Slovenija
55551 ogledov

Zaradi teh jumbo plakatov so klicali tudi policijo

Jumbo plakat ob cesti Žurnal24
Mnogi mimoidoči so se prestrašili, da gre le še za eno vrsto prevare.

Zagotovo ste ob vožnji z avtomobilom ob cesti opazili več ogromnih panojev, na katerem piše, da ste upravičeni do vračila dohodnine, kjer je zraven naveden tudi določen znesek. Čeprav se na prvi pogled morda zdi, da gre za prevaro ali posmeh, pa se ob skeniranju priložene QR kode hitro izkaže, da gre pri dotičnih plakatih ravno za ozaveščanje glede naraščajočih spletnih prevar.

Ob skeniranju QR kode s plakata se vam namreč na spletu odpre stran pazi.se, kjer imate na voljo kopico različnih nasvetov ter opozoril, kako se uspešno izogniti prevaram, ki so sedaj močno v porastu. Pazi.se je projekt ozaveščanja spletne varnosti članic Združenja bank Slovenije, bank in hranilnic. Kot so dejali, na Združenju opažajo, da število spletnih prevar iz leta v leto narašča, spletni goljufi pa izumljajo vedno nove načine, kako pretentati spletne uporabnike.  

Spletne prevare

Ne bodite ena od žrtev. Zaščitite se, preden bo prepozno. ➡ Obiščite pazi.se in odkrijte, kako.

Posted by Pazi.se na spletu on Friday, June 23, 2023

"Za večjo ozaveščenost ljudi in večjo zmožnost pravočasno prepoznati prevare ter ta trend v bodoče obrniti v negativno smer so se članice Združenja odločile za kampanjo pazi.se, ki uporabnike spleta – pa tudi širšo javnost – seznanja z različnimi spletnimi prevarami, kako te prepoznati in se pred njimi pravočasno zaščititi," so dejali na Združenju.

Tako na primer opozarjajo na najbolj pogoste oblike prevar, ki se trenutno pojavljajo, kot so phishing, ljubezenske prevare, lažne podpore in mnoge druge. Zaradi hitrega tehnološkega razvoja in digitalizacije se namreč pojavljajo tudi nove oblike kibernetskih groženj, pred katerimi se mora javnost učinkovito zaščiti. Na spletni strani projekta lahko tako zaznamo več oblik prevar, kot tudi nasvete in običajne načine poteka prevar.

Za lastno zaščito na spletu z nikomer ne delite osebnih podatkov, gesel za dostop do katerihkoli računov ali številke bančnega računa. Na družbenih omrežjih ne razkrivajte svojega naslova in podatkov. Ne klikajte ne nepoznane spletne povezave in bodite pozorni na dejanskega pošiljatelja sporočila. Prav tako se držite načela, da če je nekaj predobro, da bi bilo res, verjetno ni res. Zato nikakor ne nasedajte velikim obljubam.

Nekateri celo klicali policijo

S kampanjo so začeli v sredini junija, trajala pa bo vse do novembra letos. Na Združenju kampanjo označujejo za uspešno, saj so prejeli že številne pozitivne odzive, množično skeniranje QR kod, številne všečke in deljenje objav.

"Do sedaj smo zabeležili 1300 dostopov uporabnikov, ki so do spletne strani dostopali prek QR kode ali z vpisom spletnega naslova, videnega na TV oglasu. Ob tem je treba še poudariti, da analitika zabeleži le tiste obiskovalce, ki potrdijo piškotke, kar pa običajno stori med 20 in 30 odstotkov uporabnikov," so še dejali.

Projekt pazi.se | Avtor: posnetek zaslona posnetek zaslona
Poudarili so še, da je kampanja uspešno pritegnila pozornost ravno s tem, da je na plakatih posnemala primere spletnih goljufov, ki so jih mimoidoči takoj registrirali. "Precej jih je kodo poskeniralo in tako ugotovilo, da bi bili, če bi šlo za pravo prevaro, že žrtev spletnega goljufa."

Dodali so še, da so imeli tudi nekaj primerov, ko so plakate prijavili policiji, kar je še dodaten argument, da je kampanja dosegla svoj namen in spodbudila ljudi, naj so na spletu pozorni na prevare.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 17
  • papak 22:57 02.julij 2023.

    Zelo dobra ideja, mi pa gredo izredno na živce te QR kode. Dajte za boga milega spletno stran zraven napisat. Ravno starejši na katere ta oglas cilja se ne znajdejo s temi QR kodami. Še sam razen položnice nisem v ...prikaži več lajfu še nobene druge skeniral.

  • munja 18:22 02.julij 2023.

    Sto in en način je, da se ozavešča ljudi o različnih prevarah, te plakate pa UKINIT, ČIMPREJ, ker motijo in onesnažujejo.

  • lojs 17:00 02.julij 2023.

    lepo da se obvešča ali ozavešča, ampak tole je precej čudna in draga oblika ... starejši komaj vedo kaj je qr koda, potem pa ni čudno, da kličejo policijo, v drobnem tisku mora pisat, kdo je naročnik oglasa ... naj ...prikaži več naredijo kakšno anketo po ulicah, pa posnamejo kratko oddajo, na rtv že tako ni nič od programa, poleti pa še slabše