Šport
28 ogledov

Dirkači vozili krvodajalce

Novinarska konferenca ob akciji. Žurnal24 main
V Logatcu je potekala prva krvodajalska akcija, ki so jo organizirali člani AK Modri dirkač. Te akcije so se z veseljem udeležili nekateri znani vozniki dirkači, tudi Andrej Jereb, Slavko Komel, Borut Bratina in tudi Brane Kuzmič.
 

Se vidimo naslednje leto

Končna številka krvodajalcev je znašala 124, kar je precej več od pričakovanj. Predsednik kluba AK Modri dirkač pa je že napovedal, da se bodo naslednje leto spet vsi srečali.

"Dirkači darujemo kri za žrtve cestnih dirkačev," se je glasil slogan krvodajalske akcije, katere pobudniki so bili člani kluba AK Modri dirkač. Vsi, ki so se akcije udeležili, so si bili enotni. Kot dirkači, ki vsa adrenalin sprostijo na tekomvanjih, so v prometu precej bolj umirjeni, izkušnje pa jim pomagajo, da se lahko rešijo iz nevarnih situacij. Poleg tega so vsi, na čelu z Andrejem Jerebom in legendo tega športa Slavkom Komelom, poudarili da je teba ločiti med športniki dirkači in ostalimi, ki si samo mislijo, da znajo voziti. "Pohvalil bi pobudo organizatorjev. Po mojem mnenju je to minimalen prispevek, ki ga lahko dirkači damo za udeležence prometnih nesreč, ki potrebujejo kri," je bil zadovoljen Jereb, eden izmed najuspešnejših reli voznikov pri nas. Nad akcijo so bili navdušeni tudi pri Rdečem križu Slovenije. "Zabeležili smo preko sto prijav, kar pomeni, da smo zbrali toliko krvi, da bomo lahko pomagali vsaj petim huje ponesrečenim ljudem," je razložil predstavnik RKS Boštjan Novak in razkril, da v enem letu pripravijo okrog 1100 akcij, od tega jih je približno 400 opravljenih na terenu: "Letno zberemo 4200 litrov krvi, za kar potrebujemo štiristo krvodajalcev dnevno oziroma prek osem tisoč na leto. Smo pa z obiskom zadovoljni, saj se to število iz leta v leto povečuje." Žal pa so se vsi strinjali, da je tudi število prometnih nesreč in s tem tistih, ki kri potrebujejo vse večje. Zato ni čudno, da se v Sloveniji iščejo različne rešitve, kako bi lahko temu naredili konec, oziroma kako bi lahko "morijo" na naših cestah zmanjšali. Med pristonimi se je največ govorilo prav o varnosti v prometu, kdo so največji krivci za nesreče, kako bi se jih lahko zmanjšalo in kaj lahko pri tem stori država.

Andrej Jereb © Boštjan Gartner

 

 

Bratina&Co. vozili krvodajalce

Dva driftarja z BMW, Borut Bratina s citroenom C2 in Marko Vogrič z yugom so na progi v Logatcu s svojim avtomobili vozili zainteresirane krvodajalce. Da je bilo zanimanje veliko, niti ni treba poudarjati.

Živali pomembnejše od ljudi
Poleg Novaka pa so imeli glavno besedo dirkači sami. "Ni samo prevelika hitrost razlog za nesreče, tu vplivajo številni drugi dejavniki, kot so neznanje, nepremišljenost in objestnost," je bil jasen dolgoletni spremljevalec relijev Vlado Krivec . Tudi nekdanji dirkač in zdaj eden izmed tistih, ki se ukvarjajo s treningi varne vožnje, Brane Kuzmič . Kuzmič je opozoril, da je stanje na naših cestah iz leta v leto slabše, za kar so krivi številni ljudje, ne samo vozniki: "Traparije delajo eni in isti ljudje, davek pa moramo plačevati vsi." Kar precej kritičen, a zato zelo jasen je bil izkušeni reli voznik Slavko Komel: "Pri nas je tako, da so vse živali pomembnejše od ljudi. Sam se precej bolj varno počutim na dirki, kjer vozim na polno, kot pa v prometu." Seveda pa je vsak lahko kritičen, malokdo pa je sposoben podati rešitev za te probleme. Da država ne naredi dovolj so se vsi strinjali. Kaj pa bi morala storiti? "Država bi moral začeti investirati, ne pa samo 'kasirati'. Rešitev bi bila investicija v poligone in v tečaje varne vožnje," je razložil Krivec in se s tem obrnil na Braneta Kuzmiča, ki je razkril nekaj zanimivih podrobnosti iz njegovih treningov varne vožnje, s katerim se ukvarja zadnjih 15 let: "Pri nas že izkušenim voznikom pokažemo, kako bi morali reagirati v kritičnih situacijah. Ob tem praktično vsi spoznajo, da v takem primeru ne bi znali pravilno odreagirati."

Borut Bratina © Boštjan Gartner

 

 

Skozi oči dirkača

V naslednjih dneh lahko na naših straneh pričakujete posnetke nekaterih etap na relijih, vendar bodo ti predstavljeni z zornega kota dirkača. Torej se boste lahko na lastne oči prepričali, kako dirkanje doživljajo profesionalni vozniki.

So poligoni rešitev?
"Če kdo želi streljati s pištolo, potem ima možnost za trening. Za varno vožnjo pa te možnosti pri nas ni," se je pojavila ena najbolj zanimivih idej, ki odraža realno stanje pri nas. Rešitev so navzoči videli predvsem v poligonih, ki jih v Sloveniji ni. "Tu bi se mladina sprostila. Vsak pa bi se naučil določenih, v prometu potrebnih veščin. Lahko bi 'noreli' po lastni želji, v primeru nesreče pa bi bili vsi varnejši, saj ne bi ogrožali ostalih v prometu," je bil jasen Komel. Da bi poligon rešil določene probleme se strinja tudi Andrej Jereb: "Dirkači smo tu lahko v veliko pomoč, vendar je skrajni čas, da se tega problema začnejo zavedati tudi pristojni v državi. Rešitev ni samo v zviševanju kazni." Do države in predvsem do postavljanja zakona je bil kritičen tudi Kuzmič, ki je podaril, da se s to problematiko ukvarjajo povsem neprimerni ljudje, ki nimajo dovolj izkušenj. Osnovni problema pa vidi tudi v samu kulturi voznikov in staršev, saj meni da je treba dober zgled dajati že svojim otrokom, ki so za stvari najbolj dojemljivi.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.