Slovenija
2776 ogledov

Začenja se obdobje obsežnejših del

cestninska postaja Torovo Anže Petkovšek Podiranje cestninske postaje Torovo.
Na slovenskih avtocestah se je že začelo obdobje, v katerem se izvajajo obsežnejša dela. Kje vse boste lahko obstali?

Družba za avtoceste Slovenije je že v začetku leta napovedala številna dela na slovenskih avtocestah. Tako ta konec tedna potekajo obsežnejša dela na štajerski in primorski avtocesti. 

Na štajerski avtocesti bo še vse do ponedeljka do 5. ure zjutraj zaradi odstranjevanja cestninske postaje Vransko zaprta avtocesta med priključkoma Šentrupert in Vransko proti Ljubljani. Na primorski avtocesti pa bosta med Vrhniko in Brezovico proti Ljubljani zaradi nujnega popravila cestišča do nedelje do 14. ure zaprta vozni in odstavni pas. 

Do druge polovice julija po dveh zoženih pasovih

Na območju Vranskega in Šentruperta bo Dars obnovil štiri kilometre avtoceste na obeh smernih voziščih. Najprej bodo zaprli smerno vozišče proti Ljubljani, nato pa še proti Mariboru. V času zapore bo promet preusmerjen na drugo polovico, kjer bo potekal po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje in ob omejeni hitrosti. Tak prometni režim bo izveden po prvomajskih praznikih. 

cestninska postaja Torovo | Avtor: Anže Petkovšek Podiranje cestninske postaje Torovo. Anže Petkovšek
Do sredine junija naj bi bila zaključena tudi dela na odseku dolenjske avtoceste med Dobruško vasjo in Drnovim, kjer bodo urejali tudi priključek Drnovo. Dars bo odstranil čelno cestninsko postajo Drnovo in stranske na priključku Krško. Promet bo v času obnove posamezne polovice avtoceste urejen dvosmerno po drugi polovici avtoceste, po enem pasu v vsako smer vožnje.

Letos bodo odstranili tudi še edini preostali cestninski postaji na primorski avtocesti A1 med Ljubljano in Koprom, in sicer cestninski postaji Videž in Kozina. Jeseni bo sledila obnova slabih štirih kilometrov cestišča na obeh polovicah hitre ceste H4 na odseku med Vogrskim in Šempetrom pri Gorici. V sklopu teh del bo odstranjena tudi cestninska postaja Bazara. 

Letos namerava Dars odstraniti skupno 21 cestninskih postaj in preurediti njihova območja. Skupna vrednost gradbenih del za 21 cestninskih postaj je nekaj manj kot 31 milijonov evrov. Lani so jih odstranili 13 in hkrati s tem obnovili še 12 kilometrov smernih vozišč avtoceste. 

Golovec še letos ali ne?

Med večjimi obnovitvenimi deli, predvidenimi za letošnje leto, je obnova predora Golovec na vzhodni ljubljanski obvoznici, kjer pa se zadeve zapletajo. Dars je v ponedeljek od konzorcija Strabag d. o. o. in Iskra d. o. o. prejel zahtevek za revizijo postopka oddaje javnega naročila za dela na omenjenem odseku. Posledično je oddaja naročila zadržana do pravnomočne odločitve o zahtevku za revizijo. Na javni razpis sta prispeli dve ponudbi, in sicer v skupnem nastopu Strabag d.o.o. (vodilni partner) in Iskra d.o.o. (partner) s ponujeno vrednostjo 8.827.746 EUR brez DDV, drugo pa je oddal Kolektor CPG d.o.o. v vrednosti 8.556.648,62 EUR brez DDV.

"V tem hipu je glede na navedeno nemogoče z gotovostjo predvideti ali napovedati nadaljnji razvoj dogodkov in termin začetka obsežnejših obnovitvenih del v predoru Golovec, oziroma, odgovoriti na vprašanje, ali bo prenova prve cevi stekla letos poleti ali šele prihodnje leto – zagotovo bo dokončno znano še pred prihajajočimi prazniki. Dejstvo pa je, da se je prognoza začetka del v letošnji gradbeni sezoni z vloženim zahtevkov za revizijo izrazito poslabšala," pravijo na Darsu.

Ob tem Dars opozarja, da je edini sprejemljivi termin, v katerem lahko izvedejo dela od konca junija do konca avgusta. V tem obdobju je namreč na ljubljanskem območju najmanj prometa. Na podlagi podatkov iz minulih let je razvidno, da je v omenjenem obdobju tudi do petine manj dnevnih migracij. 

promet Golovec | Avtor: Dars Dars

Letos je predvidena obnova cevi iz smeri Bizovika oziroma Štajerske proti južni obvoznici oziroma dolenjski avtocesti. Zapora bo organizirana po sistemu 2+1 skozi eno cev. To pomeni, da bi promet potekal le po eni cevi z vzpostavljanjem (menjavo) dveh začasnih prometnih pasov v smeri povečanega prometa in enega v nasprotni smeri. 

kolone v prometu pri predoru Golovec | Avtor: Anže Petkovšek Gradbena dela in zgoščen promet pri predoru Golovec Anže Petkovšek
Slabe tri mesece bodo delali na dolenjki

Jeseni je predvidena tudi obnova odseka dolenjske avtoceste med Grosupljem in Ivančno Gorico v smeri proti Novemu mestu. Pogodbeni rok za izvedbo gradbenih del na 6,2 kilometra dolgem smernem vozišču je 81 dni od uvedbe izvajalca v delo. Promet bo med deli urejen po dveh zoženih voznih pasovih v vsako smer vožnje. V smeri Novega mesta bo en pas potekal ob gradbišču po desni polovici avtoceste, ki jo bodo obnavljali. V okviru ene delovne faze bo promet največ štiri konce tedna (od petka zvečer do nedelje zvečer) potekal po dveh zoženih pasovih proti Ljubljani in samo po enem pasu proti Novemu mestu, napoveduje Dars. 

V teku je že zaključna faza obnove viadukta Ravbarkomanda na primorski avtocesti med Uncem in Postojno, kjer je promet urejen po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje po levem viaduktu /gledano iz smeri Ljubljane proti Kopru). Desni viadukt bo predvidoma zaprt do začetka poletnih počitnic. 

Jeseni so predvidena tudi večja dela na gorenjski avtocesti. Na odseku Hrušica - Lipce bo jeseni stekla sanacija viaduktov Podmežakla 1L in 2L. Predvidena pa je tudi preplastitev odseka Brezje - Podtabor - Kranj Z - Kranj V - Podtabor.

Takšna kolona se je okoli 10.20 vila na izvozu Brezovica. (Foto: Prometno-inform Avto Do novega nujnega izvoza na AC dolga kolona zapletov

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Avatar Minovak
    Minovak 13:13 13.april 2019.

    Kar se dela pri nas, traja vsaj trikrat dlje in dražje, kot v drugih državah, kjer je to mnogo bolje poskrbljeno. Aneksi, dodatki, spremembe, revizije, vse to nas sramoti pred EU, kjer že veljamo za slabe gospodarje in dokler nam ...prikaži več bodo vladali levi, bo tako, ker so svoje nesposobnosti in grabežljivost tudi dokazali in še dokazujejo.

  • kmetek 07:36 13.april 2019.

    bog ne daj narediti 3 pas.