

Nikjer na pogodbi zapisano kaj paket vsebuje 

Po pregledu natisnjenih pogodb so v zvezi potrošnikov ugotovili še nekaj, namreč, nikjer ni natančno zapisano, kaj vsebuje naročniški paket, za katerega so se odločili niti kakšna je cena. "Na pogodbi je le naziv paketa. Argument operaterjev je, da imajo vse dostopno na spletu, toda, dostopa do spleta nimajo vsi, ne nazadnje pa je vprašanje tudi, kaj se z informacijami zgodi, ko se ta paket umakne iz ponudbe," opozarja Okorn. 

Telekom Slovenije | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Svetovalci in svetovalke v vseh poslovalnicah so bili večinoma prijazni in zgovorni, le pri enem od Telekomovih uslužbencev se nam je zdelo, da ji preveč vesel, da smo ga zmotili, njegovi odgovori so bili odrezavi, težko ga je bilo razumeti, sam od sebe pa ni izdal prav veliko informacij, izkušnje v poslovalnicah operaterjev opisujejo na zvezi potrošnikov.

Za vsemi ugotovitvami so predstavnike vseh štirih podjetij obvestili, odziv pa dobili le od A1. Odgovorili so nam, da so presenečeni, saj da svoje svetovalce šolajo tako, da morajo na splošne pogoje in cenike opozoriti in jih strankam predložiti. "Nekaj minut pred novinarsko konferenco smo prejeli tudi odgovor T-2, kjer pravijo, da so ravno v fazi uvajanja novega informacijskega sistem, s katerim bodo poskušali izboljšati tudi pomanjkljivosti, na katere smo opozorili," je še dodal Okorn.

T-2 | Avtor: T-2/Anže Petkovšek T-2/Anže Petkovšek

Takšno je potrošniku prijazno sklepanje pogodbe

Pred podpisom pogodbe bi moral potrošnik v roke dobiti vsaj naslednje dokumente:

  • splošne pogoje poslovanja,
  • posebne pogoje, vezane na izbrani naročniški paket,
  • cenik storitev, povezanih z izbranim naročniškim paketom, še zlasti cenik administrativnih stroškov,
  • potrošnik bi moral imeti možnost vsebino pogodbe v miru prebrati, pri čemer bi mu moral svetovalec ponuditi možnost, da pogodbo že pred podpisom natisne.

Na pogodbi pa bi morala biti specificirana vsebina izbranega naročniškega paketa in njegova cena, skupaj z morebitnimi ugodnostmi.

Telemach | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 13
  • Dixon 08:51 16.maj 2017.

    Če že nimaš druge opcije plačila računov, zakaj pa ne zbereš časa, ko nimajo takšne gužve?To, da bi lahko v vseh plačeval račune, pa se strinjam. Bodo verjetno kmalu uredili.

  • samo.jst 07:27 16.maj 2017.

    @Žurnal: ker je tako Zveza potrošnikov kot tudi AKOS del JU in je zato njihova plača neodvisna od storilnosti ali vneme, prosim da se vsaj vi angažirate in predstavite kako bo dejansko potekalo obračunavanje uporabe storitev v EU gostovanju po ...prikaži več 15. juniju. Naj vam dam izhodišče, paketi v Sloveniji so po pravni definicji v večini neomejeni, vsaj kar se date tiče, saj se po presegu zakupljenega limita le omeji hitrost prenosa, ne pa celotna storitev. Za takšne namene je EU predstavila posebno "forumlo" po kateri se bo izračunalo koliko prenosa podatkov bo pripadalo uporabniku glede na vrednost zakupljenega paketa...

  • samo.jst 07:21 16.maj 2017.

    @ZvezaPotrošnikov in B.Okornu: "V nobeni od poslovalnic nam niso povedali, da stroškov gostovanja v državah Evropske unije po 15. juniju ne bo več." tega vam niso povedali, ker enostavno ne drži in bi s tem zavajali kupce. EU je postavila ...prikaži več meje uporabe storitev v gostovanju zaradi preprečevanja zlorab - da bi nekdo zakupil preko spleta Romunski paket s 30GB prenosa podatkov za 7€ in ga stalno uporabljal na drugje v evropskii uniji, kjer so cene neprimerno višje. Prosim, da se najprej posvetujete s svetovalci na AKOSU in naj vam oni razložijo kako bodo stvari potekale (če seveda se boste prebili do nekoga, ki je dejansko preštudiral napotke BERECA) preden širite netočne informacije.