Slovenija
432 ogledov

Zaradi Adrie bo vlada spremenila zakon

Letališče Brnik Anže Petkovšek
Vlada spreminja zakon o letalstvu po tem, ko je Adria Airways pristala v stečaju.

Vlada je danes sprejela predlog novele zakona o letalstvu, ki izjemoma omogoča vzpostavitev gospodarske javne službe za opravljanje posameznih letalskih linij. To bi lahko država vzpostavila, če bi zaradi nezanimanja letalskih prevoznikov Slovenija izgubila pomembne letalske povezave, je pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Predlog spremembe zakona je v čakanju na stečaj Adrie Airways, ki je bil oklican v sredo, pripravilo ministrstvo za infrastrukturo, če drugi letalski prevozniki v EU ne bi začeli opravljati mednarodnega zračnega prevoza v oz. iz Slovenije. To je eden od scenarijev, ki jih je začela preučevati vlada. Drugi je ustanovitev nove letalske družbe.

Finančni minister Andrej Bertoncelj je po seji vlade spomnil, da je vlada naložila Slovenskemu državnemu holdingu in Družbi za upravljanje terjatev bank, da pripravita finančne izračune za obe možni rešitvi. Ko bodo ti znani, je Bertoncelj dejal, da bo "podprl vsako ekonomsko upravičeno rešitev".

Adria Airways Stečaj Adrie Slovenija Kupci letalskih kart lahko reklamacijo uveljavljajo na banki

Spremenili en sam člen

Vlada sicer o možnosti ustanovitve nove letalske družbe na današnji seji ni govorila, sprejela je le predlog novele zakona o letalstvu. "Gre za spremembo enega samega člena, ki daje državi možnost, da vzpostavi gospodarsko javno službo tudi za letalske povezave. Gre samo za možnost, treba se bo še uskladiti z Evropsko komisijo, sprejeti uredbo in narediti razpis, kjer bo možnost prijave za vse enaka," je pojasnila.

Gre za letalske povezave, ki so za Slovenijo velikega pomena. Takšno rešitev dopušča tudi evropska zakonodaja. Vsaka država članica ima namreč pravico, da lahko uvede obveznost javnih služb za redne zračne prevoze na progah, ki veljajo kot izredno pomembne za gospodarski in socialni razvoj območja, kateremu služi letališče.

Letališče Jožeta Pučnika | Avtor: Jaka Dimc Jaka Dimc

Če na določeni liniji, ki je potrebna za povezovanje gospodarstva, letalskega prevoza ne bi opravljal nobeden od letalskih prevoznikov z licenco katere od članic EU, bi lahko ministrstvo začelo postopek za vzpostavitev obvezne javne službe. Potrebna sredstva bi zagotovila vlada.

Ker pa vlada še ne more oceniti, katere povezave ne bodo vzpostavljene, v zakonu še ni ocene finančnih posledic. "Ne moremo vedeti, katere bodo tiste linije, ki jih trg ne bo sam uredil," je pojasnila Bratuškova.

Želi si, da bi poslanci sprejeli predlog po hitrem postopku, da bo imela država možnost ukrepanja, če bo to potrebno. "Da se bo Ljubljano čim hitreje, s čim več linijami in čim ceneje povezalo z Evropo in morda tudi s svetom," je dejala. Na seji vlade je dala v razmislek tudi idejo, da bi, če bo na voljo denar, razmislili tudi o kakšni liniji iz Maribora.

potni list, letalska karta Slovenija Kaj storiti, če ste v tujini z Adriino vozovnico

Nove linije se vzpostavljajo

Vendar pa zaenkrat kaže, da bo Fraport Slovenija uspel po stečaju Adrie Airways znova vzpostaviti povezanost Slovenije. Letalska družba Lufthansa in njena hčerinska družba Swiss, obe iz Star Alliance, bosta po stečaju Adrie Airways z zimskim voznim redom ponudili povezave ljubljanskega letališča do Frankfurta, Münchna in Züricha. Novo povezavo z Brusljem pa je vzpostavila letalska družba Brussels Airlines.

Bratuškova je zato danes dejala, da je zadovoljna, da se vzpostavljajo nove linije, da bo ljubljansko letališče ostalo povezano z Evropo. "Tudi to pozdravljam, če drži, da bodo karte cenejše kot pri Adrii," je dodala.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • vojko19 22:30 03.oktober 2019.

    tretjerazredni kmet bi vodil boljše kot vsi doktorji ekonomije tako podjetja kot državo. še šlosar je bil boljši !

  • Janez_53 20:55 03.oktober 2019.

    Mogoče bi pa zmajarji priskočili na pomoč? Ali pa Balonarji?