Pred dnevi je v Kopru, natančneje pri športnem centru Bonifika, ob stavbi, ki jo javnost pozna kot Guberacev objekt, zrasla ogromna reklamna tabla za podjetje Bauhaus. Oglas je močno razburil številne prebivalce, eden se je celo obrnil na uredništvo Žurnal24 in dejal, da takšna oglaševalska poteza ne kazi le prostora ob vhodu v mestno jedro, temveč je tudi v nasprotju z lokalno zakonodajo. "Sprašujem se, ali ima Bauhaus zaradi svojega vpliva kakšne posebne privilegije, da lahko krši zakonodajo," se je bralec Jože spraševal, ali si lahko veliki oglaševalci privoščijo, kar drugim ni dovoljeno.
Reklamo so postavili nezakonito
Na Mestni občini Koper so nam potrdili, da oglasna površina ni bila vpisana v kataster oglaševalnih objektov, kot to predpisuje 22. člen odloka o oglaševanju. Prav tako za postavitev ni bilo izdano nobeno dovoljenje.
Kot so povedali na občini, so na Medobčinski upravi Istre (MUI) prejeli prijavo proti oglasu 14. aprila. A oglas Bauhausa je izginil skoraj tako hitro, kot se je pojavil. Ni jim uspelo začeti niti inšpekcijskega postopka – reklama je bila odstranjena že pred njegovo uvedbo.
Kljub temu na MUI poudarjajo, da če bi v postopku ugotovili kršitev, bi stremeli k vzpostavitvi legalnega stanja, tj. odstranitvi oglasa. "Če zavezanec, ki mu je z odločbo odrejena odstranitev, tega ne stori sam, MUI zunanjemu izvajalcu naroči odstranitev oglasa na stroške kršitelja," pojasnjujejo. Cena odstranitve je odvisna od zahtevnosti objekta in potrebne mehanizacije.
Po zaznani kršitvi sicer ni mogoče natančno napovedati, koliko časa ima zavezanec za odstranitev oglasa, saj se "pogosto dogaja, da se inšpekcijski zavezanci pritožujejo na izdane odločbe in sklepe, kar postopke dodatno zavleče". V zadnjem letu je MUI vodila 15 postopkov glede nedovoljenih oglasnih površin, od katerih jih je šest tudi uspešno zaključila.
Občani opozarjajo na dvojna merila
Občani so izrazili dvom, ali inšpekcija ukrepa enako dosledno pri vseh ali pa imajo večji oglaševalci več manevrskega prostora. Na ta očitek so z MUI odločno odgovorili: "Ne delamo razlik pri obravnavi oglaševalskih subjektov. Od leta 2016 smo na območju Mestne občine Koper odstranili okoli 240 oglaševalskih objektov, pri čemer so bili zanje v 95 odstotkih odgovorni veliki oglaševalci." Poudarjajo pa, da so bili ti postopki pogosto dolgotrajni in zahtevni, nekateri pa so se zaključili šele z upravno izvršbo, "saj določeni oglaševalci oglaševalskih objektov kljub izdanim odločbam niso sami odstranili".
"Bauhaus je bil zgolj pogodbeni naročnik oglasa, ki je bil nameščen na objektu v gradnji ob Piranski cesti. Za zakonitost oglasnih mest je dolžan poskrbeti ponudnik mesta v skladu s pogodbenimi določili in veljavno zakonodajo. Družba Bauhaus oglaševanja ni izvajala v lastni režiji, vendar se je zaradi družbene odgovornosti nemudoma odzvala na domneve o spornosti lokacije in odstopila od pogodbe," nam je po objavi članka sporočil Matjaž Andrejašič, direktor podjetje EPIK.
Morda so jih iz SDS v to prisilili, ker oni rabijo ogromno oglaševalskega prostora, ko se jim bližajo volitve..
Ker živimo v svobodi, lahko vsak počne, kar želi.
Najbrž se je oglasni pano tam lahko pojavil kar tako "brez vednosti in privolitve" lastnika zemljišča in brez za to dogovorjenega plačila, a ne!?